افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

ترامپ از اوکراین حمایت می کند

  • کد خبر : 379971
ترامپ از اوکراین حمایت می کند

آفتاب نیوز: ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین پس از دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری خواه برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور که یکی از منتقدان اصلی جنگ اوکراین و سیاست های کی یف و حامیان آن غربی ها در ادامه جنگ است. وی تصریح کرد: در دیداری که […]

آفتاب نیوز:

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین پس از دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری خواه برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور که یکی از منتقدان اصلی جنگ اوکراین و سیاست های کی یف و حامیان آن غربی ها در ادامه جنگ است. وی تصریح کرد: در دیداری که با رئیس جمهور سابق آمریکا داشتم، وی گفت که در صورت پیروزی اوکراین در انتخابات ریاست جمهوری از او حمایت خواهد کرد.

وی در گفت و گو با شبکه آمریکایی فاکس نیوز با رد گزارش ها مبنی بر حمایت خود از کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات و رقیب ترامپ، گفت: نمی دانم نتیجه انتخابات آمریکا چه خواهد شد. اما کی‌یف از ایالات متحده پاسخ می‌خواهد.»

زلنسکی تاکید کرد: واشنگتن همواره مدافع اصلی کی‌یف بوده است و از این نظر جایگاه کاخ سفید برای کی‌یف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی همچنین گفت‌وگوی روز جمعه خود با ترامپ را «واقعا سازنده» توصیف کرد و افزود: من اطلاعات بسیار مستقیمی از دونالد ترامپ دریافت کردم که از ما حمایت خواهد کرد و از اوکراین حمایت خواهد کرد.

زلنسکی افزود که نامزد جمهوری خواه «بسیار علاقه مند» است که اطلاعات «مستقیم» از او درباره وضعیت کنونی جبهه و همچنین درباره نیازهای اوکراین دریافت کند.

ادعای زلنسکی در حالی مطرح می‌شود که رئیس‌جمهور سابق آمریکا مدعی شده است که می‌تواند زلنسکی و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را وادار به یافتن راه‌حل دیپلماتیک «در عرض 24 ساعت» پس از انتخاب شدن کند.

از سوی دیگر، رئیس‌جمهور اوکراین یکشنبه گذشته در گفت‌وگو با مجله نیویورکر اظهار داشت که معتقد است ترامپ «در واقع نمی‌داند چگونه جنگ را متوقف کند، اگرچه فکر می‌کند می‌داند».

هنگامی که مجری فاکس نیوز از او پرسید که آیا همچنان بر این اظهار نظر می ایستد، زلنسکی گفت که هیچ کس خارج از اوکراین نمی تواند واقعا درک کند که کشور چه می گذرد.

ترامپ روز جمعه پس از دیدار با زلنسکی گفت: ما هر دو می خواهیم شاهد پایان این جنگ باشیم، هر دو می خواهیم شاهد یک توافق عادلانه باشیم.

در همین حال، رئیس جمهور سابق آمریکا روز چهارشنبه در یک گردهمایی تبلیغاتی از زلنسکی به دلیل عدم مذاکره با روسیه برای پایان دادن به درگیری انتقاد کرد و گفت که حتی “بدترین توافق” بهتر از وضعیت فعلی خواهد بود. رئیس جمهور سابق ایالات متحده همچنین استدلال کرد که نه رقیب دموکرات او، کامالا هریس، و نه رئیس جمهور فعلی ایالات متحده نمی دانند چگونه ایالات متحده را از درگیری در اوکراین خارج کنند.

ترامپ در ادامه مدعی شد که زلنسکی می‌خواست هریس در انتخابات پیروز شود، زیرا دموکرات‌ها در دولت بایدن ثابت کرده‌اند که به طور قابل اعتمادی نسبت به اوکراین سخاوتمند هستند.

از سوی دیگر، به نوشته روزنامه آلمانی اشپیگل، رئیس جمهور اوکراین در دیدار با دونالد ترامپ تحقیر شد، اما از واکنش هراس داشت.

به گزارش اشپیگل، فضای دیدار زلنسکی و ترامپ به خوبی نشان می داد که این دو چهره چندان علاقه ای به یکدیگر ندارند، اما علاوه بر این، ترس و تحقیر زیادی در چهره زلنسکی مشهود بود.

بر اساس این گزارش، حتی بسیاری از مقامات اوکراینی معتقد بودند که ریاست جمهوری ترامپ فرصت های زیادی را برای اوکراین در جنگ با روسیه به همراه خواهد داشت، اما دیدار اخیر وی با زلنسکی قطعا این امیدها را کمرنگ کرده است.

ترامپ که از بازدید زلنسکی از یک کارخانه اسلحه سازی در پنسیلوانیا با کمک فرماندار دموکرات ایالت خشمگین شده بود، تصویری از نامه ای را در فضای مجازی منتشر کرد که نشان می داد زلنسکی درخواست دیدار کرده است.

با این حال، به گفته اشپیگل، زلنسکی یاد گرفته است که ترس و تحقیر خود را پنهان کند و واکنشی نشان ندهد، زیرا چاره دیگری ندارد. بر اساس این گزارش، زلنسکی برای حفظ توان نظامی کشورش باید با ترامپ رفتار دوستانه داشته باشد، زیرا در صورت واکنش به توهین‌های وی، می‌تواند بر حمایت نظامی آمریکا از کی‌یف تأثیر منفی بگذارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=379971

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.