افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

ترکیه با این پهپاد فوق العاده دنیا را شوکه کرد و رکورد استقامت پرواز با 32 ساعت شکست + عکس

  • کد خبر : 160821
ترکیه با این پهپاد فوق العاده دنیا را شوکه کرد و رکورد استقامت پرواز با 32 ساعت شکست + عکس

به گزارش مانیبان، شرکت سازنده پهپاد فلاگارد ترکیه اعلام کرده است که پهپاد پیشرفته فلاگارد TB3 طی آزمایش های اخیر پروازی چشمگیر 32 ساعته انجام داده است و به این ترتیب رکورد جدیدی در استقامت پرواز در خانواده پهپاد فلاگارد یا UCAV به ثبت رسانده است. در 21 دسامبر، این شرکت ویدئویی را در X […]


به گزارش مانیبان، شرکت سازنده پهپاد فلاگارد ترکیه اعلام کرده است که پهپاد پیشرفته فلاگارد TB3 طی آزمایش های اخیر پروازی چشمگیر 32 ساعته انجام داده است و به این ترتیب رکورد جدیدی در استقامت پرواز در خانواده پهپاد فلاگارد یا UCAV به ثبت رسانده است. در 21 دسامبر، این شرکت ویدئویی را در X (توئیتر سابق) منتشر کرد که سیزدهمین آزمایش پرواز استقامتی هواپیمای بدون سرنشین TB3 “UCAV” را که 32 ساعت به طول انجامید را نشان داد.

این پهپاد به طور خاص برای ایفای نقش حیاتی به عنوان سکوی اصلی بدون سرنشین برای «ناو هواپیمابر» نوآورانه نیروی دریایی ترکیه، TCG Anadolu ساخته شده است. علاوه بر این، طبق گفته این شرکت، TB3 طی آزمایش های پروازی، مسافتی معادل 5700 کیلومتر را طی کرده است. بر اساس تصاویر منتشر شده توسط این شرکت، به نظر می رسد این پرواز در ساعت 9:15 صبح روز 19 دسامبر آغاز شده و در ساعت 5:15 بعد از ظهر روز 20 دسامبر پایان یافته است. جدول زمانی بر عملکرد عملیاتی پایدار پهپاد TB3 در یک دوره مستمر تأکید دارد و قابلیت‌های استقامت قابل ستایش آن را بیشتر می‌کند.

پهپاد پرچمدار TB3

در یک پیشرفت بزرگ برای توانایی‌های دریایی ترکیه، پهپاد TB3، یک هواپیمای جنگی بدون سرنشین (UCAV)، برای عملیات بر روی کشتی تهاجمی آبی خاکی ترکیه، TCG Anadolu، طراحی شده است. این پهپاد یک پیشرفت قابل توجه نسبت به TB2 قبلی خود، استقامت پرواز، قابلیت های قابل توجه و عملکردهای نظارت و شناسایی هوشمند (ISR) را ارائه می دهد.

TB3 اولین پرواز خود را در 27 اکتبر انجام داد. پهپاد TB3 با یک موتور PD170 با قدرت 172 اسب بخار، دارای پیکربندی سلاح همه کاره است. TB3 با طول بال 14 متر و طول 8.35 متر، حداکثر وزن برخاست 1450 کیلوگرم و ظرفیت حمل بار 280 کیلوگرم را پشتیبانی می کند. این نشان دهنده افزایش قابل توجهی نسبت به مشخصات نسل قبلی خود، TB2 است.

این پهپاد با شش نقطه سخت در زیر بال های تاشو خود قادر به حمل طیف وسیعی از مهمات است. این مهمات شامل سلاح های دقیق مانند موشک های هدایت شونده لیزری، بمب و موشک های ضد تانک می شود. فراتر از قابلیت‌های چشمگیر، TB3 به گونه‌ای طراحی شده است که در جمع‌آوری اطلاعات، نظارت و ماموریت‌های شناسایی عالی باشد.

این ویژگی به پهپاد اجازه می‌دهد تا ارتباط و ارتباط بدون درز را در فواصل بزرگ مانند اقیانوس حفظ کند. طراحی ماژولار آن نیز آن را به یک پلت فرم رله ارتباطی ایده آل تبدیل می کند. قابلیت های برخاست و فرود کوتاه TB3 (STOL) امکان استقرار در ناوهای هواپیمابر و کشتی های تهاجمی آبی خاکی را فراهم می کند. این قابلیت دامنه عملیاتی خود را به هواپیماهای کوچک و از راه دور روی زمین گسترش می دهد و در طول عملیات زمینی به نیروهای ترکیه انعطاف پذیری می دهد.

Beirqdar پیش بینی می کند که تولید کامل TB3 در سال 2024 با استقرار آن در TCG Anadolu آغاز شود. در همین حال، TCG Anadolu که در ماه می 2023 به نیروی دریایی ترکیه تحویل داده شد، نقش مهمی در این پروژه ایفا خواهد کرد. این کشتی که به عنوان یک اسکله هلیکوپتر فرود (LHD) پیکربندی شده است، دارای یک سکوی پرواز بزرگ با پرش اسکی و سکوی عقب است که امکان حمل و نقل دارایی های مختلف نظامی از جمله تانک ها، خودروهای تهاجمی آبی خاکی و نفربرهای زرهی را فراهم می کند. و فرود کرافت برای عملیات تهاجمی آبی خاکی.

علاوه بر تمرکز بر TB3، بیرقدار به طور فعال در حال توسعه یک پهپاد رزمی به نام Kizilelma است. Kizilelma در مسیر شروع تولید در سال آینده است و اولین پرواز آن برای دسامبر 2022 برنامه ریزی شده است.

منبع: خبرآنلاین


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=160821

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.