افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

ترامپ: ایران می تواند در 34 روز بمب هسته ای بسازد! – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 173907
ترامپ: ایران می تواند در 34 روز بمب هسته ای بسازد!  – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایمز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴، طی سخنرانی در جمع هواداران خود در آیووا، با تکرار بیانیه خود و زیر سوال بردن ماهیت «صلح آمیز» برنامه هسته ای ایران، اظهار داشت: تهران قادر است در 34 روز بمب اتم […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایمز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴، طی سخنرانی در جمع هواداران خود در آیووا، با تکرار بیانیه خود و زیر سوال بردن ماهیت «صلح آمیز» برنامه هسته ای ایران، اظهار داشت: تهران قادر است در 34 روز بمب اتم بسازد.

ترامپ با اشاره به آنچه سیاست خارجی ناموفق دولت جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا در قبال ایران خواند، مدعی شد که این موضوع منجر به چنین اتفاقی شده است.

رئیس جمهور سابق آمریکا همچنین از سیاست های بایدن در قبال جنگ اوکراین انتقاد کرده و اعلام کرده است که می تواند ظرف 24 ساعت به جنگ اوکراین پایان دهد. به گفته ترامپ، ناکارآمدی سیاست بایدن دقیقاً دلیل ادامه جنگ در اوکراین و خاورمیانه و بدتر شدن روابط چین و آمریکا بر سر موضوع تایوان است.

وی در بخشی از سخنان خود تصریح کرد: ایران چند قدمی ساخت بمب اتمی است. آنها بمب اتمی خود را در 34 روز می سازند.

ترامپ پیش از این اعلام کرده بود که مخالف جنگ با ایران است، اما برای جلوگیری از چنین رویداد احتمالی، مذاکرات با تهران باید ادامه یابد.

پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به همراه آلمان در سال 2015 توافقنامه برجام را با ایران امضا کردند. ترامپ در سال 2018 به طور یکجانبه و غیرقانونی از این توافق خارج شد. بایدن، جانشین وی در کاخ سفید، همواره ادعاهایی در مورد تمایل واشنگتن داشته است. برای بازگشت به این توافق هسته ای ؛ با این حال، مذاکرات برای فعال سازی مجدد کامل برجام به پایان نرسید. بایدن در نوامبر گذشته در یک دیدار محرمانه با رای دهندگان دموکرات مدعی شد که برجام عملاً مرده است، اما واشنگتن نمی خواهد آن را علنی اعلام کند!

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه مشترک اخیر آمریکا و سه کشور اروپایی (ترویکا) درباره برنامه هسته ای کشورمان، اظهار داشت: همانطور که بارها تاکید شده، برنامه هسته ای ایران جمهوری اسلامی ایران همیشه صلح آمیز بوده و خواهد بود. خیلی مضحک است که کشورهای مسئول وضعیت فعلی برنامه هسته ای ایران با دل واقعیت به دنبال تغییر مقصر و قربانی هستند.

کنعانی اضافه کرد: بهتر است این کشورها به جای فرافکنی و موضع گیری های سیاسی، عملکرد خود را در مذاکرات رفع تحریم ها در دو سال اخیر بررسی کرده و نتایج سیاست های غیرسازنده خود را مشاهده کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: غنی سازی در سطح 60 درصد در مراکز غنی سازی ایران همواره مطابق با نیازهای صلح آمیز کشور و کاملاً تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی بوده و خواهد بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=173907

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.