افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

تجهیز کالا و خدمات و انتقال نرم افزارهای مربوط به فروشگاه های زنجیره ای به تعاونی های مصرف عراق/آمادگی برای ساخت 150000 واحد مسکونی در عراق

  • کد خبر : 346021
تجهیز کالا و خدمات و انتقال نرم افزارهای مربوط به فروشگاه های زنجیره ای به تعاونی های مصرف عراق/آمادگی برای ساخت 150000 واحد مسکونی در عراق

به گزارش رکنا از اتاق تعاون ایران، بهمن عبداللهی در نشست همفکری و همکاری مشترک اتاق تعاون ایران و هیئت های تجاری عراقی افزود: همکاری های ایران در حوزه مسکن بسیار فعال است و این موضوع پس از پایان سال 2018 اهمیت زیادی پیدا کرده است. انقلاب این نمایشگاه نشان دهنده توانمندی های صنعت ساختمان […]

به گزارش رکنا از اتاق تعاون ایران، بهمن عبداللهی در نشست همفکری و همکاری مشترک اتاق تعاون ایران و هیئت های تجاری عراقی افزود: همکاری های ایران در حوزه مسکن بسیار فعال است و این موضوع پس از پایان سال 2018 اهمیت زیادی پیدا کرده است. انقلاب این نمایشگاه نشان دهنده توانمندی های صنعت ساختمان در کشور است.

رئیس اتاق تعاون ایران بر تمایل تعاونی های مصرف ایرانی برای تجهیز کالا و خدمات و انتقال نرم افزارهای مربوط به فروشگاه های زنجیره ای به تعاونی های مصرف عراق تاکید کرد.

عبداللهی ادامه داد: با توجه به درخواست و دعوت طرف عراقی برای بهره مندی از توانمندی های تعاونی های مسکن ایران و ساخت مسکن انبوه و ارزان در عراق، آمادگی در این زمینه وجود دارد.

وی در پاسخ به درخواست هیات عراقی برای تامین محصولات کشاورزی و انتقال تجربیات تعاونی های کشاورزی، توانمندی های تعاونی ها را در حوزه کشاورزی برشمرد و خاطرنشان کرد: بیش از 55 درصد تولیدات کشاورزی در بخش تعاونی انجام می شود. که نشان دهنده ظرفیت بالای تعاونی ها در ایران است.

رئیس اتاق تعاون ایران گفت: تعاونی ها در بخش کشاورزی علاوه بر تمایل به انتقال تجربیات می توانند پاسخگوی نیاز بازار عراق باشند.

عبداللهی خاطرنشان کرد: می‌توانیم در بخش‌های مختلف از جمله ساخت مسکن، عرضه کالا به فروشگاه‌های مصرف‌کننده، همکاری در بخش کشاورزی در قالب تفاهم‌نامه توسعه همکاری داشته باشیم.

وی با اشاره به عضویت اتاق تعاون ایران در هیئت مدیره اتحادیه بین المللی تعاون (ICA) ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال 2025 از سوی سازمان ملل به عنوان سال جهانی تعاون و به منظور پیشرفت و جهانی شدن تعاونی های عراقی، ما پیشنهاد می کنیم که تعاونی های عراقی به عضویت اتحادیه درآیند. جهان تعاون در آسیا قطعاً متوجه خواهد شد که این عضویت مزایای زیادی برای تعاونی های عراق خواهد داشت.

تمایل ایران به ساخت 150000 واحد مسکونی در عراق

اسامه عبدالرضا سعد، نایب رئیس مجلس بصره در این نشست گفت: نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان به خوبی نشان دهنده توانمندی های صنعت ساختمان ایران است و امیدواریم بتوانیم همکاری خوبی با پیمانکاران ایرانی داشته باشیم و در این نمایشگاه بسیار موفق باشند کار کردن اما مشکلاتی نیز وجود دارد.

وی با اشاره به بازدید از بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان، ادامه داد: ما حاضریم همکاری خود را با ایران تقویت کنیم و بتوانیم با کمک شرکت های ایرانی حوزه املاک و مستغلات را در عراق رونق دهیم.

نایب رئیس مجلس بصره خاطرنشان کرد: در بازدید از نمایشگاه مذاکرات خوبی با برخی شرکت های ساختمانی داشتیم و امیدواریم همکاری های چشمگیری برای ساخت مسکن داشته باشیم.

وی افزود: بیشتر بازار ساخت و ساز مسکن در عراق تحت کنترل پیمانکاران ایرانی است و به همین دلیل حضور شرکت های موفق ایرانی در عراق می تواند کمک زیادی به بخش املاک و مستغلات عراق کند.

رئیس اتاق بازرگانی عراق با اشاره به اینکه موضوع ساخت و ساز مسکن و شهرک سازی در عراق بیش از پیش مطرح شده است، گفت: هزینه ساخت و ساز و شهرک سازی در عراق به شدت افزایش یافته و این امر باعث درآمد بخش های ضعیف و کم درآمد شده است. کلاس هایی که نمی توانند خانه بخرند.

وی ادامه داد: در نظر داریم با همکاری اتاق تعاون ایران و استفاده از ظرفیت شرکت های تعاونی مسکن ایران هزینه ساخت و ساز در عراق را کاهش دهیم و در عین حال بتوانیم سرعت ساخت مسکن را افزایش دهیم. هدف ما برای رسیدن به این هدف استفاده از خانه های پیش ساخته مشابه با تجربه ایران است.

رئیس اتاق بازرگانی عراق گفت: در حال حاضر در حال ساخت شهری هزار واحدی هستیم که پیش بینی می شود ساخت آن سه سال طول بکشد.

وی ادامه داد: در نظر داریم تفاهم نامه ای بین تعاونی های عراق و ایران منعقد کنیم تا بتوانیم کالاهای تعاونی های مصرف عراق را تامین کنیم.

نشست مشترک اتاق تعاون ایران و هیئت های تجاری عراق در دومین روز از بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد. اطلاعات در مورد همکاری در بخش کشاورزی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=346021

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.