افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
3

ترکیه رقیب اف-35 شد!/ عکس

  • کد خبر : 267614
ترکیه رقیب اف-35 شد!/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این بیانیه پس از دومین آزمایش پروازی این جنگنده در اوایل ماه جاری در یکی از پایگاه های نظامی آنکارا منتشر شد. به گفته کوتیل، این جنگنده از F-35 بهتر است زیرا F-35 می تواند 6 تن سلاح حمل کند در حالی که “KAAN” می تواند 10 تن مهمات حمل کند. […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این بیانیه پس از دومین آزمایش پروازی این جنگنده در اوایل ماه جاری در یکی از پایگاه های نظامی آنکارا منتشر شد.

به گفته کوتیل، این جنگنده از F-35 بهتر است زیرا F-35 می تواند 6 تن سلاح حمل کند در حالی که “KAAN” می تواند 10 تن مهمات حمل کند.

تمل کوتیل به خبرگزاری ترکیه گفت: جنگنده ترکیه دارای دو موتور است در حالی که F-35 آمریکایی دارای یک موتور است، داشتن دو موتور به معنای قدرت بیشتر است.

قرار گرفتن «KAAN» در مقابل F-35 ممکن است به دلیل تصمیم آمریکا برای اخراج آنکارا از برنامه F-35 پس از خرید سامانه پدافند هوایی روسیه باشد. برنامه KAAN به عنوان بخشی از تلاش ترکیه برای توسعه جت جنگنده خود پس از عدم دریافت مجوز برای خرید جت های جنگنده لاکهید مارتین آغاز شد.

کوتیل انتظار دارد تقاضای بازار برای جنگنده KAAN بالا باشد. به گفته وی، صنعت هوافضای ترکیه انتظار دارد تا سال 2028 حدود 20 جنگنده جدید تحویل دهد و بین سال های 2030 تا 2033 تعداد بسیار بیشتری از این جنگنده ها در لیست تحویل قرار خواهند گرفت. “KAAN” قرار است بخش بزرگی از ناوگان جنگنده نیروی هوایی ترکیه را شامل شود.

KAAN مجهز به تسلیحات پیشرفته، قادر به درگیر شدن در نبرد هوا به هوا و حملات مافوق صوت دقیق است.

در 6 می، یک خلبان آزمایشی صنایع هوافضای ترکیه، نمونه اولیه KAAN را در ارتفاع 3048 متری به مدت بیش از 14 دقیقه پرواز کرد. این اتفاق تقریباً سه ماه پس از اولین پرواز این جنگنده در 21 فوریه رخ داد. در این پرواز آزمایشی، یک هواپیمای F-16 به عنوان تعقیب کننده عمل می کرد.

مقایسه F-35 با جنگنده KAAN

برای درک بهتر گفته های مدیرعامل صنعت هوافضای ترکیه، در ادامه به بررسی جنگنده F-35 می پردازیم. اف-35 لایتنینگ یک جنگنده رادارگریز چند منظوره است که برای ماموریت های ضربتی و برتری هوایی طراحی شده است. هدف اصلی در ساخت این جنگنده کاهش ظرفیت تشخیص راداری آن است. رادار با بازتاب امواج از هواپیما و بازگشت به منبع کار می کند، بنابراین یک هواپیمای رادارگریز برای به حداقل رساندن این انعکاس طراحی شده است.

جنگنده های مخفی کاری معمولا دارای سطوح صاف و لبه های تیز هستند. این طراحی به انحراف امواج رادار از گیرنده کمک می کند و در نتیجه جنگنده را کمتر روی صفحه رادار دیده می شود. F-35 دارای سطوح کامپوزیت صاف، لبه های دندانه دار و زوایای داخلی تیز است که همگی برای به حداقل رساندن انعکاس رادار طراحی شده اند. اسلحه های شما نیز به جای آویزان شدن بیرونی در داخل ذخیره می شوند تا ردیابی بیشتر را به حداقل برسانند. برعکس، جنگنده “KAAN” یک جنگنده رادارگریز است. توضیحات نشان می دهد که این جنگنده با سطح مقطع راداری پایین ساخته شده است.

یکی دیگر از نقاط قوت جنگنده F-35 دوربین های مادون قرمز قرار گرفته در اطراف جنگنده است. این دوربین ها در جهات مختلف مستقر می شوند و در نهایت ویدیوی 360 درجه را برای خلبان فراهم می کنند تا از طریق کلاه ایمنی منحصر به فرد خود آن را مشاهده کند. وجود این ویژگی آگاهی محیط زیستی خلبان را افزایش می دهد. علاوه بر این، تماشای فیلم هیچ مشکلی برای خلبان ایجاد نمی کند. زیرا می توانید علاوه بر مشاهده قسمت های مختلف تمامی داده های مربوط به جنگنده را در اختیار داشته باشید.

اطلاعات پرواز مورد نیاز نیز بر روی صفحه نمایش لمسی بسیار قابل تنظیم نمایش داده می شود. در واقع هر خلبان می تواند بر اساس میل خود تغییراتی در سیستم نمایش داده های ارزیابی میدان نبرد ایجاد کند. سیستم عامل به کار رفته در این جنگنده از پیچیدگی بسیار بالایی برخوردار است و می تواند بهترین گزینه ها را در شرایط مختلف ارائه دهد. این در حالی است که تا به امروز هیچ آماری از قابلیت های مشابه جنگنده «KAAN» ترکیه منتشر نشده است.

آبنما: موقعیت دفاعی

۲۲۷۲۲۷

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=267614

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.