افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 9 October , 2024
1

تجزیه گوگل یکی از گزینه های وزارت دادگستری ایالات متحده است. امکان جدا شدن از کروم یا اندروید.

  • کد خبر : 390836
تجزیه گوگل یکی از گزینه های وزارت دادگستری ایالات متحده است. امکان جدا شدن از کروم یا اندروید.

به گزارش بازار، پس از مجرم شناخته شدن گوگل در پرونده انحصار این شرکت، وکلای دادگستری آمریکا گزینه های مختلفی را برای مجازات این غول تکنولوژی پیشنهاد کرده اند. یکی از گزینه هایی که ارائه می شود این است که گوگل بخش هایی از کسب و کار خود را تقسیم کرده و بفروشد. به گزارش […]

به گزارش بازار، پس از مجرم شناخته شدن گوگل در پرونده انحصار این شرکت، وکلای دادگستری آمریکا گزینه های مختلفی را برای مجازات این غول تکنولوژی پیشنهاد کرده اند. یکی از گزینه هایی که ارائه می شود این است که گوگل بخش هایی از کسب و کار خود را تقسیم کرده و بفروشد.

به گزارش CNBC، وزارت دادگستری ایالات متحده اواخر روز سه‌شنبه توصیه‌های خود را برای آینده گوگل ارائه کرد که هدف آن کاهش انحصار گوگل در حوزه‌های مختلف کسب‌وکار است. به گفته وزارت دادگستری، این نهاد اقدامات و ساختارهایی را بررسی می‌کند که گوگل را از استفاده از سرویس‌هایی مانند کروم، پلی استور و اندروید برای امتیاز دادن به سرویس جستجوی گوگل و محصولات مرتبط باز می‌دارد.

ممکن است گوگل مجبور شود بخش هایی از کسب و کار خود را بفروشد

یکی از راهکارهای پیشنهادی وزارت دادگستری، بررسی قراردادهای تقسیم درآمد برای جستجو و محصولات مرتبط است. به عنوان مثال، گوگل سالانه میلیاردها دلار به شرکت هایی مانند اپل و سامسونگ پرداخت می کند تا جایگاه خود را به عنوان موتور جستجوی پیش فرض در دستگاه های خود مستحکم کند.

وزارت دادگستری ایالات متحده اکنون “صفحه انتخاب” را پیشنهاد می کند که به کاربران امکان می دهد نرم افزار پیش فرض مورد نظر خود را انتخاب کنند. این دقیقا مشابه کاری است که اتحادیه اروپا با قوانین DMA انجام داده است. الزام Google به حمایت از کمپین های آموزشی برای افزایش آگاهی کاربران در مورد نحوه انتخاب بهترین مرورگر، پیشنهاد دیگری است که توسط وزارت دادگستری ایالات متحده ارائه شده است.

در پاسخ به این پیشنهادات، گوگل در یک پست وبلاگی اعلام کرد که چارچوب پیشنهادی بسیار فراتر از محدوده قانونی حکم دادگاه در مورد قراردادهای اشتراک جستجو است. گوگل همچنین در پاسخ به پیشنهاد فروش بخشی از کسب و کار خود اعلام کرده است که میلیاردها نفر در سراسر جهان به صورت رایگان از کروم و اندروید استفاده می کنند و جدایی آنها باعث نابودی آنها می شود. زیرا شرکت های کمی هستند که می توانند این محصولات را منبع باز نگه دارند یا به اندازه گوگل روی آنها سرمایه گذاری کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=390836

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.