افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
7

تجهیزات استخر چه مواردی هستند و برای ساخت، کدام تجهیزات را نیاز داریم؟

  • کد خبر : 18519
تجهیزات استخر چه مواردی هستند و برای ساخت، کدام تجهیزات را نیاز داریم؟
با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان، ساخت استخر های خانگی رونق پیدا کرده است و بسیاری از افراد به فکر ساخت استخر در باغ یا ویلایی خود هستند تا در تابستان، بتوانند از تفریحات آبی استفاده کنند. باید در نظر داشته باشید که استخر های 4 فصل، یا استخر های خانگی که سیستم لوله کشی و گرمایش را ارائه می کنند، از بخش های مختلف تشکیل شده اند و این بخش ها هر کدام دارای تجهیزات مختلفی هستند. 

تجهیزات استخر چه مواردی هستند

با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان، ساخت استخر های خانگی رونق پیدا کرده است و بسیاری از افراد به فکر ساخت استخر در باغ یا ویلایی خود هستند تا در تابستان، بتوانند از تفریحات آبی استفاده کنند. باید در نظر داشته باشید که استخر های 4 فصل، یا استخر های خانگی که سیستم لوله کشی و گرمایش را ارائه می کنند، از بخش های مختلف تشکیل شده اند و این بخش ها هر کدام دارای تجهیزات مختلفی هستند.

تجهیزات استخر روباز می تواند در بسیاری از شرایط با توجه به نیاز های شما نیز متفاوت باشد. برای مثال در برخی از استخر هایی خانگی، وجود سایبان یا پوشش استخری برای صاحبان ضروری است و همین سایبان ممکن است برای برخی دیگر اصلا مورد نیاز نباشد. البته در برخی از موارد نیز، تجهیزات موتورخانه استخر خانگی مانند سیستم لوله کشی و سیستم گرمایش ثابت هستند و در تمامی استخر ها می توانید این موارد را یافت کنید.

اگر شما هم قصد راه اندازی یک استخر خانگی را دارید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا به صورت کامل با تجهیزات مورد نیاز و قیمت تجهیزات استخر خانگی آشنا شوید.

تجهیزات ضروری استخر خانگی

برخی از تجهیزات برای استخر هایی که دارای سیستم های گرمایشی هستند، ضروری می باشد که این موارد شامل تجهیزات زیر می باشند:

پمپ استخر

پمپ استخر یکی از ضروری ترین تجهیزات مورد استفاده در تمامی استخرهای خانگی و عمومی است که در مدل های مختلف تولید و به بازار عرضه می شود. آب استخر باید هر چند وقت یکبار تصفیه شود اما آب استخر به صورت خودکار وارد فیلتر نمی شود بلکه پمپ استخر وظیفه هدایت آب استخر به فیلتر شنی را بر عهده دارد. برای ورود آب به فیلتر شنی جهت انجام فرآیند فیلتراسیون باید فشار بالایی داشته باشد و پمپ استخر و جکوزی با انتقال نیروی محرکه به آب استخر فشار لازم را برای ورود به فیلتر شنی ایجاد می کند.

پمپ، آب استخر را از خروجی استخر که همان کفگیر است به حرکت در می آورد و زمانی که آب استخر از فیلتر عبور می کند تمام ناخالصی های موجود در آب را از بین می برد سپس آب به استخر برمی گردد در حالی که کاملا صاف و شفاف شده است.  جنس قطعات پمپ استخر باید در برابر مواد شیمیایی موجود در آب استخر مانند کلر مقاوم باشد و انواع پلاستیکی، استیل و برنزی انتخاب مناسبی برای استفاده در بدنه پمپ استخر و جکوزی است. زمانی که مواد بدنه پمپ استخر و جکوزی در برابر املاح موجود در آب مقاوم نباشد پس از مدت کوتاهی باعث خوردگی و آسیب به پمپ می شود. پمپ استخر 2 اسب 2 اینچ جزو رایج ترین پمپ هایی است که در استخر ها مورد استفاده قرار میگیرد. معمولا قیمت پمپ استخر، بین 10 الی 40 میلیون تومان متغیر است و شما می توانید محصولاتی با

فیلتر استخر

فیلتر آب استخر برای تمیز کردن آب استخر استفاده می شود و وظیفه آن حذف آلاینده های محلول در آب است  و به صورت کلی آب استخر را برای شنا تصفیه می کند. فیلترهای استخر در سه نوع کارتریج دیاتومی و شنی ارائه می شوند.

