افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

ترفندهای ساده و کاربردی برای تمیز کردن چسب مایع از دست و لباس

  • کد خبر : 405951
ترفندهای ساده و کاربردی برای تمیز کردن چسب مایع از دست و لباس

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- خیلی وقت ها پیش می آید که در حین انجام کارهای روزمره اتفاقات ناخوشایندی می افتد که انسان را آزار می دهد. به عنوان مثال، ماده ای مانند لاک ناخن یا ضدآفتاب روی لباس شما می آید. یا غذای روغنی روی پارچه مبل یا صندلی […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- خیلی وقت ها پیش می آید که در حین انجام کارهای روزمره اتفاقات ناخوشایندی می افتد که انسان را آزار می دهد. به عنوان مثال، ماده ای مانند لاک ناخن یا ضدآفتاب روی لباس شما می آید. یا غذای روغنی روی پارچه مبل یا صندلی ریخته شود. یا مثلاً از فرزندتان بخواهید با یک نشانگر یا مداد رنگی روی سطح آن خط بکشد. در این موارد ممکن است عصبی شوید، اما بهتر است سریعتر و به موقع لکه را پاک کنید تا راحت تر تمیز شود. در این مقاله در مورد تمیز کردن لکه های چسب مایع از روی پوست و لباس صحبت می کنیم که می تواند کمک بزرگی به شما کند. تا انتها با ما همراه باشید.

چسب مایع را از روی پوست تمیز کنید.

از نمک استفاده کنید

اگر در حین کار با چسب مایع، مقداری روی پوستتان ریخت، پس از خشک شدن چسب، از کمی نمک برای پاک کردن آن از روی پوستتان استفاده کنید. دست خود را با آب خیس کنید و روی ناحیه مورد نظر کمی نمک بریزید. حدود یک دقیقه محل را ماساژ دهید تا خاصیت سایشی نمک باعث شود چسب مایع به آرامی از دست شما جدا شود.

chasbemaye-6

آب گرم و صابون هم خوبه.

محلول آب گرم و صابون نیز می تواند چسب باقی مانده روی پوست شما را تمیز کند. دو لیوان آب را با نصف فنجان صابون مایع مخلوط کرده و چند دقیقه دست خود را در آن قرار دهید. چسب مایع نرم می شود و به راحتی می توانید آن را از روی پوست جدا کنید.

chasbemaye-5

از استون کمک بگیرید

ماده موثر بعدی برای تمیز کردن چسب مایع از روی پوست استون است که یک حلال چسب است. مقداری استون روی محل ریخته شدن چسب مایع بریزید و با دست دیگر ماساژ دهید تا چسب مایع خشک شده از روی دستتان پاک شود. سپس آبکشی کرده و برای جلوگیری از خشکی پوست از مرطوب کننده استفاده کنید.

کره یا روغن زیتون نیز یک راه حل هستند.

یکی دیگر از راه های موثر برای تمیز کردن چسب مایع از روی پوست، استفاده از کره، وازلین یا روغن زیتون است. چرب بودن چسب مایع آن را نرم کرده و از پوست جدا می کند.

chasbemaye-2

چسب مایع را از روی لباس تمیز کنید.

از استون یا تینر استفاده کنید

چسب های مایع انواع مختلفی دارند مانند چسب مخفی و چسب های قوی تر مانند چسب یک دو سه یا چسب قطره ای. برخی از آنها به راحتی از لباس جدا می شوند، اما برخی دیگر ترکیبات قوی تری دارند و تمیز کردن آنها دشوارتر است. به طور کلی برای پاک کردن چسب مایع از روی لباس به روش زیر عمل کنید:

– بگذارید چسب مایع کاملا خشک شود سپس به تمیز کردن آن اقدام کنید.

– پس از خشک شدن چسب، با کمک ناخن شروع به کندن چسب از روی پارچه کنید.

– اگر چسب محکم بود و جدا نشد، می توانید از موادی مانند استون یا حلال استفاده کنید.

– در انتها می توانید قسمت مورد نظر را با مواد شوینده بشویید تا کاملا تمیز شوند.

chasbemaye-1

لباس ها را یک شب خیس کنید

راه دیگر برای تمیز کردن چسب مایع از روی لباس این است که بگذارید چند ساعت خیس بخورد. وقتی چسب روی لباس خشک شد، آن را تا حد امکان با ناخن از روی پارچه جدا کنید، سپس پارچه یا لباس را یک شب در آب سرد خیس کنید.

خیساندن چسب را نرم می کند و راحت تر برداشتن آن را آسان می کند. بعد از این مدت کمی مایع لباسشویی روی لکه بریزید و به آرامی ماساژ دهید تا لکه چسب پاک شود. سپس پارچه یا لباس را بشویید و با هوا خشک کنید.

chasbemaye-4



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405951

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.