افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

تخصیص بنزین به هر کد ملی راهکاری موثر برای کاهش عدم تعادل بودجه است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 411098
تخصیص بنزین به هر کد ملی راهکاری موثر برای کاهش عدم تعادل بودجه است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

علی کرد نماینده حوزه انتخاباتی خاش. کره ای، داشت می رفت و نصرت آباد در شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص طرح اختصاص بنزین به هر کد ملی گفت: این طرح به گونه ای طراحی شده است که هر فرد بر اساس کد ملی خود سهمیه ای بنزین دریافت می کند. . […]

علی کرد نماینده حوزه انتخاباتی خاش. کره ای، داشت می رفت و نصرت آباد در شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص طرح اختصاص بنزین به هر کد ملی گفت: این طرح به گونه ای طراحی شده است که هر فرد بر اساس کد ملی خود سهمیه ای بنزین دریافت می کند. . هدف اصلی این است که همه از این سهمیه برخوردار شوند نارضایتی عرضه بنزین در توزیع کاهش می یابد.

وی در ادامه افزود: از آنجایی که لایحه بودجه در حال تهیه است و نارضایتی ما با بودجه مواجه هستیم، این طرح می تواند به کاهش هزینه های واردات بنزین کمک کند. دولت اعلام کرده است نارضایتی بودجه در بسته بودجه مشخص شده است.

اثرات اجتماعی و اقتصادی طرح

کرد در ادامه تاکید کرد: مناطق محروم و توسعه نیافته کشور به ویژه در 9 استان کشور در حوزه حمل و نقل و ارتباطات با مشکلات جدی مواجه هستند که باید یارانه بنزین اختصاص یافته به این مناطق افزایش یابد تا نیاز روزانه مردم تامین شود. به نظر من دولت باید اقدامات بیشتری را برای رفع این مشکل انجام دهد نارضایتی بودجه ای برای تامین بنزین تصویب کنید.

وی همچنین با اشاره به مخالفت خود با افزایش قیمت بنزین گفت: افزایش قیمت بنزین نه تنها نارضایتی گسترده ای را به دنبال خواهد داشت، بلکه بر زندگی روزمره مردم نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت. من به عنوان فردی که در مناطق محروم به دنیا آمده و زندگی می کنم، به شدت با افزایش قیمت بنزین مخالفم.»

نگرانی های موجود در مورد توزیع یارانه ها

این نماینده مجلس به نگرانی ها در خصوص توزیع یارانه پرداخت و گفت: اگر بخواهیم به افرادی که ممکن است چند خودرو داشته باشند یارانه بدهیم، این موضوع باعث خدشه دار شدن عدالت اجتماعی می شود، بنابراین باید برنامه ریزی دقیقی در این زمینه انجام شود و با برنامه ریزی تخصیص داده شود. بنزین به ازای هر نفر باید این عدالت را در توزیع یارانه ها محقق و اجرا کنیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: در حال حاضر بسیاری از مردم به دلیل نداشتن وسیله نقلیه از یارانه پنهان بنزین بهره مند نمی شوند، اما از سوی دیگر عده ای که چند خودرو دارند و از اقشار متمول هستند سود زیادی می برند. از این یارانه بنزین روش تخصیص بنزین باید کاملاً کارشناسی شده تغییر کند و این روش تخصیص به هر کد ملی می تواند ما را در این مسیر یاری کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411098

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.