افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

تخریب سقف فروشگاه های سرای سیگارچی توسط نیروهای پیمانکار + شرکت فیلم

  • کد خبر : 411691
تخریب سقف فروشگاه های سرای سیگارچی توسط نیروهای پیمانکار + شرکت فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، سرای سیگارچی پاساژ اهدایی با 64 باب مغازه در چهارراه گلوبندک تهران است و شرکت های آن سال ها حق سرقفلی این واحدهای تجاری و پرداخت اجاره بهای سالانه آنها را دارند. سازمان اوقاف و امور خیریه که در سال 1394 طبق اعلام شرکت و در اقدامی دور از موازین […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، سرای سیگارچی پاساژ اهدایی با 64 باب مغازه در چهارراه گلوبندک تهران است و شرکت های آن سال ها حق سرقفلی این واحدهای تجاری و پرداخت اجاره بهای سالانه آنها را دارند. سازمان اوقاف و امور خیریه که در سال 1394 طبق اعلام شرکت و در اقدامی دور از موازین قانونی، با یک شرکت پیمانکاری قراردادی برای تخریب و احیای این خانه منعقد کرده بود، 90 درصد سود را برای شرکت طرف قرارداد در بر می گیرد. و فقط 10 درصد برای موقوفه.

در همین راستا مغازه های سیگاراچی اعلام کرده اند که امروز 15 آبان 1403 پیمانکاران با تخریب سقف چند مغازه، فضا را برای مغازه های دیگر ناامن کرده اند.

احمدی فر، رئیس هیئت مدیره سیگارچی سرای در گفت وگو با رکنا درباره آخرین وضعیت کسب و کار این مکان، گفت: این افراد به نمایندگی از شرکت پیمانکاری به سیگارچی سرای آمده و سقف ها را تخریب کردند. اقدام و به دور از شأن کسب و کار. اگر ملکی متعلق به شخصی باشد، صرفاً به دلیل مالک بودن، نمی تواند ملک او را آتش بزند یا سقف یا هر چیز دیگری را خراب کند. هر ساختمان دارای قسمت های مشترک، برق، گاز و آب است و این حریم خصوصی باید در نظر گرفته شود.

وی در ادامه تاکید کرد: پیمانکاری که تنها با یکی دو کارگاه از 65 کارگاه اینجا به توافق رسیده است و باید بداند که نمی تواند بقیه را با وسایل غیرمتعارف مجبور به توافق کند. طبق پایش ما مشخص شد که این شرکت پیمانکاری تا به امروز ساخت و سازهایی در این مقیاس انجام نداده است. ما دشمن هیچ گروه یا فردی نیستیم و فقط می خواهیم ساخت و ساز اینجا طبق قوانین انجام شود.

احمدی فر افزود: همه موافق ساماندهی این وضعیت هستند اما نه به این شکل. پیمانکار باید کارگاه ها را با شرایط کارشناسی تصرف کند نه اینکه دو سه کارگاه را تصرف کند و بقیه را به زور و دعوا تصرف کند. تهدید شرکت به انجام این کار شما را به جایی نمی رساند.

رئیس هیئت مدیره سرای سیگارچی تاکید کرد: سازمان خیرین با شرکت طرف قرارداد قرارداد دوجانبه منعقد کرده است که اگر ما که صاحب سرقفلی هستیم باید از این قرارداد مطلع می شدیم رابطه بین مالک و پیمانکار ساخت و ساز روشن بود.” در نهایت اوقاف نحوه پیگیری این پروژه را تضمین کرد. با این وضعیت فعلی، اگر روزی پیمانکار تصمیم بگیرد که املاک ما را همان طور که گفته شده پیش فروش کند، پس دست ما کجا بسته است؟

احمدی فر افزود: چرا قوه قضائیه و دادسرا در جایی که شبهات فساد وجود دارد وارد این پرونده نمی شوند؟ هر متر از اینجا بین 1 تا 7 میلیارد تومان قیمت دارد که نشان از اهمیت این مکان دارد. اگر همسایه طبقه بالا شما شروع به تخریب ساختمان کند، آیا می توانید در آن خانه بمانید؟ این وضعیتی است که الان به ما ارائه شده و کار ما را هم مختل کرده است و هر روز بیشتر از دیروز آسیب می بینیم و کسی نیست که جواب ما را بدهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411691

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.