افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

تبادل؛ جهنم سرمایه گذار!/ پیش بینی بازار سهام امروز، 1 آگوست

  • کد خبر : 33385
تبادل؛  جهنم سرمایه گذار!/ پیش بینی بازار سهام امروز، 1 آگوست

به گزارش اختاز نیوز، از زمانی که دولت نرخ سوخت صنعتی و خوراک گاز را افزایش داد و تصمیمات ناگهانی دیگری گرفت که مستقیماً سود شرکت های تولیدی را کاهش داد. تبادل وضعیت بسیار بدی دارد. وضعیت بازار سهام وخیم است و این را می توان ناشی از تصمیمات دولت دانست که باعث شده سرمایه […]

به گزارش اختاز نیوز، از زمانی که دولت نرخ سوخت صنعتی و خوراک گاز را افزایش داد و تصمیمات ناگهانی دیگری گرفت که مستقیماً سود شرکت های تولیدی را کاهش داد. تبادل وضعیت بسیار بدی دارد.

وضعیت بازار سهام وخیم است و این را می توان ناشی از تصمیمات دولت دانست که باعث شده سرمایه گذاری مولد بلندمدت با ابهامات زیادی روبرو شود.

برخی معتقدند به دلیل کسری بودجه، دولت مقرراتی وضع می کند تا بخشی از سود شرکت ها را جبران کند. حتی اگر این فرضیه صحت نداشته باشد، آنچه مشاهده می شود این است که دولت با وضع مقررات جدید بخشی از سود شرکت ها را کاهش داده و حتی برخی شرکت ها را از سودآوری به زیان رسانده است.

آیا اعتماد به بورس از بین رفته است؟

در این شرایط، سرمایه‌گذار جرأت نمی‌کند به سرمایه‌گذاری بلندمدت در شرکت‌های تولیدی فکر کند و پول‌های خود را به بازارهای موازی و شفاف‌تر از بورس می‌برد و دولت نمی‌تواند تا این حد بر آنها تأثیر بگذارد.

به همین دلیل بورس مدتی است که منفی شده و به شدت در حال افت است. حتی گزارش های سه ماهه خوبی که شرکت ها اخیرا منتشر کرده اند نیز نتوانسته وضعیت را بهبود بخشد و بی اعتمادی به بورس دوباره افزایش یافته است.

بی اعتمادی به بازار سهام یک بار در سال 1999 با سقوط بازار و بار دیگر در سال 1402 با تصمیمات ناگهانی دولت که منجر به کاهش سود شرکت ها شد تشدید شد.

نمادهای باز کردن قفل شوک

به همین دلیل ارزش معاملات خرد روز گذشته به کمتر از 3900 میلیارد تومان رسید. البته بسته شدن نماد شرکت های مختلف به دلیل برگزاری مجمع یکی از دلایل کاهش ارزش معاملات است، اما از بین رفتن اعتماد در این بازار با موضوع کاهش ارزش معاملات قابل چشم پوشی نیست.

با توجه به کاهش ارزش معاملات در روز گذشته، خروج 770 میلیارد تومانی از بورس و کاهش شاخص قدرت خرید واقعی به 0.63، می توان افت شاخص ها را برای امروز متصور شد.

در هفته جاری با توجه به بازگشایی نماد بسیاری از شرکت هایی که اخیرا مجمع عمومی عادی خود را برگزار کرده اند، بازار ممکن است با شوک های منفی شدید بازگشایی مواجه شود چرا که نماد شرکت ها پس از مجمع عمومی عادی سالیانه بدون دامنه بازگشایی می شود و برخی نمادها ممکن است در این فضای کاملا منفی منفی های قوی را ثبت کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=33385

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.