افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
4

تجزیه و تحلیل فنی قیمت بیت کوین، اتریوم، مونرو، OKB و RPL

  • کد خبر : 20088
تجزیه و تحلیل فنی قیمت بیت کوین، اتریوم، مونرو، OKB و RPL

نوسانات بازار ارزهای دیجیتال در این هفته در حال کاهش است و قیمت بیت کوین نیز در نمودار هفتگی در حال شکل گیری یک الگوی درون نواری است. اگرچه خریداران برای عبور از منطقه مقاومت 30000 تا 31000 دلاری کار سختی دارند، خبر خوب این است که فروشندگان هنوز بازار را رها نکرده اند. گزارش […]

نوسانات بازار ارزهای دیجیتال در این هفته در حال کاهش است و قیمت بیت کوین نیز در نمودار هفتگی در حال شکل گیری یک الگوی درون نواری است. اگرچه خریداران برای عبور از منطقه مقاومت 30000 تا 31000 دلاری کار سختی دارند، خبر خوب این است که فروشندگان هنوز بازار را رها نکرده اند.

گزارش کردن کوین تلگرافالبته این وضعیت مختص بازار ارزهای دیجیتال نیست، زیرا شاخص S&P500 نیز در چند روز گذشته در محدوده محدودی نوسان داشته است. این نشان می دهد که بازارها منتظر یک محرک هستند تا حرکت بعدی خود را آغاز کنند.

اگرچه عملکرد کوتاه مدت قیمت نامشخص است، تحلیلگران نسبت به روند بلندمدت صعودی هستند. به عنوان مثال، تاجر بازار ارز دیجیتال Titan of Crypto به یک سیگنال صعودی بالقوه در اندیکاتور Bollinger Bands اشاره کرد که نشان می دهد بیت کوین ظرف یک سال به 63500 دلار خواهد رسید. متن کامل این تحلیل را می توانید اینجا بخوانید.

500 میلیون رایگان Baby Dodge
فقط با ثبت نام در Bitland Exchange 500 میلیون جایزه سگ بچه دریافت کنید!


ثبت نام

در حالی که اکثر ارزهای دیجیتال اصلی در هفته گذشته کاهش قیمت داشته اند، هنوز نشانه هایی از افزایش قیمت وجود دارد. با توجه به اینکه بیت کوین و اتریوم خریداران را در سطوح قیمت پایین تر جذب می کنند، این می تواند نشانه مثبتی برای توکن های XMR، OKB و RPL باشد. در ادامه این مقاله، کوین تلگراف به بررسی نمودار پنج ارز دیجیتالی پرداخته است که ممکن است در کوتاه مدت قوی تر به نظر برسند.

تحلیل فنی قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین به شدت به سقف الگوی مثلث خود در 6 می واکنش منفی نشان داد و نشان داد که خرس ها اجازه نخواهند داد گاوها به راحتی از این سطح عبور کنند. اما یک روند صعودی جزئی وجود دارد و آن این است که گاوها در سطح حمایت مثلثی خرید می کنند، همانطور که در سایه طولانی شمعدان روزانه نشان داده شده است.

نمودار قیمت روزانه بیت کوین; منبع: Trading View

صاف شدن میانگین متحرک نمایی 20 روزه (28819 دلار) و قرار گرفتن اندیکاتور RSI در نزدیکی محور میانی نشان دهنده تعادل بین خریداران و فروشندگان بازار است.

اگر قیمت به زیر مثلث سقوط کند، نشان می دهد که خرس ها کنترل بازار را در دست گرفته اند. و سپس ممکن است قیمت به 26942 دلار و سپس به 25250 دلار کاهش یابد.

از سوی دیگر شکستن سقف مثلث و بستن شمع روزانه بالاتر از این سطح نشان دهنده تسلط خریداران بر بازار و جذب فشار فروش خواهد بود. این حرکت می‌تواند آغازگر یک صعود صعودی به سطح مقاومت 32400 دلاری باشد که انتظار می‌رود فروشندگان به شدت از آن دفاع کنند.

خریداران قیمت را به بالای مثلث در نمودار 4 ساعته رساندند، اما سایه طولانی شمع 4 ساعته به ما نشان داد که این شکست چیزی جز یک تله گاو نیست. و سپس قیمت بیت کوین به شدت کاهش یافت و به خط حمایت مثلث سقوط کرد.

