افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
0

ترور سید حسن نصرالله سال ها برنامه ریزی شده بود! + جزئیات

  • کد خبر : 381365
ترور سید حسن نصرالله سال ها برنامه ریزی شده بود! + جزئیات

به گزارش مانیبان، روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی اعلام کرد که برنامه ریزی برای ترور «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان از سال ها قبل آغاز شده و سه واحد اطلاعاتی بر این عملیات نظارت داشتند. سایت آرتی عربی نوشت: این روزنامه در ادامه افزوده است که حذف رهبران ارشد حزب الله با در […]


به گزارش مانیبان، روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی اعلام کرد که برنامه ریزی برای ترور «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان از سال ها قبل آغاز شده و سه واحد اطلاعاتی بر این عملیات نظارت داشتند. سایت آرتی عربی نوشت: این روزنامه در ادامه افزوده است که حذف رهبران ارشد حزب الله با در راس آن نصرالله بدون اطلاعات دقیق درباره مجموعه مخفیانه و حرکت اعضای حزب در داخل وی با موفقیت انجام نمی شود.

به گفته منابع امنیتی، موساد بیش از یک دهه پیش برنامه ریزی برای مبارزه با حزب الله را آغاز کرد. آنها در حین انجام یک سری عملیات اطلاعاتی در محل، نقاط قوت و ضعف حزب الله را بررسی کردند.

این روزنامه به نقل از مقامات امنیتی اسرائیل افزود: اطلاعات دقیقی که به انجام عملیات و ترور نصرالله کمک کرد بر اساس سه یگان نظامی بود: واحد 9900 به جمع آوری اطلاعات بصری و تعیین مختصات کمک کرد، ماموران واحد 504 که در جمع آوری اطلاعات شرکت داشتند. او در زمینه منابع انسانی فعال بود و اداره اطلاعات نظامی واحد 8200 را که به فناوری پیشرفته وابسته بود، رهبری می کرد.

حتی پس از حمله ای که نصرالله و چندین رهبر حزب الله را در حومه جنوبی بیروت هدف قرار داد، موساد به جمع آوری اطلاعات برای ارزیابی نتایج حمله و اعتبار آن ادامه داد.

این روزنامه می افزاید که هر آنچه از روز سه شنبه هفته گذشته در لبنان شاهد آن هستیم، نتیجه یک کارزار اطلاع رسانی است که سال ها در حال توسعه بوده است.


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=381365

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.