افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

تداوم پایداری تولید مرغ تا ماه مبارک رمضان

  • کد خبر : 115287
تداوم پایداری تولید مرغ تا ماه مبارک رمضان

به گزارش بازار، محمدعلی نیکبخت در جلسه شورای معاونین و سازمان های تابعه در موعد مقرر و بر اساس طرح 10 محوری (اجرای کامل رفع تداخل و صدور سند اراضی، کاشت یک میلیارد اصله درخت) اجرا می کند. بهره وری، تداوم ثبات بازار مرغ و گوشت قرمز، نهاده های کشاورزی، خودکفایی در محصولات استراتژیک و […]

به گزارش بازار، محمدعلی نیکبخت در جلسه شورای معاونین و سازمان های تابعه در موعد مقرر و بر اساس طرح 10 محوری (اجرای کامل رفع تداخل و صدور سند اراضی، کاشت یک میلیارد اصله درخت) اجرا می کند. بهره وری، تداوم ثبات بازار مرغ و گوشت قرمز، نهاده های کشاورزی، خودکفایی در محصولات استراتژیک و افزایش ضریب خودکفایی در تولید سایر محصولات، توسعه کشت گلخانه ای، آموزش و ترویج، فعال سازی مجدد بسته ها بازارها و واحدهای تولیدی نیمه تعطیل و مدیریت عرضه و تقاضا بازار محصولات کشاورزی است) و گفت: تمام ظرفیت‌های وزارتخانه و دستگاه‌ها فراهم است. اولویت ها مورد بحث قرار می گیرد و رعایت تعهدات مورد نظارت و پایش قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در بحث امور ارضی قرارگاه صادرکننده سند و رفع تداخل در نظر گرفته شده است که تا پایان سال جاری تداخل رفع شود و عملیات صدور سند در سال آینده به پایان برسد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در طرح کاشت یک میلیارد اصله از ظرفیت وزارت، بسیج، آموزش و پرورش، شهرداری ها و مشارکت های مردمی برای تکمیل موفقیت آمیز این طرح بزرگ ملی مورد تاکید مقام معظم رهبری استفاده کرده است. دادگاه. رهبر. .

وی به تولید نیز اشاره کرد و گفت: در این مورد بین 25 تا 30 درصد بودجه برای وزارت جهاد کشاورزی برآورد شده است و مسئولیت اجرای آن بر عهده معاون وزیر است.

نیکبخت در بخشی دیگر از سخنان خود تداوم افزایش تولید و جوجه کشی را عاملی برای مدیریت عرضه و تقاضا برشمرد و گفت: روند موفق تنظیم بازار مرغ در ماه های آینده با توجه به مصرف بالای این ماده غذایی در کشور منوط به روند موفقیت آمیز تنظیم بازار مرغ در ماه های آینده است. در مورد حفظ مقدار مرغ برای کشتار با کمک همه عوامل دخیل از جمله تجارت و عرضه به موقع.

وی افزود: باید ظرفیت های تولید احیا شود و تا پایان اسفندماه سال جاری تجهیزات جوجه کشی مادران و اجداد تسریع شود و شرایط پایدار تولید مرغ در کشور برای سال جدید و ماه مبارک رمضان ادامه یابد.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین به تولید گوشت قرمز اشاره کرد و گفت: با توجه به کندی ایجاد چرخه صنعتی در تولید گوشت قرمز، شرکت پشتیبانی امور دام تمرکز جدیدی بر تولید قراردادی برای کوتاه شدن زمان دارد. دست تجار و حذف واسطه ها از مسیر تولید به سفره و بازار. ورود به واحدهای صنعتی، پرواربندی، عشایر و بنگاه های اقتصادی برای انعقاد قرارداد تولید گوشت و گاو نر برای کشتار به عنوان یکی از این راهکارها تثبیت می شود.

وی از لزوم خودکفایی در تامین کودهای کشاورزی خبر داد و گفت: بیش از 30 کارخانه تولید کودهای پتاس و فسفاته در کشور ایجاد شده است و به لطف معادن فراوان پتاس می توانیم این ماده را صادر کنیم. علاوه بر رفع نیازهای داخلی

نیکبخت با بیان اینکه حمایت از تولید داخلی سرلوحه برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است، خاطرنشان کرد: صنعت و تجارت باید در خدمت تولید داخلی باشد و کارآفرینان برای دریافت مجوز واردات و چک این باید متعهد به خرید محصولات داخلی باشند. سفارشات این موضوع برای مرکبات، دانه های روغنی، چای، برنج و سایر محصولات کشاورزی تولید داخل باید مورد توجه قرار گیرد و واردکنندگان روغن خام و دانه های روغنی ملزم به خرید بذر داخلی باشند.

وزیر جهاد کشاورزی در بخشی دیگر از سخنان خود به تاخیر در طرح های صنعتی اشاره کرد و گفت: بیش از 5000 طرح صنعتی نیمه تمام با پیشرفت 95 تا 40 درصدی به ارزش 300 میلیارد تومب به تاخیر افتاده است که این طرح ها نیازمند 180 طرح است. تلاش برای بهره برداری

به گفته وی، این طرح ها در صورت تخصیص منابع می توانند با فرآوری 30 میلیون تن محصولات کشاورزی از خام فروشی جلوگیری کرده و با ایجاد اشتغال و ثروت ارز قابل توجهی را از طریق صادرات محصولات به کشور تامین کنند. .

نیکبخت تصریح کرد: کشاورزی نسبت به سایر بخش های اقتصادی کشور از جمله بخش خدمات برتری مطلق دارد و با استفاده از سرمایه های مردمی و ترغیب دولت به تخصیص منابع برای احیای پروژه های بزرگ می توان گام بلندی در توسعه برداشت. تعهد به ایجاد اشتغال و ثروت در میان مدت. کشور گرفت

وزیر جهاد کشاورزی در پایان تسریع در آموزش و ارتقای واحدهای خدماتی کشاورزی و اجرای برنامه خودکفایی در 5 محصول راهبردی را برشمرد. گندم، برنج، جو، پنبه و شکر و افزایش ضریب خودکفایی در سایر محصولات کشاورزی با شروع فصل کشاورزی جاری.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=115287

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.