افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
3

ترازنامه فدرال رزرو ۳۰۰ میلیارد دلار افزایش یافت؛ تاثیر آن بر بازار رمزارزها چه خواهد بود؟

  • کد خبر : 16806

ترازنامه فدرال رزرو آمریکا در طول این هفته ۲۹۷ میلیارد دلار افزایش یافت و به ۸.۶۳ دلار تریلیون رسید که بالاترین سطح از ماه نوامبر (آبان) می‌شود. این افزایش به دنبال سیاست جدید فدرال رزرو برای نجات بانک‌های درگیر بحرانی مانند سیلیکن ولی و سیگنیچر صورت می‌گیرد. به دنبال افزایش ترازنامه فدرال رزرو، قیمت بیت […]

ترازنامه فدرال رزرو آمریکا در طول این هفته ۲۹۷ میلیارد دلار افزایش یافت و به ۸.۶۳ دلار تریلیون رسید که بالاترین سطح از ماه نوامبر (آبان) می‌شود. این افزایش به دنبال سیاست جدید فدرال رزرو برای نجات بانک‌های درگیر بحرانی مانند سیلیکن ولی و سیگنیچر صورت می‌گیرد. به دنبال افزایش ترازنامه فدرال رزرو، قیمت بیت کوین و اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته افزایش یافته است.

به گزارش کوین گیپبانک‌های آمریکایی در مجموع ۱۶۴.۸ میلیارد دلار از فدرال رزرو وام گرفته‌اند. میزان وام دریافت شده از فدرال رزرو در پنجره تنزیل در یک هفته گذشته از ۴.۵۸ میلیارد دلار به ۱۵۲ میلیارد دلار در تاریخ ۱۵ مارس افزایش یافته است. پنجره تنزیل یا دیسکانت ویندو (پنجره تخفیف) یک روش وام دهی و کمک فدرال رزرو به بانک ها و موسسات مالی است که با کسری بودجه و خطر ورشکستگی مقابله می کند. تسهیلات اضطراری فدرال رزرو به بانک‌ها کمک می‌ت تا در کوتاه‌مدت، نیازهای مالی خود را برطرف کنند. پیش از این بالاترین میزان وام اخذ شده از فدرال رزرو، در طول بحران مالی 2009 صورت گرفت که طی آن، بانک‌ها در مجموع 111 میلیارد دلار از دولت آمریکا کمک مالی برداشتند.

علاوه بر این، فدرال رزرو به دنبال برنامه تامین مالی اضطرار ۱۱.۹ میلیاردی، کمک مالی به بانک‌ها کمک می‌کند تا بحران مالی که سیستم بانکداری آمریکا درگیر آن می‌شود. همچنین آژانس‌های فدرال در مجموع ۱۴۲.۸ میلیارد دلار برای مدیریت وضعیت آخرین دو بانک سیلیکن ولی و سیگنیچر درنظر گرفته‌شده‌اند.

کامرون وینکلووس، یکی از بنیانگذاران صرافی جمینای در واکنش به افزایش 300 میلیارد دلاری ترازنامه فدرال رزرو در توییتی از موضع صعودی خود برای بیت کوین خبر داد.

در همین حال، آرتور هیز، بنیانگذار صرافی بیتمکس بررسیان کرد بانک‌های آمریکایی درگیر بحرانی عمیق‌تر از این هستند. به گفته حیز، بانک‌ها ضرری ۲.۲ تریلیون دلاری را در سبد قرضه خود تجربه می‌کنند که خطر نکول بدهی (پیش‌فرض بدهی) و رکود در این کشور را افزایش می دهد. نکول بدهی زمانی رخ می دهد که دولت نمی تواند بدهی خود را بپردازد. با این وجود، بنیانگذار صرافی بیتمکس معتقد است در صورتی که کسی از این شرایط استفاده کند، بسیاری از بازار رمزارزها کسب خواهند کرد.

وی در این رابطه گفت:

سیستم بانکی بسیار متزلزل است. آنها ضرری ۲.۲ تریلیون دلاری در بانک قرضه خود دارند. زنده باد #برنامه_تامین_مالی_بانکی بزرگترین کمک مالی بانکی در طول تاریخ!

رشد ترازنامه فدرال رزرو چه تاثیری بر بازار رمزارزها می‌گذارد؟

قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۶٪ و در طول یک هفته گذشته بیش از ۳۰٪ افزایش یافته است و در حال حاضر، در حوالی ۲۶،۱۸۱ دلار پول می‌شود. بالاترین و پایین‌ترین قیمت در طول ۲۴ ساعت گذشته، به ترتیب ۲۴،۴۶۱ و ۲۶،۱۱۴ دلار است. با این حال، حجم هنوز افزایش نیافته است که نشان می‌دهد پیشنهادگران هنوز منتظری برای ورود به بازار هستند.

پیش از این، تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که قیمت بیت کوین دوباره از ۲۵۰۰۰ دلار فراتر رود و برای افزایش بیشتر، بالاتر از میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای (۲۵٬۳۰۰ دلار) باقی بماند. بر اساس پیش‌بینی تحلیلگران و داده‌های آنچین، احتمالاً افزایش قیمت تا ۳۰ هزار دلار وجود دارد.

رکت کپیتال، تحلیلگر مشهور رمزارزها در توییتی نوشت:

از نظر تکنیکال، در صورتی که بیت کوین با ورود به ماه آوریل سطح بالای خود را حفظ کند، روند نزولی کلان آن شکسته خواهد شد. در صورت شکسته شدن روند نزولی کلان، بازار صعودی جدید تایید شده و مشخص می‌شود نوامبر ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱) قیمت به کف رسیده است.

توییت رکت کپیتال
منبع: توییتر

راکت کپیتال افزود:

بیت کوین خیلی زود روند نزولی کلان خود را خواهد شکست.

رکت کپیتال

به گفته این تحلیلگر، در تصویری که روند نزولی کلان بیت کوین شکسته می شود، چرخه جریان پول کلان در بازار ایجاد شده و بازاری برای رشدی آغاز خواهد شد.

در همین حال، قیمت اتریوم نیز به دنبال افزایش پریمیوم صرافی کوین بیس و احساس کلیپ صعودی در بازار رمزارزها در مسیر صعودی قرار دارد. در حال حاضر، اتریوم با رشدی ۴ درصدی در حوالی ۱۷۱۹ دلار پول می‌شود. بخشی از آخرین قیمت اتریوم به دنبال تعیین تاریخ نهایی هارد فورک شانگهای در این شبکه است. برنامه‌ای که گزارش دادیم، توسعه‌دهندگان تریوم اعلام کردند این هارد فورک در تاریخ ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ انجام خواهد شد.



خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2023-03-17 13:54:44

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=16806

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.