افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
2

تحلیل گلاسنود از موقعیت جغرافیایی توزیع بیت کوین؛ بازیگران بزرگ از آمریکا به آسیا مهاجرت می کنند

  • کد خبر : 20772
تحلیل گلاسنود از موقعیت جغرافیایی توزیع بیت کوین؛  بازیگران بزرگ از آمریکا به آسیا مهاجرت می کنند

با تشدید تشدید نهادهای نظارتی آمریکا در برابر صنعت ارزهای دیجیتال، جریان اصلی توزیع بیت کوین را شرکت های فعال در این زمینه تشکیل می دهند و سرمایه گذاران در حال ترک این کشور و نقل مکان به کشورهای آسیایی هستند. گزارش کردن بدون این رمزارزشرکت‌های ارزهای دیجیتال تنها نهادهایی نیستند که ایالات متحده را […]

با تشدید تشدید نهادهای نظارتی آمریکا در برابر صنعت ارزهای دیجیتال، جریان اصلی توزیع بیت کوین را شرکت های فعال در این زمینه تشکیل می دهند و سرمایه گذاران در حال ترک این کشور و نقل مکان به کشورهای آسیایی هستند.

گزارش کردن بدون این رمزارزشرکت‌های ارزهای دیجیتال تنها نهادهایی نیستند که ایالات متحده را ترک می‌کنند. زیرا به نظر می رسد که سرمایه گذاران بیت کوین نیز به دلیل سخت گیری روزافزون نهادهای نظارتی آمریکایی نسبت به حوزه کریپتو به سمت قاره آسیا روی آورده اند.

واریز و برداشت نامحدود در صرافی Etrax
با ثبت نام در Etrax 50000 بیت شبا و 500000 بیت تورنت دریافت کنید!

هدیه بگیر!

طبق داده‌های پلتفرم تحلیلی Glassnode، «تغییرات سالانه (سال به سال) در عرضه منطقه‌ای بیت‌کوین» شاهد واگرایی بین عرضه در آمریکا و آسیا بوده است.

به گزارش وب‌سایت گلاسنود، داده‌ها نشان می‌دهد که بیت‌کوین‌هایی که قبلاً در ایالات متحده قرار داشتند، همچنان به کیف پول‌های واقع در آسیا منتقل می‌شوند.

همانطور که از نمودار زیر مشخص است، واگرایی شکل گرفته در نمودار شدید است. به طوری که عرضه بیت کوین در آمریکا (خط آبی) نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7.5 درصد کاهش داشته است در حالی که عرضه بیت کوین در آسیا (خط قرمز) 6.9 درصد افزایش یافته است.

تغییر عرضه منطقه ای بیت کوین منبع: Golsnod
تغییرات سالانه در عرضه منطقه ای بیت کوین منبع: Golsnod

آیا پلتفرم های تجاری از مرزهای ایالات متحده خارج می شوند؟

با نگاهی به نمودار، می بینیم که این واگرایی در نیمه اول سال 2022 و در زمان فروپاشی پلت فرم Terra آغاز شد. همچنین شدت این واگرایی از آن زمان تاکنون رو به افزایش بوده و نشانه ای از بازگشت به عقب را نشان نمی دهد.

باید گفت که این تغییر جغرافیایی در عرضه بیت کوین احتمالاً نتیجه مستقیم سرکوب صرافی های ارزهای دیجیتال و شرکت های کیف پول در ایالات متحده است.

این نمودار همچنین می تواند نشان دهنده تغییر الگوی سیاسی در جهان باشد. زیرا در طول سال گذشته، موضع ایالات متحده در قبال ارزهای دیجیتال به طور فزاینده ای خصمانه بوده است، در حالی که قاره آسیا به روی صنعت بازتر شده است.

در همین حال، کوین بیس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال آمریکا، از تمایل خود برای مهاجرت به خارج صحبت کرده است. این تصمیم در پی تهدید سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر اقدام اجرایی اتخاذ شد.

علاوه بر این، صرافی جمنای نیز اعلام کرده است که در پی سخت گیری های نظارتی، یک صرافی فرامرزی افتتاح خواهد کرد. Bittrex همچنین عملیات خود را در ایالات متحده در مارس (مارس 1401) تعطیل کرد و به دنبال اقدام SEC در آوریل (مه) رسماً برای ورشکستگی فصل 11 در ایالات متحده ثبت نام کرد.

در 9 می، دو تن از بزرگترین بازارسازان جهان گفتند که برنامه های تجاری خود را در ایالات متحده متوقف خواهند کرد. پلتفرم‌های تجاری Jane Street Group (Jane Street Group) و Jump Crypto (Crypto Jump) در توضیح تصمیم خود به عدم قطعیت‌های نظارتی در کشور اشاره کردند. علاوه بر این، Jump Crypto به ترک آمریکا فکر می کند.

سرکوب استخراج ارز دیجیتال

همه اینها در حالی است که فشار بر شرکت های معدنی آمریکایی احتمالا منجر به مهاجرت آنها به کشورهای دیگر می شود.

زمانی که چین استخراج بیت کوین را ممنوع کرد، ایالات متحده سود برد، اما به نظر می رسد این روند کوتاه مدت باشد. دولت بایدن مالیات بر انرژی 30 درصدی را برای ماینرهای بیت کوین پیشنهاد کرده است که باعث افزایش بیشتر هزینه استخراج در این کشور می شود.

لازم به ذکر است که اگر آمریکا به جنگ خود با صنعت ارزهای دیجیتال ادامه دهد، نتیجه آن احتمالا چیزی جز هدر دادن استعداد، فناوری، دارایی و نوآوری های مالی دیجیتال در این کشور نخواهد بود.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2023-05-16 15:02:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=20772

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.