افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

تراز تجاری 7 میلیارد دلار منفی شد صادرکنندگان در دام مقررات زائد

  • کد خبر : 403711
تراز تجاری 7 میلیارد دلار منفی شد صادرکنندگان در دام مقررات زائد

به گزارش بازار، روز ملی صادرات هشتم مهرماه سال جاری در سال اجلاس سران با حضور رئیس جمهور اما بدون حضور خبرنگاران رسانه های عمومی برگزار شد. روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران سخنان رئیس این سازمان را در اختیار رسانه ها قرار داد که مشروح آن در ادامه می آید. محمدعلی دهقان، رئیس سازمان […]

به گزارش بازار، روز ملی صادرات هشتم مهرماه سال جاری در سال اجلاس سران با حضور رئیس جمهور اما بدون حضور خبرنگاران رسانه های عمومی برگزار شد. روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران سخنان رئیس این سازمان را در اختیار رسانه ها قرار داد که مشروح آن در ادامه می آید.

محمدعلی دهقان، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه روز ملی صادرات همه ساله در هشتم اسفندماه برگزار می شود، گفت: بیست و هشتمین دوره روز ملی صادرات با دوره اول ریاست جمهوری آقای دکتر مقایسه شده است. پیش بینی می شود این روز سرآغاز اصلاحات و تحولات برای تسهیل و توسعه صادرات در دولت چهاردهم باشد.

معاون وزیر صمت با اشاره به روند انتخاب صادرکنندگان نمونه و ممتاز تصریح کرد: فرآیند انتخاب صادرکننده از ماه ها قبل در کمیته ملی گزینش صادرکنندگان آغاز شد. این کمیته متشکل از نمایندگانی از دولت، اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و اتاق تعاون ایران بود. این کمیته توسعه شاخص های ارزیابی رکورد را در 3 گروه محصول، خدمات و فناورانه ارزیابی کرد.

دهقان دهنوی ادامه داد: در بیست و هشتمین دوره روز ملی صادرات، از بین 4 شرکت صادراتی مدال آور که 8 بار به عنوان صادرکننده نمونه و 3 شرکت ممتاز که 5 بار صادرکننده نمونه و 48 شرکت نمونه ملی برگزیده شدند. و شرکتی که از طریق امضا مستحق شناسایی است. از ریاست جمهوری قدردانی خواهد شد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به منفی تراز تجاری سال گذشته و شش ماهه نخست امسال گفت: تراز تجاری منفی در سال گذشته بیش از 16 میلیارد دلار و عدم تعادل تقریباً 7 میلیارد دلار بوده است. تنها در 6 ماهه اول سال جاری نشان می دهد که تجارت خارجی مطابق با ظرفیت های کشور انجام نمی شود. اما وزارت امنیت و سازمان توسعه تجارت ایران با نگاه مصالحه‌آمیز دولت بر آینده روشن ایران عزیز متمرکز شده‌اند.

وی با انتقاد از انباشت مقررات زائد که دست صادرکنندگان را بسته است، افزود: به نظر می رسد اگر اجماع دستگاه های نظارتی و مشورتی بخش خصوصی را تحلیل کنیم و این روند را تسهیل کنیم، می توانیم فضای بهتری را در فضای صادرات کشور ایجاد کنیم. برای حذف مقررات مخرب و اضافی. این امر با 3 کلید امکان پذیر است: توسعه تجارت آزاد، کاهش تعرفه های تجاری و تقویت تولید رقابتی.

معاون وزیر صامت تصریح کرد: ارتقای بهره وری و توسعه صادرات صادرات محور باید در لوایح و طرح های خرد و کلان مدنظر قرار گیرد.

دهقان دهنوی در پایان خطاب به رئیس جمهور گفت: امیدواریم با رهنمودهای جنابعالی و انجام سه گام تسهیل فرآیندها، توسعه تجارت آزاد و ارتقای صادرات، مسیر جدیدی را برای توسعه و جهش صادرات غیرنفتی فراهم کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=403711

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.