افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

تردد 12 میلیون موتورسیکلت و خودرو بدون بیمه در کشور

  • کد خبر : 173723
تردد 12 میلیون موتورسیکلت و خودرو بدون بیمه در کشور

به گزارش بازار، علی فنادی نائینی گفت: در حال حاضر بیش از 10 میلیون موتورسیکلت بدون بیمه در کشور و تعدادی خودرو بدون بیمه بالغ بر 12 میلیون وسیله نقلیه اعم از موتورسیکلت و خودرو بدون بیمه در کشور وجود دارد. انجام دادن. معاون برنامه ریزی و توسعه مرکز بیمه افزود: طرحی را به دولت […]

به گزارش بازار، علی فنادی نائینی گفت: در حال حاضر بیش از 10 میلیون موتورسیکلت بدون بیمه در کشور و تعدادی خودرو بدون بیمه بالغ بر 12 میلیون وسیله نقلیه اعم از موتورسیکلت و خودرو بدون بیمه در کشور وجود دارد. انجام دادن.

معاون برنامه ریزی و توسعه مرکز بیمه افزود: طرحی را به دولت پیشنهاد داده ایم که موتورسیکلت های کیلومتر صفر که قصد خروج از کارخانه را دارند مانند خودرو بیمه نامه داشته باشند اما متاسفانه دست اندرکاران مجمع. موتور سیکلت با برخی شرکت های بیمه تبانی کرده و با پرداخت مبلغی ناچیز، بیمه نامه یک هفته ای برای موتورسیکلت صادر می شود تا موتورسیکلت ها منحل شود و پس از آن بدون بیمه در سطح جامعه تردد می کند.

20% تخفیف برای موتور سیکلت های کیلومتر صفر
وی افزود: اخیراً به دولت پیشنهاد داده ایم که کمیسیون اجتماعی دولت تصویب کند موتورسیکلت های بدون شماره و صفر کیلومتر یک سال بیمه شوند و از این نظر 20 درصد تخفیف برای بیمه آنها در نظر گرفته ایم.

فنادی نائینی همچنین گفت: بر اساس ماده 48 قانون بیمه شخص ثالث، روند صدور کارت سوخت ناوگان و تخصیص سهمیه و کارت سوخت خودرو منوط به وجود بیمه نامه شخص ثالث است و ستاد مدیریت سوخت در حال پیگیری است. روی این. امر. ابتدا با خودروهای دیزلی شروع می کنیم، سپس ناوگان تاکسیرانی و سپس وسایل نقلیه موتوری باید بیمه نامه داشته باشند و پس از آن کارت سوخت صادر می شود یا هزینه آن اخذ می شود.

معاون بیمه مرکزی افزود: ما علاوه بر الزام ماده 48 قانون بیمه شخص ثالث، مسائل انگیزشی را نیز مد نظر داریم. از جمله بخشودگی جرایم بیمه ای و همچنین تسهیلاتی که برای خرید بیمه نامه در نظر گرفته ایم که نمونه آن قراردادی بود که بین بیمه مرکزی و بانک قرض الحسنه مهر ایران منعقد شد که کسانی که می خواهند بیمه نامه بخرند اما نه. با نداشتن پول نقد می توانند از بانک اعتبار بگیرند. مبلغ 20 میلیون تومان برای خرید انواع بیمه نامه و پرداخت اقساط این اعتبار به بانک به تدریج به آنها داده می شود.

وی پاسخ داد اگر تخفیف های در نظر گرفته شده دائمی باشند. وی گفت: به مناسبت 22 آذرماه که هفته بیمه بود و همچنین به مناسبت هفته دولت عفو جرائم مربوط به بیمه موتورسیکلت و خودرو را در نظر می گیریم و پیشنهاد می کنیم این بخشودگی برای دهه فجر تصویب شود. به طوری که بیشتر رانندگان اتومبیل یا اتومبیل می توانند بیمه نامه شخصی را خریداری کنند ، لطفاً با اشخاص ثالث مشورت کنید.

فنادی نائینی در خصوص موتورسیکلت هایی که مرتب توسط پلیس توقیف و به پارکینگ منتقل می شوند، گفت: برای شماره گذاری موتورسیکلت و اعزام این وسایل باید بیمه نامه شخص ثالث تنظیم شود.

به گفته معاون بیمه مرکزی، همکاری های زیادی بین مرکز بیمه و پلیس راهنمایی و رانندگی وجود دارد که یکی از نمونه های آن طرح کروکی آنلاین و همچنین الزام خودرو و موتور سیکلت به شخص ثالث است. بیمه نامه در مقابل طرفین هنگام شماره گذاری و خارج کردن خودروهای توقیف شده از پارکینگ.

معاون برنامه ریزی و توسعه بیمه مرکزی اضافه کرد: مورد دیگر تخفیف در بیمه راننده محور است که برای اجرای الزام قانونی در این زمینه ضروری است. رانندگان پرخطر برای بیمه نامه بیشتر و رانندگان کم خطر برای بیمه نامه هزینه کمتری بپردازند که با همکاری پلیس و بیمه مرکزی انجام می شود.

جابجایی 12 میلیون وسیله نقلیه بدون بیمه اعم از موتورسیکلت و خودرو، یعنی 12 میلیون وسیله نقلیه خطرناک، این بهانه که صاحبان این موتورسیکلت ها از اقشار ضعیف جامعه هستند، بنابراین نمی توانند از اشخاص ثالث بیمه نامه بخرند، کاملا اشتباه است. زیرا در صورت وقوع حادثه برای جبران خسارت راننده باید تمام دارایی و دستمزد خود را برای جبران خسارت وارده به مصدوم پرداخت کند و روانه زندان شود.

بنابراین روش هایی مانند خرید اقساطی بیمه با همکاری بیمه و بانک یا سایر روش های اعتباری و بخشودگی جرایم و همچنین فرهنگ سازی در خرید پوشش های بیمه ای از جمله روش هایی است که می توان حداقل پوشش بیمه شخص ثالث را برای آن ها در نظر گرفت. این ناوگان .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=173723

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.