افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

تخلف بیش از 2000 مدیر در هنگام ثبت اطلاعات اموال دولتی در سامانه سادا

  • کد خبر : 231920
تخلف بیش از 2000 مدیر در هنگام ثبت اطلاعات اموال دولتی در سامانه سادا

به گزارش بازار، صادق شعبانی معاون کل مدیریت اموال و دارایی های کشور گفت: فهرست 2200 دستگاه اجرایی کشور که هنوز در این سامانه ثبت نام نکرده و یا فعالیت نمی کنند به دستگاه های نظارتی مانند اداره کل ارسال می شود. حسابرسی. و سازمان بازرسی شعبانی افزود: وزارت نفت، وزارت کشور، وزارت نیرو، وزارت […]

به گزارش بازار، صادق شعبانی معاون کل مدیریت اموال و دارایی های کشور گفت: فهرست 2200 دستگاه اجرایی کشور که هنوز در این سامانه ثبت نام نکرده و یا فعالیت نمی کنند به دستگاه های نظارتی مانند اداره کل ارسال می شود. حسابرسی. و سازمان بازرسی

شعبانی افزود: وزارت نفت، وزارت کشور، وزارت نیرو، وزارت تعاون، وزارت ورزش، شرکت های پتروشیمی، صندوق های بازنشستگی، سازمان خبرگزاری ها، شرکت های فرودگاهی، شرکت آب و فاضلاب، پارک های علم و فناوری، پیام نور. دانشگاه، خواجه نصیر، علامه طباطبایی، مرکز توسعه تجارت الکترونیک و سازمان دریانوردی و بندری از جمله نهادهای باقیمانده نیروی انتظامی هستند.

وی خاطرنشان کرد: حدود 5000 دستگاه در سراسر کشور شناسایی شده است که از این تعداد 2800 نفر در بالاترین سمت های اجرایی در این سامانه ثبت نام کرده و فعال هستند. این سامانه از ابتدای آذرماه سال جاری شروع به کار کرده و دوره های آموزشی برای این 2800 نفر انجام شده است.

معاون مدیریت اموال و دارایی های کشور گفت: سامانه جامع اطلاعات دارایی دستگاه های اجرایی موسوم به سادا بر اساس اطلاعات توصیفی و مکان یابی طراحی شده است و تلاش شده تا تمامی فعالیت ها با بقیه پایگاه ها ارتباط برقرار کند. در حال حاضر حدود یک میلیون و 100 هزار ملک دولتی در این سامانه ثبت شده است.

شعبانی ادامه داد: با همکاری سازمان ثبت توانسته ایم 720 هزار سند دولتی را شناسایی کنیم. این آمار مستقل از آمار اعلام شده توسط خود دستگاه ها است. برای ارزش گذاری همه این ویژگی ها به دنبال یک ارزش گذاری هوشمند هستیم. الگوریتم های لازم طراحی شده و اکنون در حال انجام محاسبات نهایی هستیم و با همکاری سازمان امور مالی به زودی این سامانه را معرفی خواهیم کرد.

و افزود: برای شناسایی ابتدا باید نوع کالا را شناسایی و سپس آن را طبقه بندی کرد; از این نظر که این املاک خصوصی، شرکتی، مالکانه یا دولتی هستند. پس از تعیین نوع ملک، بحث ارزش گذاری مطرح می شود. در نهایت با استفاده از روش ارزیابی هوشمند به ارزش نهایی آن دارایی خواهیم رسید.

بر اساس برنامه ششم، کلیه دستگاه های اجرایی موظفند حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این قانون، کلیه اموال غیرمنقول اعم از زمین، املاک، ساختمان ها و اماکن اداری را در سامانه سادا ثبت کنند. به طور کامل اجرا شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=231920

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.