افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

تحلیل رسانه‌های عبری درباره پرسش‌های بی‌پاسخ پس از قتل السنوار

  • کد خبر : 402541
تحلیل رسانه‌های عبری درباره پرسش‌های بی‌پاسخ پس از قتل السنوار

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیمروزنامه عبری زبان Kalkalist در گزارشی اعلام کرد که چشم انداز معامله تبادل اسرا و سرنوشت نوار غزه یکی از دو سوال مهمی است که با وجود خروج سینوار بی پاسخ مانده است. دارون بیسکین، نویسنده این گزارش تاکید کرد که پس از ترور یحیی السنوار، نماد حماس در سال […]

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیمروزنامه عبری زبان Kalkalist در گزارشی اعلام کرد که چشم انداز معامله تبادل اسرا و سرنوشت نوار غزه یکی از دو سوال مهمی است که با وجود خروج سینوار بی پاسخ مانده است.

دارون بیسکین، نویسنده این گزارش تاکید کرد که پس از ترور یحیی السنوار، نماد حماس در سال های اخیر، حماس ضربه جدی خورد، اما راه پیروزی بسیار طولانی است.

به گفته این نویسنده صهیونیست، سنوار در سال های اخیر به رهبر بلامنازع این ساختار تبدیل شده است و انتخاب او برای جانشینی اسماعیل هنیه بیش از هر چیز نشان دهنده موقعیت او در حماس است.

با این حال، در لحظه کنونی پس از ترور سنور، هیچ پاسخ روشن و روشنی در مورد اینکه چه بر سر حماس خواهد آمد، سرنوشت نوار غزه چگونه خواهد بود و امکان امضای توافقنامه آزادی گروگان ها نیز مشخص نیست. . .

در بخشی از این گزارش آمده است که حماس در اولین بیانیه خود پس از این ترور، علناً بر پایبندی به اصول مطرح شده توسط سینوار تاکید کرد تا بار دیگر موضوع پایان جنگ، خروج کامل اسرائیل را مورد بررسی قرار دهد. نوار غزه و آزادی زندانیان امنیتی. بنابراین، برای تعیین اینکه خروج سنوار چه تأثیراتی در صحنه خواهد داشت، خاورمیانه باید منتظر بماند و ببیند چه کسی جایگزین او خواهد شد.

در جای دیگر این گزارش تاکید شده است که علیرغم ضربات سنگینی که حماس در سال گذشته متحمل شد و اوج آن ترور سنور بود، این سازمان تا سقوط فاصله دارد و هنوز زود است که چیزی بگوییم. از این نظر حتی در نوار غزه نیز این سازمان حضور قدرتمند خود را در کنترل اوضاع و توزیع کمک ها در این منطقه نشان داده است.

به گفته این نویسنده صهیونیست، حتی اگر تعداد افراد مسلح حماس را 15 هزار نفر محاسبه کنیم، باید گفت که تعداد بسیار کمی از آنها پس از ترور سینوار سلاح خود را زمین گذاشته اند.

این در حالی است که حماس پایگاه های خوبی در خارج از نوار غزه در کشورهایی مانند قطر، ترکیه، مالزی و… دارد و از این طریق می تواند حمایت خود را از نوار غزه انجام دهد.

گزارش کالکالیست همچنین تاکید می کند که ترور سینوار بار دیگر همسویی منافع اسرائیل و محور سنی میانه رو به رهبری عربستان سعودی را نشان می دهد و نشان دهنده توقف مذاکرات آشتی پس از حملات 7 اکتبر و انتقادات علنی از اسرائیل است . که گهگاه در ریاض اتفاق می افتد، نشان دهنده تغییر دیدگاه نیست و مواضع این مقامات در رسانه های سعودی بازتابی نداشته است.

در همین راستا، شبکه تلویزیونی سعودی ام بی سی روز جمعه گزارشی درباره ترور سنور و دیگر مقامات ارشد حماس منتشر کرد که در آن سنور و دیگر مقامات حماس تروریست خوانده شدند که اعتراض شدید حامیان حماس و شیعیان را در پی داشت محور. و حتی باعث تخریب دفاتر این تلویزیون در بغداد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402541

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.