افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

تجربه سفر به کیش از زبان یک مسافر.

  • کد خبر : 223220
تجربه سفر به کیش از زبان یک مسافر.

اولین تجربه سفر به کیش این ترکیبی از هیجان، ماجراجویی و خاطره است، اگر قسمتی را که پیرزنی که کنارم در هواپیما نشسته بود فریاد می زد (داریم می افتیم!) را به داستان اضافه کنم، سفر کمی طعم داشت. ترسیده! اما همین که پا به جزیره کوچک مرجانی گذاشتم و در آن هوای گرگ و […]

اولین تجربه سفر به کیش این ترکیبی از هیجان، ماجراجویی و خاطره است، اگر قسمتی را که پیرزنی که کنارم در هواپیما نشسته بود فریاد می زد (داریم می افتیم!) را به داستان اضافه کنم، سفر کمی طعم داشت. ترسیده! اما همین که پا به جزیره کوچک مرجانی گذاشتم و در آن هوای گرگ و میش بعد از غروب، نسیمی گرم و ملایم به صورتم خورد، متوجه شدم که کارم به این شهر ختم نمی شود!

اگرچه تقریباً همه کسانی که می شناسم از هوای شارجی متنفرند، اوایل فروردین است و دوست خوبی با هوای شارجی است. ترکیبی بی نظیر که هنوز هم می توانم طعم آن را بچشم. دوستم دیرتر از من می آمد و من وقت کافی برای بررسی این و آن داشتم. هتل کیش بروم، تاکسی های جلوی فرودگاه به راحتی شما را به هر نقطه از جزیره می برند و نیازی نیست منتظر بمانید تا تاکسی پر شود، سوار شوید و از هوای تازه داخل ماشین در فاصله چند دقیقه ای از مقصد لذت ببرید.

تجربه سفر به کیش

من تا کنون 3 بار به کیش سفر کرده ام اما تمام داستان ها و خاطراتی که در این مقاله از تجربه سفر به کیش می خوانید، خاطرات اولین سفر من به کیش است. همین، اولین برخورد من با دنیای شگفت انگیز جزیره مرجانی است.

هتل داریوش یا شایان؟ مشکل اینجاست!

هتل داریوش یا شایان؟ هر دو! اگر با یک دوست عزیزتر از زندگی که عاشق سفرهای لوکس است سفر می کنید، در هتل اقامت کنید، حداقل دو هتل را در هفته تجربه خواهید کرد. اینطور شد که در مدت اقامت یک هفته ای من در کیش دو هتل داریوش و شایگان را انتخاب کردیم و در اینجا اول از همه جای اول را به هتل داریوش می دهم.

وقتی از تاکسی پیاده شدم، هتل داریوش کیش با ستون های سر به فلک کشیده و معماری هخامنشی منتظرم بود. از برخورد محترمانه پذیرایی و زنگوله ای که با احترام بارم را برداشت و به اتاق راهنمایی کرد. اتاق ما در طبقه دوم و رو به دریا بود، منظره ای زیبا به سمت آب های نیلگون خلیج فارس و کافه ای که شما را وسوسه می کرد در حین نوشیدن یک فنجان قهوه به دریا نگاه کنید.

اتاق تمیز و تقریباً همه چیز مجلل بود، اتاقی ایده آل برای استراحتی بی دغدغه. اما اگر نظر من از نظر دوستم مهمتر بود، اقامت معمولی را ترجیح می دادم، زیرا در کیش شب و روز خود را در اتاق هتل تلف نمی کنید. جزیره در آنجا منتظر شماست. با سرگرمی های جذابی که تقریبا فقط در کیش (با کیفیت بالا و همچنین در ایران) پیدا می شود.

2 روز آخر اقامت خود در کیش را در هتل شایان گذراندیم. یکی دیگر از هتل های پنج ستاره کیش که به لطف ساختمان قدیمی خود از شهرت زیادی برخوردار است. اگر بخواهید صادق باشید، کیفیت خدمات هتل شایان در حد داریوش نبود، اما همه چیز خیلی خوب بود. چیزی که بیش از همه مرا هیجان زده کرد، ساختمان و معماری متفاوت هتل بود.

البته بد نیست، باید به هتل ترنگ هم اشاره کنم، هتلی مجلل که اقامت نکرده ام، اما اگر بخواهید عکس های هنری کنارش دارم!

صبحانه هتل کمتر از صبح پادشاهی نیست!

بدون اغراق یکی از جذابیت های هر سفری صرف صبحانه در هتل هاست. البته اگر هتل بیش از سه ستاره باشد، اینجاست که می توانید با خیال راحت بشقاب را بردارید و از یک صبحانه جذاب به سبک لوکس لذت ببرید.

