افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

تحریک نخاع می تواند افسردگی را تسکین دهد – خبرگزاری ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 161672
تحریک نخاع می تواند افسردگی را تسکین دهد – خبرگزاری ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از دارو شبکه، محققان دانشگاه سینسیناتی آنها تأکید کردند که مطالعه آزمایشی آنها با تأثیر دستکاری ستون فقرات بر کاهش افسردگی در مراحل اولیه سروکار دارد. با این حال، تیم گفت، به نظر می رسد جلسات 20 دقیقه ای مزایایی برای سلامت روان شرکت کنندگان ارائه می دهد. همانطور […]

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از دارو شبکه، محققان دانشگاه سینسیناتی آنها تأکید کردند که مطالعه آزمایشی آنها با تأثیر دستکاری ستون فقرات بر کاهش افسردگی در مراحل اولیه سروکار دارد.

با این حال، تیم گفت، به نظر می رسد جلسات 20 دقیقه ای مزایایی برای سلامت روان شرکت کنندگان ارائه می دهد.

همانطور که دانشمندان توضیح دادند، نخاع به عنوان نوعی شاهراه عصبی عمل می کند که اطلاعات را از سراسر بدن به مراکز خلق و خوی مغز منتقل می کند.

محققان این نظریه را مطرح کردند که اطلاعات بیش از حد در این مسیر می تواند بر مغز غلبه کند و به افسردگی کمک کند.

دکتر فرانسیسکو رومو-ناوا، نویسنده اصلی این مطالعه، روشی غیرتهاجمی برای تحریک نخاع طراحی کرد که به ثبت رساند.

رومو-ناوا، دانشیار پژوهشی در گروه. روانپزشکی این دانشگاه توضیح داد: تصور می‌شود که تحریک نخاع با کاهش صدا یا سیگنال‌های بیش فعالی که ممکن است در طول سندرم افسردگی وجود داشته باشد، به خاموش شدن مغز کمک می‌کند.

کارآزمایی فعلی کوچک بود و تنها 20 بیمار مبتلا به افسردگی را شامل می شد.

سه بار در هفته به مدت هشت هفته، نیمی از بیماران به مدت 20 دقیقه تحریک نخاع دریافت کردند، در حالی که نیمی دیگر تحت درمان ساختگی قرار گرفتند که در آن ستون فقرات آنها جریان الکتریکی کمتر از آستانه مورد نیاز برای هر یک دریافت می کرد. یک اثر بود.

وی در یکی از خبرهای دانشگاه توضیح داد: «ما از جریانی استفاده می‌کنیم که آنقدر کوچک است که تقریباً 10 برابر کوچک‌تر از جریانی است که می‌دانیم باعث آسیب بافتی می‌شود».

به گفته محققان، به نظر می رسد بیمارانی که درمان واقعی را دریافت کرده اند، در مقایسه با بیمارانی که درمان ساختگی دریافت کرده اند، کاهش بیشتری در علائم افسردگی دارند.

اما از آنجایی که گروه مورد مطالعه برای به دست آوردن نتایج بسیار کوچک بود، محققان گفتند گرفتن برای تصمیم گیری خیلی زود است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=161672

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.