افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

تداوم بارندگی در مناطق کوهستانی در روزهای پایانی هفته/ از صعود خودداری کنید

  • کد خبر : 367990
تداوم بارندگی در مناطق کوهستانی در روزهای پایانی هفته/ از صعود خودداری کنید

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی سازمان هواشناسی از تداوم فعالیت موج بارندگی در برخی مناطق کوهستانی خبر داد و بر لزوم پرهیز از تشدید تشدید در شمال غرب و غرب البرز، در مرکز و شرق تاکید کرد. البرز و در شمال شرق ارتفاعات. صادق ضیائیان در گفت وگو با ایسنا […]

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی سازمان هواشناسی از تداوم فعالیت موج بارندگی در برخی مناطق کوهستانی خبر داد و بر لزوم پرهیز از تشدید تشدید در شمال غرب و غرب البرز، در مرکز و شرق تاکید کرد. البرز و در شمال شرق ارتفاعات.

صادق ضیائیان در گفت وگو با ایسنا وی در خصوص پیش بینی وضعیت جوی مناطق کوهستانی کشور در روز پنجشنبه (29 شهریور) اظهار داشت: تداوم فعالیت موج بارشی به صورت مناطق کوهستانی ابری و مه آلود، وقوع بارش باران و رعد و برق در شمال – غرب. سیرا، البرز سیرا و شمال شرق سیرا همراه با کاهش دید افقی و عمودی موجب افزایش سرعت باد و بارش برف در قله های مرتفع شد. شدت بارندگی منطقه ای می تواند باعث ایجاد سیل در دامنه کوه ها، رانش زمین، ریزش سنگ و احتمال طغیان رودخانه شود.

با توجه به پیش بینی وضعیت جوی مناطق کوهستانی کشور برای روزهای جمعه و شنبه (30 و 31 شهریور): برای ارتفاعات شمال غرب و غرب البرز و همچنین برای مناطق مرکزی و شرقی البرز بارش شدید باران پیش بینی می شود. و در رشته کوه شمال شرقی، وزش باد شدید و افزایش ابر پیش بینی می شود، لذا توصیه می شود از کوهپیمایی، کوه نوردی، دره نوردی، حاشیه رودخانه ها و انجام پروازهای تفریحی در این مناطق خودداری شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی خطرات هواشناسی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی ادامه داد: در سایر مناطق کوهستانی کشور وزش باد به ویژه از عصر تا شب گاهی شدید، مهمترین پدیده هواشناسی است که در برخی مناطق با افزایش گرد و غبار همراه است.

وی در خصوص وضعیت جوی شمال تهران گفت: شمال تهران در روز پنجشنبه (29 شهریور) نیمه ابری همراه با وزش باد گاهی شدید، افزایش ابر در بعد از ظهر و عصر و بارش موقت باران و رعد و برق در قله های مرتفع خواهد بود. و در روز جمعه (30 شهریور) آفتابی همراه با وزش باد، گاهی وزش باد شدید و به تدریج افزایش ابر پیش بینی می شود.

ضیائیان در پایان نسبت به کاهش دما در نیمه شمالی کشور هشدار داد و گفت: با توجه به کاهش دما به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل صبح در نیمه شمالی کشور، برای سفر در نیمه شمالی کشور در مناطق کوهستانی علاوه بر کمپینگ و گذراندن شب، همراه داشتن وسایل گرمایشی و لباس توصیه می شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=367990

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.