افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
0

ترامپ در حال ایجاد زمینه برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات در صورت شکست است

  • کد خبر : 401078
ترامپ در حال ایجاد زمینه برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات در صورت شکست است

ترامپ اعلام کرده است که در صورت شکست مقابل هریس، نتایج را قبول نخواهد کرد و ادعای تقلب خواهد کرد، همانطور که پس از شکست از جو بایدن در سال 2020 انجام داد. ترامپ بارها بدون ارائه مدرک مدعی شده است که تنها راه شکست دادن او «تقلب در انتخابات» است. این اظهارات نگرانی‌هایی را […]

ترامپ اعلام کرده است که در صورت شکست مقابل هریس، نتایج را قبول نخواهد کرد و ادعای تقلب خواهد کرد، همانطور که پس از شکست از جو بایدن در سال 2020 انجام داد.

ترامپ بارها بدون ارائه مدرک مدعی شده است که تنها راه شکست دادن او «تقلب در انتخابات» است. این اظهارات نگرانی‌هایی را در مورد احتمال ناآرامی‌های سیاسی ایجاد کرده است، به‌ویژه با توجه به اینکه کشور به شدت دوپاره است.

پس از شکست در سال 2020، ترامپ تلاش کرد تا از طریق شکایات قانونی و فشار بر مقامات دولتی، نتایج را تغییر دهد. علاوه بر این، حامیان وی در 6 ژانویه 2021 به کنگره آمریکا هجوم بردند تا از تایید پیروزی بایدن جلوگیری کنند.

ترامپ از قدرت ریاست جمهوری برای تأثیرگذاری بر انتخابات برخوردار نیست و قوانین جدیدی اعمال شده است که چالش کردن نتایج را برای او دشوارتر می کند. با این حال، ترامپ و متحدانش ماه‌هاست که برای محکوم کردن تقلب در صورت شکست مقابل هریس، زمینه را فراهم کرده‌اند.

هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات به دلیل رای گیری پستی و عوامل دیگر در حال آماده شدن برای یک روند طولانی شمارش آرا هستند. ترامپ می تواند از این تاخیر برای ادعای تقلب و زیر سوال بردن اعتبار نتایج استفاده کند. کمپین او قبلاً شکایات متعددی را در ایالت های کلیدی ارائه کرده است و قصد دارد ناظران جمهوری خواه را برای نظارت بر روند رأی گیری مستقر کند.

به گزارش رویترز، با وجود این نگرانی ها، قوانین ایالتی در ایالت های کلیدی، به چالش کشیدن نتایج انتخابات از طریق طرح دعوی قضایی را دشوار می کند. در نهایت، کنگره حرف آخر را خواهد زد و اصلاحات پس از سال 2020 به چالش کشیدن نتایج انتخابات برای نامزدها دشوارتر خواهد شد. با این حال، کارشناسان هشدار می دهند که اقدامات ترامپ می تواند باعث ناآرامی یا تشدید اختلافات سیاسی در ایالات متحده شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=401078

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.