افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

تحلیل فنی قیمت اتریوم، BNB، سولانا و ریپل؛ 13 مه 1403

  • کد خبر : 250603
تحلیل فنی قیمت اتریوم، BNB، سولانا و ریپل؛  13 مه 1403

در ابتدای ماه می، قیمت بیت کوین به زیر حمایت 60000 دلاری سقوط کرد که نشان دهنده تضعیف روند صعودی است. در حالی که اصلاحات اخیر چشم انداز کوتاه مدت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را مختل کرده است، چشم انداز بلندمدت تحلیلگران همچنان صعودی است. به گفته اسمارتک نیوز، هر بازار صعودی دارای […]

در ابتدای ماه می، قیمت بیت کوین به زیر حمایت 60000 دلاری سقوط کرد که نشان دهنده تضعیف روند صعودی است. در حالی که اصلاحات اخیر چشم انداز کوتاه مدت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را مختل کرده است، چشم انداز بلندمدت تحلیلگران همچنان صعودی است.

به گفته اسمارتک نیوز، هر بازار صعودی دارای مراحل اصلاحی قوی است که سرمایه گذاران احساسی و بی تجربه را از رقابت حذف می کند. با این حال، سرمایه گذاران با تجربه تر با دیدگاه بلندمدت از این فرصت برای خرید در پایین استفاده می کنند. البته قبل از هر سرمایه گذاری در مقیاس بزرگ، باید منتظر تایید سقوط قیمت بود.

روند آلت کوین ها در روزهای آینده چگونه خواهد بود؟ در این مقاله به بررسی تحلیل تکنیکال اتریوم، BNB، سولانا و ریپل می پردازیم.

تحلیل تکنیکال اتریوم

در 30 آوریل، قیمت اتریوم به زیر میانگین متحرک 20 روزه (3170 دلار) سقوط کرد و پشتیبانی 3056 دلاری را از دست داد. این نشان می دهد که بازار در حال حاضر در دست فروشندگان است.

نمودار تایم فریم 1 روز اتریوم - منبع: TradingView
نمودار بازه زمانی 1 روزه اتریوم – منبع: TradingView

فشار فروش در 1 می (12 می) ادامه یافت و قیمت به زیر حمایت 2852 دلار سقوط کرد. اگرچه قیمت اتریوم حمایت مذکور را دوباره به دست آورده است، اما در صورت سقوط مجدد به زیر این سطح و باقی ماندن در زیر آن، می‌توان انتظار داشت که این اصلاح تا 2700 دلار و سپس 2400 دلار ادامه یابد.

به نظر می رسد زمان برای خریداران در حال اتمام است. اگر خریداران می خواهند از کاهش بیشتر قیمت اتریوم جلوگیری کنند، باید قیمت را بالاتر از میانگین های متحرک ترسیم شده در نمودار بکشند. اگر این اتفاق بیفتد، می توان فرض کرد که افت قیمت به زیر 2850 دلار احتمالاً یک شکست ساختگی بوده است.

تجزیه و تحلیل فنی BNB

سایه بلند کندل 30 آوریل نشان می دهد که خریداران از این فرصت برای خرید در پایین استفاده کردند، اما نتوانستند شتاب را حفظ کنند.

بازه زمانی 1 روزه نمودار BNB - منبع: TradingViewبازه زمانی 1 روزه نمودار BNB - منبع: TradingView
چارچوب زمانی BNB نمودار 1 روز – منبع: TradingView

افزایش فشار فروش خرس ها باعث شد که قیمت به زیر میانگین های متحرک ترسیم شده در نمودار کاهش یابد. در حال حاضر، احتمال کاهش بیشتر قیمت BNB تا پشتیبانی 495 دلار وجود دارد. این حمایت برای ادامه روند صعودی تعیین کننده است و زیان آن می تواند راه را برای افت تا 460 دلار و سپس 400 دلار هموار کند.

از طرف دیگر، اگر قیمت از حدود 495 دلار افزایش یابد و از میانگین متحرک خود بالاتر رود، می‌توان انتظار داشت که BNB برای مدت طولانی‌تری متضرر شود. خریداران باید قیمت را به بالای مقاومت 635 دلار برسانند تا مرحله بعدی رالی صعودی خود را آغاز کنند.

تحلیل تکنیکال سولانا

علیرغم رشد امروز سولانا، ناتوانی خریداران در بازیابی قیمت حدود 126 دلار نشان می دهد که بازار در حال حاضر تحت تسلط فروشندگان است.

نمودار فریم زمانی 1 روزه سولانا - منبع: TradingViewنمودار فریم زمانی 1 روزه سولانا - منبع: TradingView
نمودار چارچوب زمانی 1 روزه سولانا – منبع: TradingView

در حال حاضر، حمایت جزئی در حدود 116 دلار وجود دارد که در صورت شکستن، قیمت سولانا ممکن است به 100 دلار کاهش یابد. هرچه قیمت سولانا بیشتر کاهش یابد، شروع مرحله بعدی صعود صعودی بیشتر طول می کشد.

اگر قیمت از میانگین متحرک 20 روزه (144 دلار) عبور کند، خریداران کنترل بازار را دوباره به دست خواهند گرفت. این رویداد می تواند با انحلال موقعیت های فروش و ایجاد فشارهای کوتاه در بازار، قیمت را دوباره افزایش دهد و آن را به سمت میانگین متحرک ساده 50 روزه (166 دلار) ببرد.

تحلیل تکنیکال ریپل

تلاش خریداران برای افزایش قیمت ریپل در 29 آوریل (10 می) از حدود 0.50 دلار ناموفق بود و قیمت دوباره کاهش یافت.

نمودار ریپل 1 روزه تایم فریم - منبع: TradingViewنمودار ریپل 1 روزه تایم فریم - منبع: TradingView
نمودار ریپل 1 روزه تایم فریم – منبع: TradingView

ادامه فروش خرس تاکنون مانع از افزایش قیمت ریپل به زیر 0.50 دلار شده است و فرصتی برای آزمایش پشتیبانی کلیدی 0.46 دلار فراهم کرده است. انتظار داریم شاهد حمایت گسترده خریداران در محدوده 0.41 تا 0.46 دلار باشیم. اگر این محدوده حمایتی از بین برود، احتمالاً روند نزولی ریپل آغاز خواهد شد.

از سوی دیگر، اگر قیمت از 0.46 دلار افزایش یابد و به بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه در حدود 0.057 دلار برسد، کف بازار نسبت به خریداران تعصب خواهد داشت. در این سناریو، احتمالاً برای مدت طولانی تری شاهد نوسان قیمت ریپل در محدوده 0.41 تا 0.74 دلار خواهیم بود.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-05-02 13:21:31

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=250603

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.