تجهیزات موتورخانه استخر خانگی

عوامل زیادی برای انتخاب نوع فیلتر استخر وجود دارد. دانستن میزان فشار آب و اندازه ذرات موجود در آب یکی از این موارد است، همچنین لازم به ذکر است که هر نوع فیلتر دارای مزایا و معایبی است، بنابراین با توجه به نوع استخر، باز بودن آن یا بسته، نوع فیلتر باید انتخاب شود. پمپ مورد استفاده و به طور کلی کلیه تجهیزات مورد استفاده در استخر باید نوع فیلتر انتخاب شود.

عبور آب از فیلتر استخر و جکوزی اولین قدم برای تصفیه آب استخر است. این فیلتر فقط آب استخر را به صورت فیزیکی تمیز می کند. به طور کلی برای تصفیه آب استخر از سه نوع فیلتر شنی، فیلتر دیاتومی و فیلتر کارتریجی استفاده می شود. از نظر قیمت، انواع مختلف فیلتر را میتوانید در بازه قیمتی 10 الی 80 میلیون تومان یافت کنید.

مبدل حرارتی استخر

در بخش گرمایش و کنترل دمای آب استخر، مبدل حرارتی یکی از مهمترین تجهیزات استخری می باشد. مبدل های حرارتی انواع مختلفی دارند که در این میان مبدل حرارتی پوسته و لوله که به مبدل حرارتی لوله ای نیز معروف است بهترین و با کیفیت ترین مدل به حساب می آید. پوسته و لوله این نوع مبدل از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. بنابراین مناسب ترین گزینه برای استفاده در استخرها و سیستم های آبی به شمار می رود.

تولید کننده های داخلی و خارجی، این مبدل های حرارتی را تولید می کنند و هر کدام دارای قیمت های متفاوتی هستند. اما به صورت کلی، مبدل حرارتی قطعه گران قیمتی در میان تجهیزات استخر خانگی نمی باشد.

سختی گیر آب

به منظور افزایش طول عمر و کارایی تجهیزات و پمپ های مورد استفاده در استخر، نصب سختی آب استخر ضروری است. رسوبات موجود در آب با چسبیدن به تجهیزات و قطعات تاسیساتی باعث کاهش راندمان و افزایش هزینه های نگهداری به دلیل افزایش و کاهش می شود. دمای آب استخر باعث ایجاد رسوب در خطوط لوله، بویلرها، کندانسورها، مبدل های حرارتی، کویل ها و چیلرها می شود.

سختی آب در واقع به دلیل وجود کاتیون های دو ظرفیتی یا بیشتر در آب است. لازم به ذکر است که کلسیم و منیزیم مهمترین فلزات دو ظرفیتی آب هستند. همچنین آهن، منگنز و آلومینیوم در سطوح بسیار کم در آب های سطحی موجود است. یون هایی مانند کلسیم و منیزیم در آب باعث ایجاد رسوب می شوند. راه حل این مشکل خرید سختی گیر آب است.

سختی آب استخر یا مخزن منبع از فلز یا فایبرگلاس است که با رزین کاتیونی و سیلیس پر شده است. روش کار این سیستم به این صورت است که آب سخت از بستر رزین عبور می کند و یون های کلسیم و منیزیم خود را با سدیم مبادله می کند و در خروجی به آب نرم تبدیل می شود.

کلرزن استخر

امروزه تمیز نگه داشتن استخرها کاری دشوار است و اگر رعایت نشود. بیماری های مختلفی را با خود می آورد. خوشبختانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی از سختی کارها تا حدودی کاسته شده است. به عنوان مثال امروزه دیگر نیازی به کلرزنی دستی نیست و فقط با تهیه کلر زنی استخر می توانید آب استخر را ضد عفونی کنید.

