افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
5

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین، اتریوم و کاردانو؛ ۱۲ فروردین ۱۴۰۲

  • کد خبر : 17361
تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین، اتریوم و کاردانو؛  ۱۲ فروردین ۱۴۰۲

این هفته در واکنش به انتشار شاخص‌های PCE، قیمت دارایی‌های پرریسکی مانند ارزهای دیجیتال افزایش یافت. یافت. در این بین قیمت‌های BTC، ETH و ADA به سطوح حساس و تعیین‌کننده رسیده‌اند. به گزارش کوین تلگراف، پیش از این اقتصاددانان پیش بینی کرده است که این شاخص 0.4٪ افزایش یافته است. وضعیت کنونی نشان می‌دهد روند […]

این هفته در واکنش به انتشار شاخص‌های PCE، قیمت دارایی‌های پرریسکی مانند ارزهای دیجیتال افزایش یافت. یافت. در این بین قیمت‌های BTC، ETH و ADA به سطوح حساس و تعیین‌کننده رسیده‌اند.

به گزارش کوین تلگراف، پیش از این اقتصاددانان پیش بینی کرده است که این شاخص 0.4٪ افزایش یافته است. وضعیت کنونی نشان می‌دهد روند تورم ممکن است به سمت کاهشی شدن پیش برود افزایش یابد. در واکنش به انتشار شاخص PCE، قیمت دارایی های پرریسکی مانند ارزهای دیجیتال افزایش یافت. علاوه بر این، برخی از تحلیلگران انتظار دارند فدرال رزرو تا پایان سال جاری، نرخ بهره را کاهش دهند. بر اساس ابزار FedWatch که نرخ بهره را پیش‌بینی می‌کند، احتمال ۳۳ درصدی کاهش ۵۰ واحدی این نرخ تا دسامبر (آذر) در سال ۲۰۲۳ وجود دارد.

بازار ارزهای دیجیتال در جستجو است تا از فاز نزولی طولانی‌مدت خود خارج شود. روند بعدی باعث پیشرفت رویدادها می شود.

بانک سیتی (Citi) در ماه مارس گزارشی با عنوان «پول، توکن‌ها و بازی‌ها» منتشر کرد و پیش‌بینی کرد تا سال ۲۰۳۰، دارایی‌های ارزشی بازارها به ۴ تا ۵ دلار افزایش یافته است. به گفته این بانک، ممکن است درمدت چالشی کوتاه برای این روند ایجاد شود اما در نهایت، بازار بر آن غلبه خواهد کرد.

اما آیا بیت کوین و آلت کوین ها به پیشرفتی خود ادامه خواهند داد؟ در ادامه تحلیل تکنیکال بیت کوین، اتریوم و کاردانو را بررسی می کنیم.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

فروش در تاریخ ۳۰ اسفند (۱۰ فروردین) قیمت بیت کوین را به بالای ۲۹۰۰۰ دلار رساند. با این حال، سایه بالای کندل بیت کوین در آن روز نشان می‌دهد که فروشندگان هنوز تسلیم نشده و دارایی خود را در زمان افزایش قیمت به فروش می‌رسانند.

نمودار بیت کوین تایم فریم ۱ روزه – منبع: TradingView

معمولاً که یک دارایی نمی‌تواند از یک سطح مقاومتی عبور کند، پیش از جستجو، به سمت پایین اصلاح می‌شود. در رابطه با بیت کوین، در صورتی که بزرگترین ارز دیجیتال بازار دلار دوباره از 29،000 فراتر برود، قیمت ممکن است تا میزان متحرک 20 روزه در حوالی 26،777 دلار اصلاح شود. جهش از این سطح می‌تواند نشان‌های مبنی بر مثبت ماندن احساسات و خرید در کف‌سازان باشد. چنین اتفاقی احتمال شکسته شدن مقاومت ۲۹،۱۸۵ دلاری را افزایش خواهد داد.

در صورت شکسته شدن این مقاومت، قیمت بیت کوین ممکن است تا منطقه مقاومت ۳۰۰۰۰ تا ۳۲۵۰۰ دلار افزایش یابد. در سمت مقابل، در صورتی که قیمت بیت کوین به زیر میزان متحرک نمایش ۲۰ روزه خود را افزایش می‌دهد، می‌توان گفت به دنبال سیو سود هستند. در این صورت، ممکن است قیمت تا ۲۵۲۵۰ کاهش کاهش یابد. در صورت تداوم روند نزولی، بیت کوین ممکن است تا میزان متحرک ساده ۲۰۰ روزه همتراز با محدوده ۲۰،۳۴۲ دلاری کاهش یابد.

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم

اتریوم در حال حاضر با مقاومت ۱۸۵۷ دلاری روبه‌روست. به نظر می‌رسد فروشندگان با تمام توان در حال دفاع از این محدوده مقاومتی هستند. با این حال، نیمه پر لیوان این است که هنوز بازار را به فروشندگان واگذار نمی کند.

نمودار اتریوم تایم فریم ۱ روزه
نمودار اتریوم تایم فریم ۱ روزه – منبع: TradingView

رشد رشد متحرک نمایش ۲۰ روزه (۱۷۳۶ دلار) و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده مثبت، احتمال شکسته شدن مقاومت ۱۸۵۷ دلاری را افزایش می‌دهد. در صورت تحقق این مهم، قیمت اتریوم احتمالا تا منطقه مقاومت سربار ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰ دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

در سمت مقابل اما، در صورتی که قیمت به زیر میانگین متحرک نمایش ۲۰ روزه کاهش یابد، می‌توان گفت فروشندگان تسلیم شده‌اند. در این سناریو قیمت می‌توان تا کلیدی ۱۶۸۰ دلاری کاهش دهد. در صورتی که این حمایت به سمت پایین شکسته شود، می‌توان گفت که فروشندگان کنترل بازار را در اختیار گرفته‌اند. به دنبال این اتفاق، قیمت اتریوم احتمالا تا ۱۶۰۰ و پس از آن ۱۴۶۱ دلار کاهش پیدا خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال قیمت کاردانو

قیمت کاردانو پس از دو روز بلاتکلی سرانجام به بالای مقاومت 0.39 دلاری افزایش یافت. در حال حاضر، قیمت به خط الگوی تکنیکال سر و شانه معکوس رسیده است که مقاومت مهمی برای ادامه مسیر به شماره می‌رود.

نمودار کاردانو تایم فریم ۱ روزه
نقشه کاردانو تایم فریم ۱ روزه – منبع: TradingView

رشد رشد متحرک نمایش ۲۰ روزه (۰.۳۶ دلار) و قرار گرفتن RSI در محدوده موقعیتی نشان می دهد در مسیر پیشرفتی، مقاومت پیش روی کاردانو قرار ندارد. بنابراین، در صورتی که موفق می شوید خط الگوی سر و شانه معکوس را به سمت بالا بشکنند، قیمت تا هدف الگو یعنی 0. 60 دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

در سمت مقابل، در صورتی که قیمت ADA نتواند خط کند را بشکند و کاهش دهد، فروشندگان آن را تا کم‌های متحرک کاهش خواهند داد. باید حتما این محدوده را حفظ کند چراکه در صورتی که قیمت به زیر آن برسد، قیمت می‌‌تواند تا ۰.۳۰ دلار کاهش یابد.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2023-04-01 15:50:20

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=17361

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.