افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
3

تراکنش های تهاتر ملی به 7 میلیارد و 340 میلیون رسید

  • کد خبر : 205866
تراکنش های تهاتر ملی به 7 میلیارد و 340 میلیون رسید

به گزارش بازار، محمد خوانساری معاون وزیر ارتباطات در دهمین جشنواره فناوری اطلاعات تاکید کرد: تفکر پلتفرم الگویی است که در همه شرکت ها قابل استفاده است و ارزش های چندگانه ایجاد می کند. وی ادامه داد: دولت پلتفرم هوشمند با استفاده از ابزارهای فناورانه و اتخاذ رویکردهای باز و با تکیه بر توان بخش […]

به گزارش بازار، محمد خوانساری معاون وزیر ارتباطات در دهمین جشنواره فناوری اطلاعات تاکید کرد: تفکر پلتفرم الگویی است که در همه شرکت ها قابل استفاده است و ارزش های چندگانه ایجاد می کند.

وی ادامه داد: دولت پلتفرم هوشمند با استفاده از ابزارهای فناورانه و اتخاذ رویکردهای باز و با تکیه بر توان بخش خصوصی تلاش می کند خدمات عمومی دولتی را به شیوه ای بسیار روان، ارزان تر و هوشمندتر به مردم ارائه دهد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه این ایده علیرغم برخی مقاومت ها در دولت به دلیل عدم اطلاع از مزایای آن چندین سال است که در ایران وجود دارد، تاکید کرد: پنجره نظام آمایش سرزمینی، درگاه ملی مجوز و سیستم رضایت ارزیابی کارکنان دولت یکی از تجربیات دولتی بستری است که در ایران اجرا شده است که متولیان اصلی سایر دستگاه ها هستند و سازمان وظیفه اجرا را بر عهده دارد. از زیرساخت ها

وی با اشاره به زیرساخت های مورد نیاز برای دستیابی به دولت پلت فرم، گفت: پنجره ملی هوشمند دولت، مرکز ملی اشتراک اطلاعات کشور، خدمات عمومی عمومی و دولتی پایه مانند خدمات مشاوره و سامانه پیام رسان و خدمات امنیتی ایران علاوه بر ارائه خدمات و پلتفرم های مورد نیاز دولت پلتفرم فناوری رایانش ابری یکی از زیرساخت های مورد نیاز برای داشتن پلتفرم دولتی است.

وی ادامه داد: باز بودن، داده محور بودن، تمرکز بر توانمندسازی مردم و تمرکز بر ساده سازی از ویژگی های ذاتی یک دولت پلت فرم هوشمند است.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به عملکرد مرکز ملی تبادل اطلاعات (NIX) تصریح کرد: در سال 1400 حدود 1300 خدمت از طریق 67 دستگاه در این مرکز به متقاضیان ارائه شد و تعداد کل تراکنش ها به 2600 میلیون رسید. در حالی که این رقم در دی ماه سال جاری از 91 دستگاه به حدود 2500 خدمت رسید، تعداد کل تراکنش ها از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه به حدود 7.34 میلیارد رسید.

این گزارش حاکی از آن است که جشنواره فناوری اطلاعات یک رویداد یک روزه است که در آن افراد صاحب نام حوزه فناوری اطلاعات تجربیات و داستان های موفقیت ها و شکست های خود را در قالب سخنرانی های کوتاه در اختیار عموم قرار می دهند. در این رویداد پنل های تخصصی استارتاپ ها، رویدادهای موفق و شکست خورده برگزار شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=205866

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.