افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

تحلیلگران پیش بینی می کنند که ETF های بیت کوین بهتر از ETF های طلا خواهند بود

  • کد خبر : 402178
تحلیلگران پیش بینی می کنند که ETF های بیت کوین بهتر از ETF های طلا خواهند بود

صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) بیش از 20 میلیارد دلار ورودی خالص از زمان راه اندازی در ژانویه جذب کرده اند. این آمار به عنوان موفق ترین ارائه ETF در تاریخ به حساب می آید. به گفته اسمارتک نیوز، این نرخ رشد بسیار سریعتر از ETF های طلا بوده است. برای […]

صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) بیش از 20 میلیارد دلار ورودی خالص از زمان راه اندازی در ژانویه جذب کرده اند. این آمار به عنوان موفق ترین ارائه ETF در تاریخ به حساب می آید.

به گفته اسمارتک نیوز، این نرخ رشد بسیار سریعتر از ETF های طلا بوده است. برای ETFهای طلا، پنج سال طول کشید تا به این سطح از ورودی رسید. برخی کارشناسان معتقدند که ETF های بیت کوین در چند سال آینده بهتر از ETF های طلا خواهند بود.

ETF های بیت کوین به 20 میلیارد دلار ورودی خالص رسید. سریع ترین رشد تاریخ!

ETF های بیت کوین نقطه ای سرانجام از مرز 20 میلیارد دلار در مجموع ورودی خالص عبور کردند. این دستاورد نادر نشان دهنده علاقه روزافزون معامله گران و پذیرش این ارز دیجیتال در دنیای سرمایه گذاری است. ورود این صندوق ها در هفته های اخیر به سرعت افزایش یافته است و این نشان دهنده تقاضای بالای سرمایه گذاران خرد و نهادی است.

این دستاورد یک رکورد جدید برای ETF های بیت کوین است سریعترین ETFهای تاریخ در نظر گرفته شده و وقوع یک تغییر بزرگ در فضای سرمایه گذاری را نشان می دهد. تحلیلگران بر این باورند که این روند می تواند با ورود تدریجی موسسات مالی بزرگ به بازار کریپتو به همین منوال ادامه یابد.

به گفته Nate Geraci، رئیس فروشگاه ETF، اگر به کل جریان خالص نگاه کنیم، ETF های طلا در سال 2004 راه اندازی شدند، در حالی که ETF های بیت کوین نقطه ای در سال 2024 راه اندازی شدند. چند سال

اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد ETF در بلومبرگ نیز در شبکه های اجتماعی اعلام کرد که ETF های بیت کوین با رسیدن به این نقطه عطف، پس از رسیدن به رکورد 65 میلیارد دلار در کل دارایی های تحت مدیریت (AUM)، به دلیل ثبت 15 میلیارد دلار ورودی جدید در یک هفته. به این شاهکار دست یافت. این نشان دهنده تقاضای بالای سرمایه گذاران برای ETF بیت کوین است.

ورودی و خروجی ETF بیت کوین
ورودی و خروجی ETF بیت کوین

این ETF ها از زمان راه اندازی خود در 11 ژانویه (21 ژانویه 1402) ورودی خالص 20.26 میلیارد دلار را ثبت کرده اند. این یک نقطه عطف مهم برای صنعت کریپتو است.

نمودار جریان خالص تجمعی بیت کوین - منبع: سرمایه گذاران Farsideنمودار جریان خالص تجمعی بیت کوین - منبع: سرمایه گذاران Farside
نمودار جریان خالص تجمعی بیت کوین – منبع: سرمایه گذاران Farside

جریان عظیم ETF بیت کوین بلک راک

در چهار روز گذشته، 11 صندوق ETF بیت کوین شاهد ورودی خالص 1.64 میلیارد دلاری بودند. این تقاضای قوی به دلیل پذیرش رو به رشد بیت کوین به عنوان یک گزینه سرمایه گذاری، به ویژه در میان موسسات مالی بزرگ است.

