افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
4

تحویل بار یا مسافر به وسایل نقلیه بدون بیمه نامه شخص ثالث ممنوع است.

  • کد خبر : 278420
تحویل بار یا مسافر به وسایل نقلیه بدون بیمه نامه شخص ثالث ممنوع است.

به گزارش بازار، مهدی قمسریان مدیر کل صندوق بیمه خسارت های بدنی گفت: بر اساس ماده 44 قانون بیمه اجباری شخص ثالث مصوب 30 اردیبهشت 1394 هرگونه محموله و مسافر از طریق شرکت ها و مؤسسات بیمه حمل و نقل محموله را انجام می دهد. و مسافران داخل و خارج شهر به وسایل نقلیه فاقد […]

به گزارش بازار، مهدی قمسریان مدیر کل صندوق بیمه خسارت های بدنی گفت: بر اساس ماده 44 قانون بیمه اجباری شخص ثالث مصوب 30 اردیبهشت 1394 هرگونه محموله و مسافر از طریق شرکت ها و مؤسسات بیمه حمل و نقل محموله را انجام می دهد. و مسافران داخل و خارج شهر به وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث ممنوع می باشند.

این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: نظارت بر اجرای این بند قانونی بر عهده وزارت راه و شهرسازی و کشور است و در صورتی که شرکت، موسسه یا گروهی نسبت به تحویل بار و مسافر به وسیله نقلیه بدون بیمه اقدام کند، شخص شما یک ماه مسئول خواهید بود. مجوز باید تا یک سال تعلیق شود و در صورت ثبت و مستند شدن این موضوع برای بار چهارم باید مجوز شرکت یا موسسه متخلف به طور کامل طبق قانون لغو شود.

قمصریان همی‌چین می‌گوید: قاعدتاً دستگاه‌های نظارتی باید آماری از اقدامات خود در این زمینه ارائه دهند، اما در مجموع آنچه مشخص است این است که در این زمینه شاهد عملکرد قابل توجه و معناداری نبوده‌ایم و آمار اعلام شده از سوی جایگاه‌های سوخت نشان می‌دهد. که این قسمت نیز یک عمل ضعیف است. چون اعلام شد حدود 300 هزار کامیون بدون بیمه شخص ثالث در کشور داریم. همینطور اداره سوخت اخیرا آمار تاکسی های زرد و سبز بدون بیمه شخص ثالث را منتشر کرد که رقم مهمی بود. در نهایت انتظار می رود دستگاه های مسئول با توجه به تاکید قانون بر حسن اجرای این بند مهم قانونی توجه و نظارت کافی داشته باشند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=278420

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.