افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

تجهیزات VAR در ورزشگاه اراک نصب شد/ کدام بازی در هفته اول لیگ برتر با VAR برگزار می شود؟ – قرمز نیوز – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 321695
تجهیزات VAR در ورزشگاه اراک نصب شد/ کدام بازی در هفته اول لیگ برتر با VAR برگزار می شود؟ – قرمز نیوز – پرسپولیس نیوز

فدراسیون فوتبال ایران تاکید کرد که طبق قوانین جاری فیفا، امروز یک مسابقه شبیه سازی شده با استفاده از VAR در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک برگزار می شود. محسن حکیم مسئول پیکربندی دستگاه VAR در رابطه با نصب و راه اندازی سیستم داور ویدیویی در ورزشگاه امام خمینی (ره) شهر اراک گفت: خوشبختانه این […]

فدراسیون فوتبال ایران تاکید کرد که طبق قوانین جاری فیفا، امروز یک مسابقه شبیه سازی شده با استفاده از VAR در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک برگزار می شود.

محسن حکیم مسئول پیکربندی دستگاه VAR در رابطه با نصب و راه اندازی سیستم داور ویدیویی در ورزشگاه امام خمینی (ره) شهر اراک گفت: خوشبختانه این دستگاه به طور کامل در محل نصب و راه اندازی شد. استادیوم سپس روز گذشته تست های مربوطه را انجام دادیم که با موفقیت انجام شد.

وی افزود: بر اساس قوانین جاری فیفا، امروز قرار است یک بازی شبیه سازی شده برگزار کنیم که طی آن داوران کاملا آموزش دیده شامل تیم داوری داخل زمین و داوران VAR قضاوت این بازی را بر عهده خواهند داشت.

عضو کارگروه نظارت بر نصب، تجهیز و پیکربندی VAR تاکید کرد: طبق قوانین فیفا باید این مسابقه را در ورزشگاهی برگزار کنیم که میزبان مسابقات لیگ برتر باشد زیرا باید از صدا و سیما نیز استفاده کنیم. در بازی شبیه سازی شده می توانند از 6 دوربین کاملا تخصصی برای VAR برای انجام کار استفاده کنند.

حکیم افزود: 6 دوربین مربوطه در ورزشگاه نصب شده و در بازی امروز مجددا تست می شود. اطلاعات مربوط به بازی شبیه سازی شده امروز در اختیار فیفا قرار می گیرد تا مجوز برگزاری مسابقات لیگ برتر در ورزشگاه امام خمینی اراک با استفاده از VAR صادر شود.

طبق الزامات فیفا، یک مسابقه شبیه سازی شده باید در دو بازه 30 دقیقه ای حداکثر ظرف مدت پنج روز قبل از استفاده از VAR برگزار شود تا بتوان از تست های VAR معتبر استفاده کرد.

از این رو بعدازظهر امروز این دیدار در ورزشگاه امام خمینی (ره) شهر اراک برگزار می شود، بنابراین فیلم مربوطه بلافاصله به فیفا و تاییدیه های مربوط به استفاده از سیستم داوری ویدیویی ارسال می شود.

محمدرضا غفاری رئیس هیئت فوتبال استان مرکزی درباره حضور سیستم VAR در ورزشگاه امام خمینی (ره) گفت: این سامانه با کمک بزرگ مهدی تاج، مهدی محمد نبی و هدایت ممبینی (رئیس جمهور) از گمرک خارج شد. ، نایب رئیس و دبیر کل فدراسیون فوتبال). و بلافاصله وارد ورزشگاه امام خمینی (ره) شد و تمامی وسایل لازم در ورزشگاه نصب شد.

وی ادامه داد: برای ارزیابی فنی این سیستم امروز یک بازی تدارکاتی برگزار می شود تا کارشناسان نظر خود را در این خصوص اعلام کنند.

غفاری در پاسخ به این سوال که آیا از این سیستم در بازی های آلومینیوم استفاده می شود یا خیر، گفت: تصمیم گیری در این مورد بر عهده فدراسیون فوتبال است و اینکه این سیستم در ورزشگاه نصب شده مدیون امام خمینی(ره) است. با تلاش همیشگی مسئولان فدراسیون. اکنون نمی توانم بگویم که این دستگاه برای بازی های آلومینیومی هم استفاده می شود زیرا دستگاه های VAR موجود در کشور به صورت چرخشی در مسابقات لیگ برتر قابل استفاده هستند.

رئیس هیئت فوتبال استان مرکزی درباره حضور تماشاگران در این دیدار گفت: هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده و قرار است امروز جلسه ای بین مسئولان مربوطه برای تصمیم گیری نهایی برگزار شود.

بررسی ها نشان می دهد دیدار پرسپولیس و ذوب آهن در هفته اول لیگ برتر با VAR برگزار می شود و در هفته های آینده تعداد دیدارهای با این فناوری افزایش می یابد.

دیدار پرسپولیس و ذوب آهن تنها دیدار هفته اول است که با VAR برگزار می شود اما از هفته دوم تعداد دیدارهای مجهز به کمک داور تصویری افزایش می یابد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=321695

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.