افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

تحلیل عمق بازار بیت کوین: احتمالاً به کف قیمت رسیده ایم!

  • کد خبر : 357402
تحلیل عمق بازار بیت کوین: احتمالاً به کف قیمت رسیده ایم!

در روزهای اخیر پیش بینی های مختلفی در رابطه با قیمت بیت کوین انجام شده است. در حالی که برخی تحلیلگران می گویند به کف قیمت رسیده ایم، گروهی دیگر از ادامه روند نزولی بزرگترین ارز دیجیتال بازار خبر داده اند. با این حال، داده‌های کتاب‌های سفارش بیت‌کوین که منعکس‌کننده عرضه و تقاضا برای این […]

در روزهای اخیر پیش بینی های مختلفی در رابطه با قیمت بیت کوین انجام شده است. در حالی که برخی تحلیلگران می گویند به کف قیمت رسیده ایم، گروهی دیگر از ادامه روند نزولی بزرگترین ارز دیجیتال بازار خبر داده اند. با این حال، داده‌های کتاب‌های سفارش بیت‌کوین که منعکس‌کننده عرضه و تقاضا برای این ارز دیجیتال است، نشان می‌دهد که ما قبلاً به کف رسیده‌ایم و احتمال معکوس وجود دارد.

به گزارش اسمارتک نیوز، داده های Hyblock Capital نشان می دهد که عمق بازار بیت کوین که حجم کل سفارش های ثبت شده و نقدینگی یک بازار نشان می دهد، آخر هفته گذشته کاهش یافته است. این الگو اغلب نقاط عطف بازار را نشان می دهد و می تواند نشان دهنده پایان روند نزولی اخیر بیت کوین باشد.

آیا اصلاح قیمت بیت کوین به پایان رسیده است؟

همانطور که گفتیم، عمق بازار نشان دهنده نقدشوندگی آن و توانایی بازار برای انجام معاملات بزرگ بدون تغییرات قیمتی قابل توجه است. این پارامتر اغلب می تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند زمان روز، رویدادهای مختلف و سطوح قیمت خاص قرار گیرد.

یکی از نشانه های رسیدن قیمت به پایین ترین حد، کاهش شدید نقدینگی در بازار وجود دارد زیرا معامله گران معمولا در این شرایط محتاطانه عمل می کنند و این امر منجر به ثبت سفارش کمتر در بازار می شود.

Shubh Verma، یکی از بنیانگذاران Highblock Capital، در این رابطه می گوید:

با تجزیه و تحلیل ترکیبی از کتاب های سفارش لحظه ای بیت کوین، به ویژه در 0٪ -1٪ و 1٪ -5٪، الگویی را مشاهده می کنیم که نقدینگی پایین بازار اغلب با کف قیمت منطبق است. این سطوح پایین نقدینگی می‌تواند نشانه اولیه تغییر روند باشد که اغلب قبل از یک روند صعودی است.

به گفته ورما، عمق بازار یک شاخص کلیدی برای پیش بینی حرکات قابل توجه بازار است:

این سیگنالی است که باید توسط معامله‌گرانی که به دنبال حرکت‌های مهم بازار هستند، قبل از تحقق آن بررسی شود. درک این عدم تعادل می تواند به شناسایی نقاط عطف کلیدی در بازار کمک کند.

عمق بازار 1 درصد از حجم کل سفارشات خرید و فروش است تا 1% از قیمت فعلی بازار نشان می دهد عمق 5 درصد نیز همان نقدینگی است با فاصله 5% از قیمت بیان می کند

فشار احتمالی شورت و تحولات مثبت اقتصاد کلان

بیت کوین در حال حاضر حدود 54800 دلار معامله می شود که 4.3 درصد نسبت به پایین ترین قیمت روز جمعه 52530 دلار افزایش یافته است. اما با وجود این افزایش قیمت، نرخ تامین مالی در بازار آتی بیت کوین ثابت می ماند منفی باقیمانده نشان دهنده سوگیری نزولی معامله گران و تسلط موقعیت های فروش است.

با این حال، اگر بازار همچنان به رشد خود ادامه دهد، معامله گران ممکن است مجبور شوند موقعیت های فروش خود را ببندند، سناریویی که به عنوان فشار کوتاه شناخته می شود. می تواند قیمت را افزایش دهد.

مجله باشگاه رمزنگاری لندن (LondonCryptoClub) وی دیروز در گزارشی در این خصوص نوشت:

در حال حاضر معامله گران محتاط هستند و با توجه به نرخ منفی تامین مالی، افزایش قیمت می تواند در کوتاه مدت فشار زیادی را بر معامله گران دارای موقعیت های فروش وارد کند.

علاوه بر این، این نشریه معتقد است که تحولات مثبت در اقتصاد کلان می تواند منجر به رشد قیمت بیت کوین شود:

اقتصادهایی که به ارزهای فیات و بدهی متکی هستند نمی توانند در برابر نرخ های بهره بالا دوام بیاورند. علاوه بر این، پنجره عادی سازی نرخ ها و کاهش ترازنامه بانک مرکزی معمولا کوچک است و اکنون کاملا بسته است. در حالی که ما بازار را تشویق می کنیم تا در شرایط فعلی احتیاط کند، زیرا بازار به دنبال تضمین های فدرال رزرو است، مطمئن باشید که وضعیت در حال تغییر است. بیت کوین ها و سرمایه گذاران ارز دیجیتال به زودی دوباره خوشحال خواهند شد.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-09-09 22:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=357402

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.