افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

تحقیقات جدید: نوشیدن قهوه از بیماری قلبی پیشگیری می کند

  • کد خبر : 368709
تحقیقات جدید: نوشیدن قهوه از بیماری قلبی پیشگیری می کند

تحقیقات جدید نشان می دهد که مصرف منظم و متوسط ​​قهوه یا کافئین می تواند خطر ابتلا به چندین بیماری قلبی متابولیک را کاهش دهد. این مطالعه که با استفاده از داده های بانک زیستی بریتانیا انجام شد، نشان می دهد که مصرف سه فنجان قهوه یا بین 200 تا 300 میلی گرم کافئین در […]

تحقیقات جدید نشان می دهد که مصرف منظم و متوسط ​​قهوه یا کافئین می تواند خطر ابتلا به چندین بیماری قلبی متابولیک را کاهش دهد. این مطالعه که با استفاده از داده های بانک زیستی بریتانیا انجام شد، نشان می دهد که مصرف سه فنجان قهوه یا بین 200 تا 300 میلی گرم کافئین در روز می تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری های قلبی متابولیک متعدد را کاهش دهد.

طبق مقاله ای که در مجله Clinical Endocrinology & Metabolism منتشر شده است، مصرف منظم قهوه و کافئین در مقادیر متوسط ​​می تواند نقش محافظتی در برابر بروز بیماری های قلبی متابولیک مانند دیابت نوع 2، بیماری عروق کرونر و حوادث عروقی مغز ایفا کند.

با مصرف متوسط ​​قهوه، خطر ابتلا به بیماری های قلبی متابولیک را کاهش دهید

تحقیقات اخیر نشان می دهد که مصرف منظم قهوه یا کافئین، به ویژه در مقادیر متوسط، با کاهش خطر ابتلا به بیماری های متابولیک قلبی (CM) که به حضور همزمان حداقل دو بیماری قلبی متابولیک اشاره دارد، مرتبط است.

این بیماری ها با افزایش سن جمعیت در سراسر جهان به یک نگرانی جدی برای سلامت عمومی تبدیل شده اند. محققان کشف کرده اند که مصرف قهوه و کافئین می تواند نقش محافظتی در تمام مراحل شروع این بیماری ها داشته باشد.

دکتر چائوفو که، نویسنده اصلی این مطالعه از دانشکده بهداشت عمومی، دانشگاه پزشکی سوژو، چین، گفت:

مصرف سه فنجان قهوه یا 200 تا 300 میلی گرم کافئین در روز ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در افرادی که هیچ بیماری قلبی عروقی ندارند کمک کند.

نتایج مطالعه

این مطالعه نشان داد که کسانی که مقادیر متوسط ​​قهوه یا کافئین مصرف می‌کنند، در مقایسه با افرادی که کافئین مصرف نمی‌کنند یا کمتر از ۱۰۰ میلی‌گرم در روز مصرف می‌کنند، ۴۸.۱ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی متابولیک جدید قرار دارند. این مطالعه که با استفاده از داده های بیش از 500000 نفر از Biobank بریتانیا انجام شد، طیف گسترده ای از داده های افراد 37 تا 73 ساله را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و پس از حذف افرادی که اطلاعات نامشخصی در مورد مصرف کافئین داشتند، در مجموع 172315 نفر بررسی شد. . تجزیه و تحلیل های مربوط به مصرف کافئین و تجزیه و تحلیل 188091 نفر برای تجزیه و تحلیل های مربوط به مصرف قهوه و چای.

این تحقیق نشان داد که مصرف قهوه و کافئین در تمام سطوح با کاهش خطر بیماری قلبی متابولیک در افرادی که هیچ بیماری قلبی متابولیک ندارند مرتبط است. به همین ترتیب، مصرف متوسط ​​قهوه یا کافئین با خطر کمتر ابتلا به این بیماری ها مرتبط است.

اهمیت مصرف قهوه در پیشگیری از بیماری ها

مصرف قهوه و پیشگیری از بیماری های قلبی.

این یافته ها نشان می دهد که ترویج مصرف متوسط ​​قهوه یا کافئین به عنوان یک عادت غذایی سالم می تواند اثرات گسترده ای در پیشگیری از بیماری های قلبی متابولیک داشته باشد.

محققان بر این باورند که این تحقیق خلأهای تحقیقات قبلی در مورد تأثیر مصرف قهوه و کافئین بر بروز چندین بیماری قلبی متابولیک را پر می کند. بسیاری از مطالعات اپیدمیولوژیک قبلاً نشان داده بودند که مصرف قهوه، چای و کافئین با کاهش بیماری‌های قلبی متابولیک فردی مرتبط است، اما تا قبل از این تحقیق تأثیر این نوشیدنی‌ها بر بروز همزمان چندین بیماری ناشناخته بود.

توجه: تحقیقات اپیدمیولوژیک نوعی تحقیق علمی است که به بررسی الگوهای توزیع و عوامل مؤثر بر سلامت و بیماری ها در جوامع مختلف می پردازد. هدف اصلی این مطالعات شناسایی علل و عوامل خطر بیماری ها و همچنین یافتن راه های پیشگیری و کنترل آنها در سطح جامعه است.

پیامدهای سلامتی بیماری های متابولیک قلبی

محققان همچنین خاطرنشان کردند که افراد مبتلا به بیماری های متابولیک قلبی ممکن است 4 تا 7 برابر بیشتر در معرض خطر مرگ و میر ناشی از همه علل باشند. علاوه بر این، این افراد در مقایسه با افراد مبتلا به یک بیماری قلبی متابولیک در معرض خطر بیشتری از دست دادن عملکرد فیزیکی و استرس روانی هستند.

این تحقیقات به وضوح نشان می دهد که مصرف قهوه و کافئین در مقادیر متوسط ​​نه تنها می تواند از بروز بیماری های قلبی متابولیک جلوگیری کند، بلکه می تواند به بهبود سلامت کلی و کاهش خطر مرگ ناشی از این بیماری ها کمک کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=368709

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.