نمودار چهار ساعته BTC/USDT. منبع: TradingView

اما بیت کوین از این سطح به میانگین متحرک خود جهش کرده است که یک سطح کلیدی کوتاه مدت است و باید مراقب آن بود. لازم به ذکر است که اگر بیت کوین از سطح فعلی کاهش یابد، احتمال از دست دادن حمایت مثلث افزایش می یابد.

برعکس، اگر خریداران قیمت را بالاتر از میانگین متحرک فشار دهند، می‌توانیم شاهد صعود بیت کوین به بالای مثلث باشیم. در همین حال، برای شروع یک حرکت صعودی جدید، خریداران باید قیمت را بالاتر از این سطح نگه دارند.

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم

در 7 می، قیمت اتریوم با کاهش شدید مقاومت روانی 2000 دلاری مواجه شد که نشان می‌دهد خرس‌ها تسلیم نشده‌اند و به محافظت از سطوح مقاومت ادامه می‌دهند.

نمودار روزانه ETH/USDT

صاف شدن متحرک نمایی 20 روزه (1903 دلار) و نوسان اندیکاتور RSI در نزدیکی محور مرکزی نشان می دهد که اتر برای مدت کوتاهی در محدوده معاملاتی محدودی قرار خواهد گرفت. مرزهای این محدوده معاملاتی نیز می تواند بین 2000 تا 1785 دلار باشد.

تثبیت قیمت درست زیر سقف قیمت داخلی یک علامت مثبت است. این نشان می دهد که خریداران عجله ای برای گرفتن سود خود ندارند و این احتمال شکستن سطح 2200 دلار را افزایش می دهد.

برعکس، اگر قیمت به زیر 1785 دلار سقوط کند، نشان می‌دهد که خرس‌ها کنترل را در دست دارند و این می‌تواند شروع حرکت به سمت پایین 1619 دلار باشد.

نمودار 4 ساعته ETH/USDT

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که خرس ها نمی توانند میانگین متحرک ساده 50 دوره ای را بشکنند. این نشان می دهد که فشار فروش در سطوح پایین تر کاهش می یابد. گاوها در تلاش هستند تا با نگه داشتن قیمت بالای 20 EMA حرکت صعودی را آغاز کنند. اگر آنها بتوانند در انجام این کار موفق به نظر برسند، اتریوم دوباره سعی خواهد کرد مقاومت حیاتی 2000 دلار را آزمایش کند.

در مقابل، اگر قیمت اتریوم از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر SMA -50 برسد، نشان می‌دهد که خرس‌ها کنترل معامله را در دست دارند. این می تواند قیمت را به سطح پشتیبانی کاهش دهد.

تحلیل فنی قیمت مونرو (XMR)

ارز دیجیتال مونرو (XMR) در تلاش است تا میانگین های متحرک خود را حفظ کند و این نشان می دهد که گاوها به دنبال تسلط بر بازار هستند.

نمودار روزانه XMR/USDT.

صاف شدن میانگین متحرک نمایی 20 روزه (156 دلار) و قرار گرفتن RSI درست بالای محور میانی آن نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است. اگر خریداران بتوانند قیمت XMR را بالاتر از خط گردن الگوی معکوس سر و شانه قرار دهند، مزیت خود را دوباره به دست خواهند آورد.

XMR ممکن است سپس یک روند صعودی جدید را آغاز کند. مقاومت جزئی در 181 دلار وجود دارد، اما در صورت عبور از آن، قیمت می تواند به 187 دلار برسد.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی یا خط گردن الگو کاهش یابد، نشان می‌دهد که خرس‌ها در سطوح بالاتر فشار زیادی را وارد می‌کنند. سپس فروشندگان تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر سطح حمایت 149 دلار برسانند و راه را برای کاهش تا 130 دلار هموار کنند.

نمودار XMR/USDT 4 ساعته

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که قیمت از 50-SMA بازگشته است، اما گاوها نتوانستند به خط مقاومت نفوذ کنند. این نشان می دهد که خرس ها از طریق پشت بام ها می فروشند. اگر قیمت از 20-EMA عقب نشینی کند، نشان می دهد که جو بازار مثبت است و معامله گران در حال خرید پایین هستند.

