افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
3

ترکیب سایش و پارگی؛ مشکل سال گذشته و امسال کشاورزان استان ایلام

  • کد خبر : 294033
ترکیب سایش و پارگی؛  مشکل سال گذشته و امسال کشاورزان استان ایلام

بازار؛ گروه استان ها: استان ایلام یکی از استان های پیشرو در زمینه تولید غلات به ویژه گندم محسوب می شود به طوری که امسال 57 هزار هکتار اراضی آبی و 77 هزار و 784 هزار هکتار در استان ایلام به صورت دیم زیر کشت رفته است. در همین راستا، برداشت محصولات کشاورزی از جمله […]

بازار؛ گروه استان ها: استان ایلام یکی از استان های پیشرو در زمینه تولید غلات به ویژه گندم محسوب می شود به طوری که امسال 57 هزار هکتار اراضی آبی و 77 هزار و 784 هزار هکتار در استان ایلام به صورت دیم زیر کشت رفته است.

در همین راستا، برداشت محصولات کشاورزی از جمله گندم، جو و کلزا از اوایل اردیبهشت ماه در استان ایلام آغاز شد، اما همزمان با فصل برداشت محصولات کشاورزی، مشکلات دیگری مانند فرسودگی محصول دامن کشاورزان را گرفته است. همان استان

بررسی ها نشان داده است که بیش از 50 درصد کمباین های استان نه تنها به دلیل فرسودگی بی اثر هستند، بلکه منجر به هدر رفت حجم زیادی از محصولات کشاورزی می شود. به گفته کارشناسان، فرسودگی کمباین ها نقش مهمی در تولید بقایای گیاهی دارد و طبق آمار پنج تا شش درصد محصولات به ضایعات تبدیل می شود.

اهمیت توسعه مکانیزاسیون کشاورزی

زهرا سبحانی کارشناس کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار بازار گفت: برداشت محصولات زراعی ایلام کمتر از یک ماه دیگر آغاز می شود و این در حالی است که حدود 50 درصد کمباین های فعال در برداشت فرسوده و هدر می روند. محصولات کشاورزی.

کارشناس کشاورزی: ​​سطح زیر کشت غلات هر ساله افزایش می یابد اما نگرانی کشاورزان در زمان برداشت هر ساله به دلیل کمبود و فرسودگی کمباین ها بیشتر می شود.

وی افزود: مکانیزاسیون کشاورزی به ویژه دروگر رویکردی اساسی در تولید محصولات کشاورزی محسوب می شود و اهداف آن تکمیل به موقع عملیات کشاورزی، کاهش هزینه های تولید، کاهش سختی کار، مدیریت مصرف لوازم کشاورزی است. ایجاد جذابیت در فعالیت های کشاورزی، پرهیز از اتلاف محصولات کشاورزی باعث بهبود کیفیت و کمیت محصولات تولید شده و اصولاً فرصت های اقتصادی برای تولید انبوه محصولات کشاورزی را نیز فراهم می کند.

سبحانی با بیان اینکه سطح زیر کشت غلات هر ساله در حال افزایش است، اما نگرانی کشاورزان در زمان برداشت به دلیل کمبود و فرسودگی کمباین ها هر ساله بیشتر می شود. در این مسیر باید در راستای تجهیز ادوات کشاورزی و . کشاورزی را صنعتی کنید تا بخش کشاورزی در آینده نیاز به سرمایه گذاری نداشته باشد.

خرید مکانیزاسیون کشاورزی در ایلام

حشمت عزیزان مدیر سازمان جهاد کشاورزی ایلام در گفت و گو با خبرنگار بازار گفت: کمباین های امروزی ماشین هایی هستند که در شرایط مختلف زراعی و زراعی برای برداشت، خرمن کوبی، جداسازی و پاکسازی بذر استفاده می شود و از اهمیت بالایی برخوردار است کشاورزان.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام: هم اکنون 300 کمباین در استان در حال برداشت گندم از کشاورزان هستند و تا پایان مرداد ماه به تدریج تعداد کمباین های استان از 700 دستگاه به 750 دستگاه افزایش می یابد.

وی افزود: سال گذشته 633 میلیارد ریال تسهیلات برای خرید مکانیزاسیون کشاورزی در ایلام پرداخت شد و بر اساس این اعتبارات کشاورزان استان در مناطق مختلف زیرمجموعه 325 نوع ماشین آلات، ابزار و تجهیزات خریداری کردند. بخش های کشاورزی

ترکیب سایش و پارگی؛  مشکل سال گذشته و امسال کشاورزان استان ایلام

عزیزان تصریح کرد: هم اکنون 300 دستگاه کمباین در استان مشغول برداشت گندم کشاورزان هستند و تا پایان مرداد ماه به تدریج تعداد کمباین های استان از 700 دستگاه به 750 دستگاه افزایش می یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام در پایان تصریح کرد: کمباین ها متعلق به بخش خصوصی است و صاحبان کمباین ها سود اقتصادی حضور در عرصه های مختلف را می سنجند و در صورت کسب سود اقتصادی خواهند بود. حضور در محل مورد نظر مناطق.

بخش کشاورزی نقش مهمی در توسعه اقتصادی و عمومی کشور دارد اما در سایه بی توجهی به آن. کشاورزان با مشکلات زیادی مواجه هستند و این خود باعث کاهش عملکرد و تولید سالانه می شود، لذا تجهیز و افزایش کمباین و سایر ادوات کشاورزی باید به ویژه در دستور کار مسئولان ذیربط قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=294033

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.