افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
4

تدوین محورهای اصلی توسعه اقتصادی استان سمنان

  • کد خبر : 239939
تدوین محورهای اصلی توسعه اقتصادی استان سمنان

بازار، گروه استان ها: مطالعه سرزمینی در واقع نوعی مشاهده، پایش و نگارش مزایا و قابلیت های هر منطقه برای برنامه ریزی است، به عبارت دیگر اسناد توپوگرافی اسنادی هستند که می توانند به این سوال پاسخ دهند که یک شهر یا شهرستان به چه چیزی نیاز دارد، استان و چه چیزی. کشور فراهم می […]

بازار، گروه استان ها: مطالعه سرزمینی در واقع نوعی مشاهده، پایش و نگارش مزایا و قابلیت های هر منطقه برای برنامه ریزی است، به عبارت دیگر اسناد توپوگرافی اسنادی هستند که می توانند به این سوال پاسخ دهند که یک شهر یا شهرستان به چه چیزی نیاز دارد، استان و چه چیزی. کشور فراهم می کند.

به طور خلاصه می توان گفت که عمده توانمندی های استان سمنان حول هشت محور شامل انرژی، صنعت، صنایع تبدیلی و تبدیلی، معدن، گردشگری، آب و … برنامه ریزی شده است و این مزایا و قابلیت ها از نظر سایر محورها نقاطی که نقشه راه باید بر اساس آنها طراحی شود از سند استخراج می شود.

اگرچه در ابتدا صحبت ها و انتقادات زیادی درباره اسناد مطرح شد اما دولت و به طور مشخص سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان سعی کردند از ظرفیت مردم، اتحادیه های مردمی، دستگاه های اجرایی و … استفاده کنند. نقایص آشکار مطالعات قلمروی که توسط دانشگاه ها انجام شد، که تا حدودی موفقیت آمیز بود، اما این سند به هیچ وجه مطالعه تمام حقیقت در استان نیست.

به هر حال باید گفت استان سمنان سند تحلیلی دارد که باید بر اساس برنامه ریزی و اجرای برنامه ها باشد یعنی تحلیل نقشه راه توسعه استان سمنان محسوب شود. سمنان را بخوانید.

اسناد توپوگرافی استان سمنان و سازمان برنامه ریزی را توضیح دهید.

محورهای سند توسعه سرزمینی در گذشته تدوین شد و توانستیم جمع بندی های خوبی در حوزه توسعه داشته باشیم. تمامی این اطلاعات که توسط دانشگاه ها، تسهیلگران، مردم، کارشناسان، دستگاه های اجرایی مانند جهاد و منابع طبیعی و صمت و … جمع آوری شده بود در شورای برنامه ریزی هر شهرستان و سپس در شورای برنامه ریزی تصویب شد. استان مطرح و در نهایت اعلام شد.

ظرفیت ها، نیازها و ظرفیت ها از جمله موضوعاتی بود که در سند به خوبی دیده شد

علاوه بر سند استان سمنان، اسناد مربوط به هر شهرستان نیز به صورت جداگانه بررسی و تدوین شد تا بتوانیم دفترچه مدیریت هشت شهرستان استان سمنان را داشته باشیم. در ماده 27 برنامه ششم توسعه به روستاها اشاره شده است. در نتیجه در استان سمنان سعی می کنیم علاوه بر تقسیم اراضی استانی و شهرستانی، سند اشتغال و توسعه روستایی مرتبط با روستاها نیز داشته باشیم. پوشیدن.

آیا موفق بوده ایم؟

خوشبختانه استان سمنان در این زمینه پیشگام بوده و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است، افزود: درست است که این برنامه ها با کمک دانشگاه ها و ظرفیت های دانشگاه نوشته شده است اما با همه ظرفیت ها از جمله مردم تسهیلگران و اهالی سمنان. به ویژه از توانمندی های دستگاه های اجرایی مانند منابع طبیعی، صلح و جهاد کشاورزی استفاده شد.

