افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

تخریب بنای تاریخی شهر استرآباد بی نظمی در بافت مشهود است

  • کد خبر : 298936
تخریب بنای تاریخی شهر استرآباد بی نظمی در بافت مشهود است

به گزارش خبرنگار بازار، سیامک دربیکی بعدازظهر شنبه در اولین جلسه کمیسیون ساخت، صنعت، معدن و کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان در سال 1403 که به صورت مشترک با کمیسیون گردشگری برگزار شد، اظهار داشت: نوسازی و موضوعات مرتبط و مرمت دو موضوع کلی در زمینه است. داستان گرگان که هر دو در موضوع اصلی احیا […]

به گزارش خبرنگار بازار، سیامک دربیکی بعدازظهر شنبه در اولین جلسه کمیسیون ساخت، صنعت، معدن و کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان در سال 1403 که به صورت مشترک با کمیسیون گردشگری برگزار شد، اظهار داشت: نوسازی و موضوعات مرتبط و مرمت دو موضوع کلی در زمینه است. داستان گرگان که هر دو در موضوع اصلی احیا گنجانده شده است.

مسئول انجمن مهندسین شهرسازی گلستان افزود: بافت تاریخی گرگان تمام ارزش هایی را که در معماری ایرانی و اسلامی وجود دارد دارد، اما چقدر درباره آن صحبت می کنیم؟ اکنون در زمینه شناخت زمینه های تاریخی شکست می خوریم.

وی معتقد است: اگر یزد ثبت جهانی می شد، همه دستگاه ها و هنرمندان در کنار هم این امکان را فراهم می کردند و امروز به دنبال جذب گردشگر کمتری برای حفظ بافت تاریخی و جلوگیری از آسیب به آن هستند.

وی با بیان اینکه برنامه قابل مشاهده ای برای بافت تاریخی گرگان وجود ندارد، گفت: در استان گلستان چقدر فرصت گردشگری برای اقامت گردشگران وجود دارد تا بتوانیم مسافران و گردشگران را حفظ کنیم؟

دربیکی افزود: دیوار و بافت تاریخی گرگان دو جاذبه مهمی است که در کشور نداریم.

وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز در بافت تاریخی گرگان معضل است، گفت: گره بافت تاریخی باید حل شود، امروز بنا در حال تخریب است و نمی توانیم مردم و سرمایه گذاران را مقصر بدانیم چرا که آنها دارند. وظایف خود را در دستگاه اجرایی به درستی انجام داده ایم، این کار را نکرده ایم و هیچ هم افزایی نداریم.

دربیکی معتقد است؛ همه عناصری که اصفهان اصفهان و کاشان کاشان را تشکیل دادند. در بافت تاریخی گرگان وجود دارد.

مسئول انجمن مهندسین شهرسازی گلستان تاکید کرد: تا علم نداشته باشیم و به یک برنامه واحد نرسیم نمی توانیم در بافت تاریخی گرگان به نتیجه برسیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=298936

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.