انواع نوشیدنی های سرد و گرم، انواع غذاهای ایرانی و خارجی، یک صبحانه مخصوص گیاهی و در نهایت چیزی برای هر سلیقه ای، می توانید چیزی را پیدا کنید که اول صبح شما را به لبخند وادار کند. صبح ها را با یک صبحانه هتلی بسیار مفصل شروع کردیم و سپس این جزیره با یک سورپرایز منتظر ما بود.

تفریحات کیش از کف دریا تا ارتفاع 60 متری از سطح دریا!

وقتی کارشناس فروش پیشخوان گفت (امروز دریا طوفانی است و ته سفید آن از دور دیده می شود، یعنی خبری از شاتل و موز نیست)، من به شدت تحت تاثیر این طعم قرار گرفتم. اما خانم مهربان آنجا از جعبه جادویی خود بسته جدیدی از معاملات را بیرون آورد و به ما پیشنهاد داد که روز اول را با مجموعه سافاری کیش شروع کنیم.

باگی و موتور سواری و کارتینگ در کیش برای من که عاشق سرعت و هیجان هستم یکی از جذاب ترین قسمت های سفر به کیش بود که هر بار مثل دفعه اول جذبم می کند. تنها بدی اینجا این بود که گردشگران اجازه نداشتند موبایل بیاورند!

البته اگر می خواهید عکس ها و فیلم های جالب تری از این موضوع داشته باشید، نگران نباشید. تفریحات هیجان انگیز در کیش آن را بگیر، دستت را در جیبت بگذار و کمی بیشتر پول خرج کن. اینجا جایی است که شما یک دوربین GoPro به مچ دست خود بسته اید یا یک عکاس حرفه ای در انتظار ثبت لحظات هیجان انگیز شماست. اینها چیزهایی است که در کیش دوست دارم، همه چیز برای تجربه یک زندگی لوکس وجود دارد، حتی اگر مختصر باشد.

کیش سافاری سرگرمی

شافل و پاراسلینگ، ورزش های آبی جذاب

هر چه تلاش کردم طاقت پوشیدن لباس غواصی و شیرجه رفتن به عمق 15 متری را نداشتم، هر چند هرکسی که در جزیره کیش صحبت از غواصی من می شنید دو سه دقیقه سعی می کرد مرا قانع کند. اما در هر صورت تنگی نفس مادرزادی من (اگر نگویم از آب می ترسم) اجازه این تجربه را به من نداد.

در ازای Shuffle و Paracel، من با خوشحالی دو تجربه آب باورنکردنی را در آن فرو بردم و با دوستم به راه افتادم. Shuffle بازی مقاومت و عدم سقوط است. هر چه بیشتر در آب نیفتید، هیجان کمتری را تجربه کرده اید، اما چون به ترس از آب اشاره کردم، تمام تلاشم را کردم و به پشت فرمان بادی چسبیدم تا سقوط نکنم. اب. اما یادم میاد طعم قطرات آب روی صورتم در حین چرخش ها، شور اما خوشمزه!

پیاده روی تصادفی در کیش

بعد از آن برای تجربه پاراسلینگ با قایق دیگری که کمی دورتر از ساحل حرکت کرده بود و حدودا 12 نفر در آن بودیم بیرون رفتیم. در همین حین صدای بلند مردم کشتی کروز را می شنیدم که اتفاقاً از ما دور بودند.

همانطور که به دستورات و نکات مربی در مورد پاراسلینگ گوش می دادم، فکر می کردم نه، کروز تفریح ​​مورد علاقه من نیست… اما صدای جمعیت ثابت کرد که بسیاری از افراد مخالف هستند!

قایق دور شد و ما مثل بادکنکی با یک چتر بزرگ بالای سرمان و طنابی که به قایق بسته بودیم بالا رفتیم. اگر ترکیب ارتفاع و آب را با هم تجربه کرده باشید، می دانید که هیچ کلمه ای نمی تواند آن احساس را به درستی توصیف کند.

آب زیر پای شما به آرامی موج می زند، شما به سختی صدای مردم را می شنوید (زیرا احتمالاً فریاد می زنید)، کمی آسمان در آن طرف وجود دارد و می خواهید ارتفاع بیشتری داشته باشید، و اگر به آن طرف جزیره نگاه کنید، همه چیز است. در مورد گرد بودن زمین برای شما برای همیشه ساکن خواهد بود. البته اگر از آن دسته افرادی هستید که معتقدند زمین گرد نیست!!

پاراسلسوس در کیش

روز دوم، تور جزیره!

در لابی هتل شنیدم که ون اختصاصی هتل در عرض یک ساعت آخرین سرویس گشت و گذار در اطراف جزیره را انجام می دهد. روز دوم بود و خیلی زود به ردیف جلوی وانت رسیدیم و منتظر شروع برنامه شدیم. در یک تور یک روزه تقریباً همه جاهای دیدنی کیش از کشتی یونانی گرفته تا شهر زیرزمینی را دیدیم.