سپس گاوها دوباره سعی می کنند از مانع بالای سر خود عبور کنند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، قیمت XMR می تواند ابتدا به 162 دلار و سپس به 164 دلار افزایش یابد.

از سوی دیگر، اگر قیمت به زیر SMA -50 سقوط کند، نشان می دهد که خرس ها کنترل بازار را در دست گرفته اند. که احتمال تست مجدد خط پشتیبانی را افزایش می دهد.

تجزیه و تحلیل فنی قیمت OKB

ارز دیجیتال OKB در داخل یک الگوی مثلث متقارن بزرگ در نوسان است. عموماً در این الگو، معامله گران نزدیک خط حمایت خرید می کنند و نزدیک به مقاومت می فروشند.

نمودار روزانه OKB/USDT

خرس‌ها تلاش می‌کنند قیمت OKB را زیر SMA50 (45.57 دلار) نگه دارند در حالی که گاوها در تلاش هستند تا این سطح را دوباره دنبال کنند. لازم به ذکر است که جهش قیمت از سطح فعلی یا از سطح حمایت مثلث نشان دهنده تقاضا در سطوح پایین تر قیمت خواهد بود.

در همین حال، اگر خریداران قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (46.87 دلار) برسانند، OKB احتمالا زمان بیشتری را در داخل مثلث سپری خواهد کرد.

برخلاف این فرض، اگر خرس‌ها قیمت را به زیر الگوی مثلث برسانند، می‌تواند یک روند نزولی جدید را آغاز کند و احتمالاً قیمت را به 37 دلار برساند.

نمودار چهار ساعته OKB/USDT

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که گاوها در تلاش برای دفاع از حمایت افقی نزدیک به 44.35 دلار هستند، اما نتوانسته اند قیمت را بالاتر از میانگین های متحرک بالا ببرند. این نشان می دهد که فروشندگان با هر افزایشی به دنبال فرصتی برای فروش در سقف قیمت هستند. همچنین، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر 44.35 دلار برسد، OKB ممکن است به 41.70 دلار سقوط کند.

برعکس، اگر قیمت بالاتر از میانگین های متحرک باشد، نشان دهنده انباشت OKB در سطوح پایین تر خواهد بود. در آینده، OKB می تواند ابتدا به 49.50 دلار و سپس تا 53 دلار افزایش یابد.

تحلیل تکنیکال قیمت RPL

به دلیل نوسانات قیمت RPL بالاتر از میانگین متحرک، این ارز دیجیتال در نمودار قیمت قوی به نظر می رسد. خریداران RPL باید قیمت را به بالای مقاومت سربار 53.45 دلار برسانند تا ما پایان فاز اصلاحی را تایید کنیم. در همین حال، RPL ممکن است پس از آن به 58 دلار افزایش یابد.

نمودار روزانه RPL/USDT

احتمال دیگر این است که قیمت از متحرک نمایی 20 روزه (48.36 دلار) جهش کند، اما به سطح 53.45 دلار واکنش منفی نشان دهد. در این حالت، قیمت برای مدتی در محدوده معاملاتی بین SMA 50 (46.13 دلار) و 53.45 دلار قرار خواهد گرفت.

از سوی دیگر شکستن SMA50 و بستن شمع روزانه زیر آن نشانه تسلط فروشندگان بر بازار خواهد بود. این حرکت در عین حال راه را برای افت احتمالی تا سطح 37 دلار هموار می کند.

نمودار چهار ساعته RPL/USDT.

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که خرس ها سعی می کنند قیمت را زیر 20-EMA نگه دارند در حالی که گاوها در تلاش هستند قیمت را به بالاتر از این سطح برسانند. اگر خریداران موفق به انجام این کار شوند، RPL می تواند به خط روند نزولی خود صعود کند. این یک سطح کلیدی کوتاه مدت برای تماشا است. زیرا در صورت غلبه بر این مقاومت ممکن است قیمت تا سطح 53.45 دلار افزایش یابد.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی شکسته شود و به زیر 50-SMA سقوط کند، خطر سقوط به خط حمایت وجود دارد. علاوه بر این، گاوها احتمالاً با قدرت از این سطح دفاع می کنند.

این مقاله تنها ترجمه ای از تحلیل منبع خبری است و توصیه ای برای خرید، فروش یا سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال نیست.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2023-05-08 18:58:28

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=20088

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.