یکی از اقداماتی که در سند بر آن تاکید داشتیم مزیت های اقتصادی هر منطقه بود تا بتوانیم فعالیت های اقتصادی هر منطقه را از نظر مزیت های قابل سرمایه گذاری، توسعه و تقویت صنایع تبدیلی و تبدیلی از جمله آنها شناسایی کنیم. تاکید دیگر: در سند مطالعات سرزمینی استان سمنان بود که توانستیم توسعه متوازن را در استان شاهد باشیم.

ظرفیت ها، نیازها و توانمندی ها از جمله موضوعاتی بود که در سند توسعه سرزمینی خوب به نظر می رسید و ما سعی کردیم همه مزیت ها را لحاظ کنیم. در ابتدای هر سال، برنامه های عملیاتی هر دستگاه اجرایی برای توسعه استان سمنان بر اساس سند توسعه سرزمینی مصوب شورای برنامه ریزی برای داشتن نقشه راه بر اساس اسناد توسعه استان تنظیم می شود.

چه اهدافی را دنبال می کنید؟

در اجرای این اسناد و برنامه ها نیز به دنبال اهداف هستیم، به عنوان مثال همواره در برنامه های خود بهبود شاخص های کلان اصلی بخش اقتصادی، آمار رشد اقتصادی، کاهش تورم و کاهش نرخ را دنبال کرده ایم. از بیکاری در سال 1402 نشان داد که تا حدودی موفقیت هایی نیز در این زمینه حاصل شده است، همه اینها نشان می دهد که عملکرد و حرکت مطلوب در راستای توسعه سرزمینی به خوبی محقق شده است.

محوریت سند مطالعه را توضیح دهید.

به طور دقیق تر آنچه در استان سمنان انجام شد استخراج هشت محور اعم از صنعت، کشاورزی، گردشگری و… از تحلیل ها بود که باید به عنوان مهمترین رویکردهای توسعه و اقتصاد استان مورد توجه و برنامه ریزی قرار گیرد. استان

معدن و فرآوری کشاورزی یکی از مهم ترین محورهایی بود که در آن شاهد برنامه ریزی های خوبی در این زمینه بودیم، در این زمینه دستگاه های اجرایی نیز برنامه های خود را ارائه کردند و شاهد اجرای فعالیت ها در این زمینه ها بودیم.

تلاش می کنیم پروژه های بزرگی را انجام دهیم که آثار اجتماعی داشته باشد.

ارائه برنامه های عملیاتی در حوزه انرژی به ویژه انرژی طبیعی از دیگر بخش هایی بود که در اولویت های هشت گانه استان سمنان برگرفته از آمایش سرزمینی خودنمایی کرد چرا که استان سمنان از قابلیت های طبیعی خوبی در این زمینه برخوردار است.

در پایان فکر می کنید سرنوشت استان سمنان چه خواهد شد؟

همه اهداف ما در استان سمنان رشد و پیشرفت است و از همه مهمتر به دنبال توسعه استان هستیم که با تلاش بیشتر دستگاه های اجرایی استان از منابع و سطوح ملی که در اختیار دارند می توان به این مهم دست یافت. علاوه بر منابع استانی و در رأس همه آنها، طرح هایی که مربوط به بخش خصوصی است، انجام شود.

اما انتقادات جدی هم وجود دارد.

گاهی در استان گفته می شود که یک قسمت رشد بیشتری دارد و قسمت دیگر رشد کمتری دارد; تلاش ما این بوده است که همه عرصه ها در کنار هم رشد کنند تا به توسعه استان سمنان برسیم. اگر توسعه استان محقق شود برای همگان خوشایند خواهد بود و امیدواریم با بهره برداری از راه های مختلف بتوانیم توسعه را برای استان به ارمغان بیاوریم. پروژه های پزشکی، مسکن و غیره

تلاش می کنیم پروژه های بزرگی را که آثار اجتماعی دارند به سرانجام برسانیم چرا که اجرا و تکمیل پروژه های نیمه تمام باید جزو اولویت های ما در استان سمنان باشد و همچنین بخشی از برنامه های دور دوم سفر هیئت دولت به سمنان است. . نظرات استان درخواست شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=239939

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.