افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
0

تخصیص ارز صادراتی زنجیره های فلزی به واردات آنها اعلام شد.

  • کد خبر : 381951
تخصیص ارز صادراتی زنجیره های فلزی به واردات آنها اعلام شد.

به گزارش بازار، نامه بانک مرکزی مبنی بر موافقت با تخصیص 100 درصد ارز حاصل از صادرات واحدهای زنجیره ای فلزی به واردات آنها (مواد اولیه، ماشین آلات طرح های عمرانی، طرح های انرژی و کالاهای التهابی) ابلاغ شد. در این نامه آمده است: در اجرای بند (1) مصوبات بیست و سومین جلسه کارگروه بازگشت […]

به گزارش بازار، نامه بانک مرکزی مبنی بر موافقت با تخصیص 100 درصد ارز حاصل از صادرات واحدهای زنجیره ای فلزی به واردات آنها (مواد اولیه، ماشین آلات طرح های عمرانی، طرح های انرژی و کالاهای التهابی) ابلاغ شد.

در این نامه آمده است:

در اجرای بند (1) مصوبات بیست و سومین جلسه کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات ابلاغی طی نامه شماره 133170/03 مورخ 13/06/1403 شرایط استفاده از ارز حاصل از صادرات زنجیره فولاد با توجه به حجم واردات و صادرات زنجیره های فولادی و فلزات اساسی غیرآهنی توسط تولیدکنندگان این منطقه و متناسب با میزان هزینه های ارزی چهار حوزه تولید اولیه مادی طرح‌های توسعه و تکمیل پروژه‌های تولید انرژی، نیاز به کالاهای التهابی صنایع فلزی با امکان استفاده از ارز حاصل از صادرات برای واردات اقلام لازم برای هزینه‌های مذکور. ماده (8) آئین نامه اجرایی تا سقف 100 درصد ارز حاصل از صادرات با رعایت شرایط مندرج در مصوبه مذکور و با استناد به نامه شماره 3549025 مورخ 27/06/1303 وزارتخانه موافقت می شود. . سازمان صنعت و معدن و تجارت و ملحقات، فهرست واحدهای پایه زنجیره فلزی و همچنین فهرست کسری تعرفه اصلی ارسالی از سوی وزارتخانه مذکور جهت فراخوان پیوست می باشد و خواهشمند است برای این منظور ارائه نمایید. واردات با شناسه ملی فقط امکان واردات از محل کد. نرخ های ضمیمه در سامانه های مربوطه ارائه شده است و برای اقدام بعدی باید فوراً نتیجه را به بانک اعلام کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=381951

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.