دستگاه کلر یا پاک کننده اتوماتیک استخر، استخر شما را به راحتی و بدون وقفه، تمیز و شفاف نگه می دارد. البته راه های دیگری نیز برای ضدعفونی کردن وجود دارد، مانند استفاده از قرص های مایع و کلر. اما کلرزنی استخر کار شما را آسان می کند.

البته سفید کننده ها انواع مختلفی دارند که برای انتخاب آن ها باید از یک متخصص کمک بگیرید. به طور کلی تزریق و کنترل مقدار مواد شیمیایی مانند کلر بسیار مهم است و اگر به درستی انجام نشود؛ به سلامتی شما و دیگران آسیب می رساند.

لوله و اتصالات استخر

لوله و اتصالات استخری، یکی از مواردی هستند که باید در ساختار تاسیسات استخر به کار برده شود. با استفاده از سیستم لوله کشی، آب در استخر به جریان در می آید و در صورتی که استخر های قدیمی استفاده می کنید که سیستم لوله کشی ندارند، نمی توانید پمپ استخر و یا سیستم گرمایش را به کار ببرید.

در حال حاضر لوله و اتصالات توسط برند های ایرانی و خارجی مختلفی در بازار موجود شده اند که می توانید آنها را تهیه کنید.

از نظر قیمت و کیفیت محصولات پیمتاش در بازار ایران، محصولات بسیار با کیفیتی هستند که می توانید خرید آنها را از عامل فروش مجاز (آچارسی) با بهترین قیمت تهیه کنید. برای مشاهده محصولات لوله و اتصالات پیمتاش بر روی این لینک بزنید.

دستگاه ازن زن استخر

استفاده از ازن به دلیل مزایای آن نسبت به کلر رایج شده است. بر خلاف کلر، دستگاه های ازن زن، اثراتی مانند قرمزی چشم، خارش پوست و بوی نامطبوع ندارد. ازن یک اکسید کننده قوی برای ضد عفونی کردن آب استخر است. آبی که با ازن ضد عفونی می شود، بو و مزه ندارد و بسیار تمیز است، اما نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که ازن به تنهایی نمی تواند باعث ضدعفونی شود زیرا ازن مانند کلر پایدار نیست و وجود کلر برای از بین بردن آلودگی ثانویه الزامی است. یک سیستم ازن برای تصفیه آب استخر که از نظر بهداشت فردی، اقتصادی و حفاظت از محیط زیست یک سیستم عالی است.

تجهیزات استخر روباز

روش کار به این صورت می باشد که اکسیژن از هوا گرفته می شود و توسط لامپ فرابنفش موجود در دستگاه، مولکول اکسیژن به ازن ناپایدار تبدیل می شود و پس از ترکیب با مولکول اکسیژن، تشکیل ازن می دهد و در نهایت به داخل آن تزریق می شود. ازن از طریق واکنش اکسیداسیون بر موادی اثر می گذارد که توانایی اکسید شدن و افزایش توانایی جذب این مواد را در فرآیند تصفیه و شفاف سازی آب استخر دارند.

تجهیزات غیر ضروری استخر

برخی از تجهیزات نیز وجود دارند که به صورت غیر ضروری و اختیاری مورد استفاده قرار میگیرند:

فروشگاه تجهیزات استخری

سایبان استخر

سایبان استخر، یکی از تجهیزاتی می باشد که معمولا برای استخر های باغی مورد استفاده قرار میگیرد. علاوه بر ایجاد سایه، این سایبان ها می توانند از ورود اجسام فیزیکی به داخل آب نیز جلوگیری کنند و همین موضوع باعث شده تا محبوب باشند.

کاور استخری

روکش یا کاور استخر، یکی از محصولاتی است که می توانید به صورت اختیاری تهیه کنید. وظیفه اصلی روکش های استخر این است که از ورودی زباله به داخل آب جلوگیری کنند.

جمع بندی

به طور کلی، تجهیزات مختلفی در ساختار استخر یک استخر مورد استفاده قرار میگیرد که برخی از این موارد را در این مطلب مورد بررسی قرار دادیم. در صورتی که نیاز به تهیه این تجهیزات دارید باید به یک مرکز مجاز مانند آچارسی مراجعه کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=18519

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.