بعد از یک روز هیجان انگیز سافاری و دریا، سوار شدن به ون و گشت و گذار در کل جزیره با گروهی که نمی شناختیم، حس خوبی بود. من عاشق شهر زیرزمینی کاریز و مخزن آن بودم، این ایده که چگونه آب شیرین از جزیره ای در میان آب های شور دریا بیرون آمد.

با این تفاوت که در حال و هوای آن روز رهبر گروه با دوربینی که در دست داشت از من عکس می گرفت و می گفت (خیلی خوش تیپ) و نه تنها از حضور در مقابل لنز دوربین یک غریبه خجالت می کشیدم، بلکه حتی در روحم نمی دانست که قرار است چیزی نزدیک به 500 هزار تومان خرج کنم!!

به خاطر عکس های خالی که هیچ قاب و زاویه خاصی نداشتند! این داستان مربوط به سال 96 است و در آن زمان هر عکس گرفته شده 10 هزار تومان قیمت داشت و ما برای هر عکس 50 هزار تومان می دادیم. من و دوستم و دوستم مبلغ را حضوری پرداخت کردیم.

اما بدترین قسمت ماجرا این بود که دوستم یک عکاس حرفه ای بود و من هم عکاس بدی نیستم! اما تمام این ناراحتی ها دو ساعت بیشتر طول نکشید و تنها یک خاطره سرگرم کننده از آن روز باقی ماند.

کیش 22 2

پرش از ارتفاع 40 و سپس 60 متری!

یکی از هیجان انگیزترین و به یاد ماندنی ترین تجربه های سفرم به کیش که وقتی یادش می افتم حتی لبخند می زنم، تجربه پریدن از ارتفاع 40 متری و سپس 60 متری بود! اولین برخورد من با ارتفاع و نحوه برخورد با آن. البته این را هم بگویم که اگر این دوست عزیزتر از جان ما نبود هرگز جرات خرید بلیط بانجی جامپینگ را پیدا نمی کردم.

اما بله، یک ساعت بعد از ارتفاع 40 متری پریده بودم و تمام آدرنالین روی کره زمین در رگ هایم می جوشید! آنجا بود که فهمیدم بالاخره سرگرمی مورد علاقه ام را پیدا کردم. 2 روز بعد پرش از ارتفاع 60 متری را تجربه کردم و به این ترتیب گواهینامه بین المللی پرش به من دادند که ثابت می کرد این 2 ارتفاع را تجربه کرده ام.

غذاهای دریایی بدون سانسور!

از تفریحات کیش بس است، بگذارید کمی از تجربه سفر در جزیره بنویسم. من با غذا بد نیستم، اما وقتی صحبت از غذاهایی می شود که قبلاً موجودات زنده بودند، اوضاع فرق می کند. من زیاد طرفدار غذاهای دریایی نیستم، اما وقتی به جنوب کشور سفر می کنید و طعم لذیذ ماهی های جنوبی را امتحان نمی کنید، هیچ لطفی به خود نمی کنید.

به پیشنهاد دوستم و با دیدن محدوده رستوران به سمت میرمهنا حرکت کردیم. رستورانی که شهرت زیادی دارد و زمانی که منتظر تهیه غذا هستید، افراد حاضر در رستوران از شما پذیرایی می کنند یا عکس یادگاری می گیرند. من شیر ماهی سفارش دادم و دوستم غذای میگو را سفارش داد!

ماهی را آوردند و من انتظار نداشتم ماهی بزرگ و راست با چشمان درشت و گرد و باز ببینم. عکس را گرفتم اما حقیقت این است که تمام اشتهایی که برای شام داشتم از بین رفت و یک وعده غذایی که به ذائقه من نبود!

اما برای نشان دادن دوران اوج تمدن، بدون سروصدا، اولین تکه گوشت ماهی را چشیدم و طعم آن ملکوتی ترین طعمی بود که تا به حال در بین خانواده ماهی ها چشیده بودم. راستش خوشمزه و تازه بود و بوی نامطبوعی نداشت. آنقدر که در سفرهای بعدی این ماهی را امتحان کردم. اما با این تفاوت که می دانستم چه چیزی در انتظارم است.

غذاهای دریایی در کیش

کیش جزیره ای که حتما باید دید!

نمی دانم شاید فرصت دیدن تمام جزایر خلیج فارس را نداشته باشید اما اگر مجبورید جزیره ای را انتخاب کنید کیش بهترین گزینه است. جزیره ای کوچک، گرم و جذاب، جزیره ای دوستانه که تمام تلاش خود را می کند تا با خاطرات خوب و لبخندی بر لب از شما خداحافظی کند. از طبیعت زیبا، آب و هوای خوب گرفته تا تفریحات جذاب و هتل های پنج ستاره که اقامتی خاص را به شما هدیه می دهند!

آیا تا به حال به کیش سفر کرده اید؟

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=223220

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.