بلک راک، یکی از بزرگترین شرکت های مدیریت دارایی در جهان، در 16 اکتبر (25 اکتبر) ورودی روزانه 393.4 میلیون دلار را ثبت کرد. این بالاترین میزان ورودی از 22 جولای است که 526.7 میلیون دلار ورودی ثبت شده است. این جریان ورودی نشان دهنده اعتماد سرمایه گذاران رو به رشد به پتانسیل بیت کوین است، به ویژه با مدیران دارایی های بزرگ که از این محصولات حمایت می کنند.

جریان خالص دارایی های ETF بیت کوین در سه ماهه سوم و چهارم 2024 - منبع: سرمایه گذاران Farsideجریان خالص دارایی های ETF بیت کوین در سه ماهه سوم و چهارم 2024 - منبع: سرمایه گذاران Farside
جریان خالص دارایی های ETF بیت کوین در سه ماهه سوم و چهارم 2024 – منبع: سرمایه گذاران Farside

همچنین اخیراً، Quantity Funds راه اندازی یک ETF جدید را اعلام کرد که سرمایه گذاران را در اختیار آنها قرار می دهد

تحلیلگران Standard Chartered معتقدند که بیت کوین می تواند دوباره سطح 73800 دلار را تجربه کند، به خصوص با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده. آنها اظهار داشتند که بازگشت ترامپ به ریاست جمهوری می تواند محیط مساعدی برای بیت کوین ایجاد کند، زیرا او نگرش مثبتی نسبت به ارزهای دیجیتال دارد.

در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین با 0.6 درصد افزایش به 68301 دلار رسیده است.

افزایش سرمایه گذاری نهادی در بیت کوین

بر اساس تحقیقات جدید چارلز شواب، علاقه به ارزهای دیجیتال در میان سرمایه گذاران جوان به وضوح در حال افزایش است. 62 درصد از سرمایه گذاران متولد قرن بیست و یکم که در ETF سرمایه گذاری می کنند، قصد دارند در سال آینده بخشی از سبد سرمایه گذاری خود را به دارایی های دیجیتال اختصاص دهند. این آمار نشان دهنده علاقه روزافزون به ارزهای دیجیتال به عنوان یک گزینه سرمایه گذاری قابل اعتماد در میان نسل های جوان است که معمولاً تمایل بیشتری به کشف محصولات مالی نوآورانه دارند.

اریک بالکوناس اخیرا بر اهمیت جریان خالص برای ETF های بیت کوین تاکید کرد و اظهار داشت که گنجاندن صندوق امانی Grayscale (GBTC) در محاسبات نشان دهنده رشد قوی صندوق ها است و از هرگونه انتقادی اجتناب می کند.

در حال حاضر، صندوق های ETF بیت کوین در ایالات متحده دارایی های 65 میلیارد دلاری را مدیریت می کنند و مجموعاً در حدود 951000 بیت کوین بالکناس در اختیار خود قرار داده اند که ETF های بیت کوین به زودی به سطح تخمینی موجودی بیت کوین ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین که 1.1 میلیون بیت کوین در نظر گرفته می شود نزدیک می شود و اکنون 86 درصد از این مقدار را در اختیار دارد.

جریان های ورودی به ETF بیت کوین نه تنها کل دارایی های تحت مدیریت را افزایش می دهد، بلکه بر عرضه بیت کوین در بازار نیز تأثیر می گذارد. از آنجایی که سرمایه گذاران نهادی بزرگ مانند بلک راک به خرید بیت کوین ادامه می دهند، نقش ETF ها در متمرکز کردن مالکیت این دارایی را نشان می دهد.

با افزایش تقاضا برای ETF های بیت کوین، تاثیر آنها بر بازار گسترده تر نیز افزایش می یابد. این صندوق ها یک وسیله سرمایه گذاری تنظیم شده را ارائه می دهند که برای سرمایه گذاران خرده فروشی و نهادی جذاب است. این روند نقش مرکزی ETF های بیت کوین را در شکل دادن به آینده سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال نشان می دهد، زیرا سرمایه گذاران بیشتری هر روز به دنبال راه های مطمئن و قانونی برای دسترسی به دارایی های دیجیتال هستند.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-19 16:30:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402178

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.