افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 26 September , 2024
1

تا چه حد می توان حقوق را یکسان کرد؟

  • کد خبر : 300508
تا چه حد می توان حقوق را یکسان کرد؟

به گزارش رکنا، وزیر کار در تازه ترین اظهارات خود درباره ادغام حقوق بازنشستگان گفته است: افزایش حقوق بازنشستگان از محل تامین اجتماعی و سایر صندوق هایی که تحت پوشش وزارت کار، تعاون و تامین اجتماعی بودند، اجرا، اعمال و پرداخت شد، اما در بحث همسان سازی باید منابع را تامین کنیم. صد آنلاین در […]

به گزارش رکنا، وزیر کار در تازه ترین اظهارات خود درباره ادغام حقوق بازنشستگان گفته است: افزایش حقوق بازنشستگان از محل تامین اجتماعی و سایر صندوق هایی که تحت پوشش وزارت کار، تعاون و تامین اجتماعی بودند، اجرا، اعمال و پرداخت شد، اما در بحث همسان سازی باید منابع را تامین کنیم.

صد آنلاین در خبری نوشت: تناسب حقوق یکی از جدی ترین مطالبات بازنشستگان است و باید اجرایی شود. با 9 میلیارد توکن درصدد رفع مشکلات بازنشستگان و پرداخت مطالبات آنها هستیم.

و ادامه داد: در بودجه 1401 در مجموع 9 میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شد و به همین منظور دولت سهام این شرکت را به صندوق واگذار کرد و سعی داریم با انحلال این سهام تناسب را اعمال کنیم.

مدیرکل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در شهریور ماه مطالبات مربوط به اجرای طرح تناسب حقوق بازنشستگان مشخص و حل می شود و البته در مردادماه موضوع صلاحیت ها و مطالبات تدریسی نیز حل می شود فرهنگیان بازنشسته .

رئیس اتحادیه عالی کارکنان بازنشسته مشمول قانون تامین اجتماعی خواستار اصلاح مصوبه مجلس جدید برای تعدیل حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی شد.

عباسعلی سلطانی نیا رئیس اتحادیه عالی بازنشستگان مشمول قانون تامین اجتماعی در اعتراض به تناسب حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی گفت: بر اساس ماده ۷۷ قانون تامین اجتماعی اولین مستمری بازنشستگان مشمول مطابق با در قانون تامین اجتماعی تناسب و ضریب حقوق هر بازنشسته با توجه به حداقل دستمزد سالی که مستمری در آن برقرار می شود تعیین می شود. این یک موضوع دائمی است و مصوبه مجلس باید تاکید کند که تناسب دائمی است.

و افزود: با این سخنان تصویب فرمول 90 درصدی صندوق بازنشستگی کشوری برای بازنشستگان مشمول قانون تامین اجتماعی ناعادلانه و البته نادرست است. زیرا حقوق بازنشستگان صندوق ملی در یک مرحله به میزان 90 درصد معادل 90 درصد معادل 90 درصد حقوق سال آخر استخدام بازنشسته تعیین می شود.

سلطانی کیا ادامه داد: به عبارتی حقوق سال آخر استخدام هر یک از مستمری بگیران صندوق ملی 10 درصد کاهش می یابد اما با تصویب مجلس حقوق مستمری بگیران مشمول قانون تامین اجتماعی 10 درصد کاهش می یابد. ٪. دو برابر. اولاً مطابق ماده 77 قانون دائمی تأمین اجتماعی تناسب دائم و ضریب تناسب دائمی تعیین می شود که حقوق ماه اول بازنشستگی معادل حقوق و میانگین حقوق 2 سال آخر خدمت است.

سلطانی کیا ادامه داد: برای دومین بار بر اساس بند دوم الحاقی ماده 29 لایحه برنامه هفتم، حقوق های متناسب قبلی مجددا 10 درصد کاهش می یابد. هر بازنشسته نسبت به حداقل حقوق سال تشکیل مستمری دارای ضریب است و حقوق هر بازنشسته باید در تمام دوران بازنشستگی طبق این نسبت تعیین شود که قانونگذار محترم در ماده ۹۶ ق.م. قانون دائمی. قانون تامین اجتماعی.

وی گفت: متاسفانه مجلس گذشته بدون توجه به اینکه حقوق بازنشستگان و ضرایب تناسب حقوق بر اساس ماده 77 قانون تامین اجتماعی تعیین شده است، فرمول همسان سازی حقوق بازنشستگان صندوق کشوری را دقیقا برای مستمری بگیران تامین اجتماعی تصویب کرد. عملا بر اساس این مصوبه 10 درصد دیگر از حقوق قانونی هر یک از بازنشستگان تامین اجتماعی از همان ماه اول بازنشستگی کاهش می یابد که مغایر با حق بازنشستگی تعریف شده هر فرد که تعیین شده و متناسب است. بر اساس ماده 77. بنابراین اصلاح مصوبه به استثنای 2 بند الحاقی ماده 29 قانون برنامه هفتم توسعه ضروری است زیرا اولین مستمری هر بازنشسته مطابق ماده 77 قانون دائمی اجتماعی است قانون امنیتی و دارای ضریب حداقل دستمزد و ضریب دائمی است و باید همیشه حفظ شود.

سلطانی کیا گفت: در واقع مصوبه تناسب مستمری سازمان تامین اجتماعی نه تنها عقب ماندگی حقوق بازنشستگان را با توجه به نرخ تورم 15 ساله جبران نمی کند، بلکه با نادیده گرفتن این مصوبه، حقوق متناسب این بازنشستگان را 10 درصد کاهش می دهد. تاسیس حقوق و دستمزد بازنشستگان به حقوق آنها لطمه می زند.

وی تاکید کرد: باید با اصلاح مصوبه مجلس از تضییع حقوق قانونی این بازنشستگان جلوگیری کرد. با این تعریف عبارت «۹۰ درصد» از سطر آخر مصوبه مذکور حذف و به جای آن عبارت «برابر» قرار می گیرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=300508

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.