افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 2 October , 2024
0

تجلیل از کارگردان بزرگ تاریخ سینما برای فیلم کیانوش عیاری

  • کد خبر : 383303
تجلیل از کارگردان بزرگ تاریخ سینما برای فیلم کیانوش عیاری

آفتاب نیوز: کیانوش عیاری هفته گذشته در نشستی که به اکران فیلم «آن سوی آتش» محصول سال 66 اختصاص داشت، نکته جالبی را با مردم در میان گذاشت. در پایان این دیدار، عیاری خاطره ای تعریف می کند و می گوید: «فدریکو فلینی که همه او را می شناسند، چند ماه قبل از مرگش در […]

آفتاب نیوز:

کیانوش عیاری هفته گذشته در نشستی که به اکران فیلم «آن سوی آتش» محصول سال 66 اختصاص داشت، نکته جالبی را با مردم در میان گذاشت.

در پایان این دیدار، عیاری خاطره ای تعریف می کند و می گوید: «فدریکو فلینی که همه او را می شناسند، چند ماه قبل از مرگش در شبکه اصلی تلویزیون سوئیس مصاحبه ای داشت که مجری از او پرسید: تو که خیلی بزرگتر شده ای. و شما اکثر فیلم های مهم دنیا را دیده اید، از قبل می دانید که فلینی یکی از پادشاهان واقعی تاریخ سینماست یک فیلم ایرانی به نام «آن سوی آتش» را در کانال صفر فرانسه دیدم، این فیلم مورد علاقه من برای بقیه عمرم است، این را از زبان فردی مثل فلینی بشنوم… “

«آن سوی آتش» مانند «آبادانی» و «شب کژدم» یکی از درخشان ترین فیلم های دهه 1360 است که آن طور که شایسته است مورد توجه قرار نگرفته است. رئالیسم فیلم دارای کیفیتی منحصر به فرد و متمایز از اکثر فیلم های رئالیستی ایرانی است و جدا از این، از نظر بصری، کادربندی درخشان آن در سینمای ایران بی نظیر است.

عیاری در این فیلم نیز مانند سایر آثارش بازی های تحسین برانگیزی را از بازیگرانی که معمولا کمتر نقش های اصلی به آنها داده می شد، برانگیخته است. خسرو شجاع زاده، سیامک اطلسی. عاطفه رضوی، نعمت الله لاریان، مهرداد فافادار، کاظم فافادار و پروین سلیمانی در این فیلم ایفای نقش کرده اند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=383303

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.