افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

تخصیص اعتبار برای مرمت میدان تاریخی «صاحب آباد» تبریز در بودجه سال 1403

  • کد خبر : 311042
تخصیص اعتبار برای مرمت میدان تاریخی «صاحب آباد» تبریز در بودجه سال 1403

به گزارش بازار، یعقوب هوشیار در دومین انتصاب ششمین دوره انتصابات شهرداری تبریز افزود: بافت تاریخی و فرسوده منطقه 10 تبریز با اجرای برنامه عمران شهری مقاوم سازی می شود. وی همچنین بر تسریع در اجرای برنامه های بهره وری در بافت های ناکارآمد تبریز تاکید کرد و گفت: مقاوم سازی بافت تاریخی و فرسوده […]

به گزارش بازار، یعقوب هوشیار در دومین انتصاب ششمین دوره انتصابات شهرداری تبریز افزود: بافت تاریخی و فرسوده منطقه 10 تبریز با اجرای برنامه عمران شهری مقاوم سازی می شود.

وی همچنین بر تسریع در اجرای برنامه های بهره وری در بافت های ناکارآمد تبریز تاکید کرد و گفت: مقاوم سازی بافت تاریخی و فرسوده منطقه 10 تبریز با اجرای برنامه مدون توسعه شهری محقق می شود.

هوشیار تصریح کرد: گستردگی بافت تاریخی و مخروبه در منطقه 10 مشهود است و پروژه های عمرانی مختلفی که شهرداری تبریز در دست اجرا دارد مسیر دستیابی به اهداف مدیریت شهری را تسهیل می کند.

وی گفت: با اجرای پروژه های مختلف از جمله افتتاح معابر، احیای میدان تاریخی صاحب العمار، پروژه مسکونی اسد گلی، تقاطع نامنظم حیدرآباد و احداث بزرگراه سپاه پاسداران، بازتولید بافت های فرسوده و تاریخی از محدوده تبریز. . 10 در حال اجراست.

هوشیار، اجرای سنگفرش قاری کورپوسی و حیدر تکایسی، مقاوم سازی بافت فرسوده با محوریت مسیرهای منتهی به زیرساخت های گردشگری، اجرای پروژه بزرگ شهر جوانان و نوسازی همراه با توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی از دیگر پروژه های بزرگ شهرداری است. تبریز به عنوان 10 منطقه توانمندسازی شهری محاسبه شد.

وی همچنین آن را نشانه توجه جدی مدیریت شهری به بافت فرسوده و ناکارآمد تبریز دانست.

شهردار تبریز در ادامه به تشریح سازوکارهای پیش بینی شده برای اجرای پروژه عمرانی در منطقه 10 تبریز گفت: پروژه نجات تبریز یکی از چندین پروژه ای است که در منطقه 10 تبریز در حال اجراست و در سال های اخیر به یک رویا تبدیل شده بود. و این در ضمن برای تکمیل این پروژه تنها 30 ملک برای تملک و آزادسازی باقی مانده است.

هوشیار ادامه داد: با تهیه طرح عمرانی این پروژه، علاوه بر تامین زیرساخت های درآمدزا برای شهرداری و شهروندان از طریق صدور پروانه ساخت، فرصت هایی برای دگرگونی چهره این قسمت از بافت فرسوده تبریز فراهم می شود. .

وی بسترسازی برای اجرای برنامه های مدیریت بحران در زمان بلایای طبیعی، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و تقویت زیرساخت های شهری در بافت های فرسوده را از دیگر مزایای اجرای پروژه های عمرانی در بافت های ناکارآمد شهری واقع در منطقه 10 تبریز عنوان کرد.

هوشیار در ادامه با بیان اینکه پروژه تقاطع همسطح حیدرآباد تا پایان مردادماه سال جاری افتتاح می شود، گفت: همزمان با اجرای این پروژه زیباسازی و محوطه سازی نیز انجام می شود.

شهردار تبریز از صدور مجوز پروژه 1200 واحدی اسکان جوانان به عنوان یکی از مهمترین منابع درآمدی منطقه 10 تبریز خبر داد و گفت: با صدور پروانه های ساخت، تامین اعتبار برای ادامه کار از محل تامین اعتبار می شود. این پروژه. و تعداد مجوزهای صادر شده در این حوزه نیز افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: برای طرح اسکان جوانان 50 هکتار فضای سبز تعریف شده است که می تواند سطح فضای سبز منطقه را افزایش دهد.

یعقوب هوشیار در ادامه سخنان خود اجرای طرح اسد گلی را برجسته و تسریع در روند اجرا و همچنین گسترش آن به دو بلوک جدید را برجسته کرد.

وی در این جلسه خطاب به مدیران عامل خود بر لزوم تملک شهید جودی تا قبل از پایان شهریور ماه تاکید کرد و گفت: برای اجرای این پروژه 15 میلیارد تومبه از محل اعتبارات شهرداری مرکزی در اختیار منطقه 10 قرار می گیرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=311042

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.