افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

تجزیه و تحلیل فنی اونس طلا.

  • کد خبر : 370746
تجزیه و تحلیل فنی اونس طلا.

سومیا شورابی; بازار: قیمت هر اونس طلا برای اولین بار در تاریخ خود به بالای 2600 دلار رسید، انتظارات بازار نشان می دهد که همه در حال آماده شدن برای یک دوره اقتصادی با نرخ بهره پایین هستند، دوره ای که بانک های مرکزی جهان نرخ بهره را کاهش خواهند داد. و یا از افزایش […]

سومیا شورابی; بازار: قیمت هر اونس طلا برای اولین بار در تاریخ خود به بالای 2600 دلار رسید، انتظارات بازار نشان می دهد که همه در حال آماده شدن برای یک دوره اقتصادی با نرخ بهره پایین هستند، دوره ای که بانک های مرکزی جهان نرخ بهره را کاهش خواهند داد. و یا از افزایش نرخ سود خودداری کنند، این موضوع باعث شده تا هزینه فرصت سرمایه گذاری طلا کاهش یابد و از قیمت اونس طلا حمایت کند.

پس از نشست فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه، که در آن نرخ بهره به میزان نیم درصد (دو برابر اندازه استاندارد) کاهش یافت، بانک‌های مرکزی شروع به کاهش نرخ‌های بهره یا اعلام کردند که در آینده کاهش خواهد یافت، حتی بانک‌های مرکزی که به دنبال افزایش نرخ سود بوده اند، اعلام کرده اند که در حال حاضر برنامه ای برای افزایش نرخ سود ندارند.

حتی بانک‌های مرکزی کوچک‌تر مانند بانک مرکزی آفریقای جنوبی نرخ بهره را 0.25 درصد کاهش می‌دهند، یا بانک مرکزی فیلیپین نرخ بهره را 2.5 درصد کاهش می‌دهد و گفته می‌شود که بانک رزرو هند نیز نرخ بهره را کاهش می‌دهد. نرخ ها در جلسه بعدی کاهش می یابد، اگرچه بانک مرکزی چین نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشته است، اما نرخ بهره وام یک و پنج ساله این کشور در پایین ترین سطح خود باقی مانده است، بانک مرکزی ژاپن نیز تغییری را اعمال کرده است. نرخ بهره نبود، بانک مرکزی اروپا در نشست اخیر خود نرخ بهره را کاهش داد، بانک انگلستان نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشت، اما احتمالا در ماه های آینده آن را کاهش خواهد داد.

اونس طلا موفق شد به بالاترین حد تاریخی جدید برسد، فدرال رزرو آمریکا به آینده اقتصادی این کشور خوش بین است، اما همچنان نرخ بهره را نیم درصد کاهش داد، طلا نیز در این مدت به نزدیک 2600 دلار جهش کرد. واکنش اولیه، اما با ریزش مداوم، جو عمومی بازار نشان می دهد که همه در حال آماده شدن برای کاهش نرخ بهره هستند و از سوی دیگر، ریسک های ژئوپلیتیکی روز به روز در حال افزایش است و جریان های ریسک گریزی می تواند تقاضا برای طلا را افزایش دهد.

پیش بینی طلا

طلا با عبور از 2600 دلار، سطوح ناشناخته را در نمودار کشف می کند.

قیمت هر اونس طلا می تواند تا مقاومت 2634.50 دلار افزایش یابد، میانگین متحرک 50 روزه نیز نشان دهنده روند صعودی است و تنها شکست 2550 دلاری می تواند روند صعودی طلا را متوقف کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370746

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.