افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

تردیدهای آشکاری درباره سقوط بالگرد رئیس جمهور وجود دارد/ احتمال توطئه خارجی به این دلایل

  • کد خبر : 272152
تردیدهای آشکاری درباره سقوط بالگرد رئیس جمهور وجود دارد/ احتمال توطئه خارجی به این دلایل

این گروه هنوز نتیجه بررسی های خود را اعلام نکرده است، اما آنقدر گمانه زنی ها مبنی بر توطئه بودن این حادثه وجود دارد که اکنون همه اذهان به آن مشغول شده است. طبیعتا گزارش منتشر شده از سوی گروه تحقیقاتی ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان رسمی و قابل استناد خواهد بود، در عین حال […]

این گروه هنوز نتیجه بررسی های خود را اعلام نکرده است، اما آنقدر گمانه زنی ها مبنی بر توطئه بودن این حادثه وجود دارد که اکنون همه اذهان به آن مشغول شده است.

طبیعتا گزارش منتشر شده از سوی گروه تحقیقاتی ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان رسمی و قابل استناد خواهد بود، در عین حال افکار عمومی ماجرا را از نزدیک دنبال می کند و می خواهد حقیقت را بداند. در چنین شرایطی، برای جلوگیری از سوء استفاده از سوی بیگانگان که معمولاً از فرصت برای القای خواسته های خود استفاده می کنند، منابع اطلاعاتی داخلی باید اطلاعات بیشتری را در اختیار مردم قرار دهند و در نتیجه راه را بر سوء استفاده افراد فرصت طلب ببندند.

یکی از نکاتی که احتمال توطئه در بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهانش را برجسته می کند، محل وقوع حادثه است. این حادثه در نزدیکی مرز کشورمان با جمهوری آذربایجان رخ داد که رژیم صهیونیستی امکانات نظامی، مخابراتی و اطلاعاتی بسیاری را در آن مستقر کرده است. استقرار این تاسیسات بر روی دیوار مرزی جمهوری آذربایجان این امکان را به رژیم صهیونیستی می‌دهد تا هرگونه توطئه‌ای را در منطقه مرزی کشورمان انجام دهد. اینکه از سه بالگرد ایرانی در حال بازگشت از منطقه مرزی به تبریز، تنها بالگرد حامل رئیس جمهور دچار این سانحه شده است، هرچند می تواند ارتباط حادثه را با عوامل جوی رد کند، اما احتمال توطئه را تقویت می کند.

نکته دیگری که در تقویت توطئه احتمالی بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهانش موثر است این است که برخی کارشناسان فنی گفته اند بالگرد ابتدا در هوا منفجر شده و سپس سقوط کرده است. در این مورد، حادثه می تواند ناشی از مداخلات خارجی یا داخلی به هلیکوپتر باشد، در هر دو مورد، موضوع پیچیده است و قابل رصد است.

فرض دیگر این است که هلیکوپتر به دلیل خرابی رادار و تجهیزات ناوبری دچار خرابی شده و به دلیل از دست دادن کنترل سقوط کرده است. در این صورت امکان توطئه وجود دارد و همه این موارد را می توان ناشی از عوامل خارجی دانست.

هرچند بار دیگر تاکید می کنیم گزارشی که از سوی گروه بازنگری ستاد کل نیروهای مسلح ارائه خواهد شد، رسمی و موثق است، اما تاکید بر سه نکته را ضروری می دانیم.

اولاً این اتفاق نشان داد که سازمان دهندگان سفر رئیس جمهور دارای ضعف اساسی بوده و به بسیاری از نکات امنیتی توجه نکرده اند. دوم اینکه ناوبری ما ضعیف است و اگر سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور بر اثر توطئه بوده است، این ضعف نیز به وقوع آن کمک کرده است. و ثالثاً، ما در بخش امنیتی در برابر توطئه های خارجی بسیار ضعیف هستیم.

بنابراین رفع نقاط ضعف برنامه ریزی، ارتقای امکانات ناوبری و تقویت امنیت ملی برای آسیب ناپذیر شدن در برابر دشمنان باید در دستور کار مسئولان نظام قرار گیرد و هیچ گونه تسامحی در این زمینه جایز نیست.

23302

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=272152

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.