افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

تحریم های یکجانبه، دستیابی به توسعه پایدار را کند می کند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 373234
تحریم های یکجانبه، دستیابی به توسعه پایدار را کند می کند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر ، مسعود بیزیکیان رئیس جمهور کشورمان با حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و شرکت در نشست تقویت اهداف سازمان ملل متحد، در سخنانی گفت: محور تلاش مشترک کشورها بر این است که توجه به نقش و جایگاه سازمان ملل متحد به عنوان نماد چندجانبه گرایی و احترام به اهداف […]

به گزارش خبرنگار مهر ، مسعود بیزیکیان رئیس جمهور کشورمان با حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و شرکت در نشست تقویت اهداف سازمان ملل متحد، در سخنانی گفت: محور تلاش مشترک کشورها بر این است که توجه به نقش و جایگاه سازمان ملل متحد به عنوان نماد چندجانبه گرایی و احترام به اهداف و اصول منشور آن.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران دیدگاه ها و ملاحظات خود را درباره سند سازمان ملل در این سازمان ثبت می کند. رئیس جمهور تاکید کرد: تقویت نظام چندجانبه گرایی برای مقابله اساسی با چالش هایی مانند جنگ، فقر، تبعیض و گرسنگی باید مبنای کار مشترک برای آینده باشد.

وی ادامه داد: نقش فرهنگ و ارزش‌های خانواده و لزوم گفت‌وگوهای بین نسلی برای حفظ ارزش‌های فرهنگی با توجه و توانمندسازی نقش زنان و دختران غیرقابل انکار است.

رئیس جمهور کشورمان در ادامه تصریح کرد: اولویت های کاری دولت اینجانب در سطح ملی نیز بهداشت و درمان، آموزش عمومی، رفاه عمومی، تامین اجتماعی، ایجاد فرصت های برابر و کاهش انواع نابرابری ها، تقویت و تحکیم نهاد خانواده، کاهش فقر و تبعیض، گسترش عدالت اجتماعی، توانمندسازی زنان و جوانان و بهره مندی از فضای مساعد.

پزشک معالج تصریح کرد: رسیدن به صلح و توسعه مستلزم حق توسعه کشورها، توجه به اولویت های توسعه و ویژگی های فرهنگی، رعایت اصول عدالت و اجرای تعهدات کشورهای توسعه یافته در قبال کشورهای در حال توسعه است. تحریم های یکجانبه دستیابی به اهداف توسعه پایدار را متوقف کرده است و این واقعیت باید در هر سندی که برای آینده تهیه می شود درج شود.

رئیس جمهور در پیشنهادی به دبیرکل سازمان ملل گفت: به دبیرکل سازمان ملل پیشنهاد می کنم که گزارش جامعی در این زمینه با حضور کشورهایی که قربانی تحریم های یکجانبه هستند به مجمع عمومی ارائه کند.

در حال تکمیل…

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373234

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.