افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

تدوین اطلس های صادراتی با هدف شناسایی فرصت ها و زیرساخت های صنعتی در همدان

  • کد خبر : 110865
تدوین اطلس های صادراتی با هدف شناسایی فرصت ها و زیرساخت های صنعتی در همدان

به گزارش خبرنگار بازار؛ کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی همدان صبح چهارشنبه با حضور خیراله اسدی نایب رئیس اتاق بازرگانی همدان، خسرو طالبی راحق رئیس کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی همدان و نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی و گمرک. اداره کل صمت، اداره کل دارایی، بیمه و پارک علم و فناوری و همچنین برخی از فعالان […]

به گزارش خبرنگار بازار؛ کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی همدان صبح چهارشنبه با حضور خیراله اسدی نایب رئیس اتاق بازرگانی همدان، خسرو طالبی راحق رئیس کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی همدان و نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی و گمرک. اداره کل صمت، اداره کل دارایی، بیمه و پارک علم و فناوری و همچنین برخی از فعالان اقتصادی بازداشت شدند.

در این جلسه از جمله موارد مطرح و بررسی موضوعات مربوط به نرخ ارزش صادراتی محصولات کشاورزی، مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی مرتبط با گمرک و وضعیت سامانه جامع تجارت بود.

در این جلسه رئیس کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی همدان با اشاره به مشکلات ناشی از بحث ارزش صادرات محصولات کشاورزی، گفت: این مشکل یک کشور است که به دلیل گمرکات، قیمت محصولات بالاست و باعث می شود تولیدکنندگان نتوانند ارز خود را پس دهند.

خسرو طالبی راحق ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی مبنای قیمت گذاری محصولات کشاورزی و اداره کل صمت نیز مبنای تعیین قیمت محصولات صادراتی صنعتی است و گمرک باید برای قیمت گذاری از سوی آنها کمک کند.

وی بیان کرد: قیمت هر محصول بر اساس قیمت آن در بارگاه به اضافه هزینه حمل بار تا نقطه صفر مرزی تعیین می شود و مسئولان باید این موضوع را مد نظر داشته باشند.

بسیاری از صادرکنندگان با کارت بازرگانی خود به کشورهای عراق و افغانستان صادرات دارند اما در ازای آن ریال دریافت می کنند و به دلیل تعهدات مبادله ای با مشکلات زیادی مواجه می شوند، بنابراین دولت باید برای این مشکل چاره اندیشی کند.

طالبی راحق با اشاره به اینکه دریافت ریالی به جای ارز در صادرات به کشورهای همسایه گفت: بسیاری از صادرکنندگان با کارت بازرگانی خود به عراق و افغانستان صادرات دارند اما در ازای آن ریال دریافت می کنند و به دلیل تعهدات ارزی خود با مشکلات زیادی مواجه می شوند، بنابراین دولت باید راه حلی برای این مشکل پیدا کند.

وی با اشاره به تهیه و تدوین کتاب جامع اطلس صادرات گفت: در کتاب اطلس صادراتی پتانسیل های صادراتی و وارداتی محصولات با هدف توسعه صادرات مشخص تعریف و تدوین شده است.

تدوین اطلس های صادراتی با هدف شناسایی فرصت ها و زیرساخت های صنعتی در همدان

خیراله اسدی با بیان اینکه اطلس صادراتی استان می تواند نقش مهمی در توسعه صادرات استان داشته باشد، یادآور شد: در این اطلس 206 قلم صادرات از استان همدان و 1800 شرکت تولید کننده این محصولات احصاء شده است که کار ارزشمندی است. . و در آن مشخص است: می توانید بدانید کشورهای استان ما به چه کالاهایی نیاز دارند تا بتوانند هیئت های تجاری را با هدف و برنامه مشخص اعزام کنند.

تدوین اطلس های صادراتی با هدف شناسایی فرصت ها و زیرساخت های صنعتی در همدان

نایب رئیس کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی بر بسته بندی مناسب محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی تاکید کرد و گفت: با در نظر گرفتن پتانسیل و توانمندی های استان همدان می توان به سمت محصولات با بسته بندی مرغوب حرکت کرد. . که در ایجاد ارزش افزوده برای استان حائز اهمیت است.

صادق هراتی ادامه داد: باید برنامه هایی برای آشنایی تولیدکنندگان با انواع بسته بندی داشته باشیم تا به ارزش افزوده قابل توجهی برسیم.

در استان همدان قابلیت چاپ و بسته بندی قدرتمندی وجود دارد که می توان از آن برای توسعه بسته بندی محصولات استان استفاده کرد.

وی تاکید کرد: در استان همدان قابلیت های قدرتمند چاپ و بسته بندی وجود دارد که می توان از آن برای توسعه بسته بندی محصولات استان استفاده کرد.

هراتی در بخشی دیگر از سخنان خود به صادرات ریالی اشاره کرد و گفت: برخی صادرکنندگان و واحدهای تولیدی برای صادرات محصولات خود از ریال به جای ارز استفاده می کنند که باید در این زمینه برای آنها چاره اندیشی شود.

مرآتی نماینده گمرک همدان در این کمیسیون نیز با تاکید بر عدم اعتقاد بانک مرکزی به ریال گفت: در صورتی که قیمت محصولات صادراتی این گمرک از سوی سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل صمت تعیین شود، ما این موضوع را انجام می دهیم. از آن استقبال کنید و مانند قبل اجرا کنید. از آن پس مبنای قیمت گذاری در گمرکات، اتحادیه ها و اداره کل سکوت بوده است.

همچنین در این جلسه مقرر شد کمیته بسته بندی محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی و کمیته آزمایشگاهی برای تایید ماهیت استاندارد تشکیل و نظارت شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=110865

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.