افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

تا پایان سال چندین شرکت چند ملیتی دانش بنیان ایجاد می شود.

  • کد خبر : 154186
تا پایان سال چندین شرکت چند ملیتی دانش بنیان ایجاد می شود.

به گزارش بازار، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در خصوص تشکیل شرکت های دانش بنیان چندملیتی در کشور، اظهار داشت: برای ما موضوع مهمی است. تا بتوانیم شرکت های چندملیتی داشته باشیم و این برنامه را به گونه ای اجرا کنیم که […]

به گزارش بازار، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در خصوص تشکیل شرکت های دانش بنیان چندملیتی در کشور، اظهار داشت: برای ما موضوع مهمی است. تا بتوانیم شرکت های چندملیتی داشته باشیم و این برنامه را به گونه ای اجرا کنیم که مخصوصاً برای معدود کشورهایی که بازدید کردیم شروع کردیم.

وی با اشاره به مشارکت ایران با اندونزی برای ایجاد شرکت های چندملیتی دانش بنیان، افزود: اندونزی یکی از کشورهایی است که با همکاری شما به طور جدی به دنبال ایجاد یک شرکت چند ملیتی دانش بنیان هستیم، هرچند ایران در این مسیر از اندونزی جلوتر است. .

معاون رئیس جمهور با اشاره به نظارت بر تاسیس شرکت های چند ملیتی دانش بنیان یادآور شد: در این باره با وزیر امور خارجه اندونزی صحبت کردیم و به وی گفتیم که همه کارها را انجام داده ایم و منتظر اقدام وی هستیم. البته ایران از نظر سرعت عملیات از اندونزی جلوتر است اما اگر بخواهید در سطح بین المللی کاری انجام دهید نیاز به هماهنگی دولتی در سایر کشورها دارید.

دهقانی فیروزآبادی گفت: برنامه های لازم در این زمینه به صورت هفتگی و دو هفته ای پیگیری می شود و پیش بینی می کنیم تا پایان سال چندین شرکت دانش بنیان تشکیل شود.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا این شرکت های چندملیتی مختص کشورهای آسیای شرقی است یا خیر، تصریح کرد: همه کشورهایی که رئیس جمهور به آنها سفر می کنند، کشورهای هدف ما برای تاسیس این نوع شرکت ها هستند. از سوی دیگر کشورهایی که در قراردادهای مهمی مانند شانگهای و برجام حضور دارند، ایران را نیز مد نظر دارند.

وی افزود: اگر بتوانیم در مدت باقیمانده دولت سیزدهم در ده کشور در این راستا گام برداریم و آنها را به نتیجه نهایی برسانیم، به اتفاق بزرگی دست یافته ایم. پیش بینی من این است که تا پایان سال دو یا سه شرکت چند ملیتی دانش بنیان ایجاد شود.

فیروزآبادی پیش از این در گفت وگو با فارس درباره راه اندازی شرکت های چند ملیتی دانش بنیان گفته بود که شرکت های چند ملیتی برای ما مشکل جدی هستند و معتقدیم این شرکت ها می توانند برای ما مقاومت ایجاد کنند، زیرا شرکت های چند ملیتی به راحتی نمی توانند فشار وارد کنند.

شرکت چند ملیتی به شرکتی گفته می شود که در یک مکان (محل اقامت) واقع شده باشد، اما حوزه فعالیت آن علاوه بر کشور مرکز (محل ثبت) در یک یا چند کشور باشد. این شرکت ها برای گسترش فعالیت خود در سراسر جهان و استفاده از امکانات در سایر کشورها، یک شرکت فرعی ایجاد می کنند که اکثریت سهام آن متعلق به شرکت اصلی است. طبق این تعریف، در شرکت چند ملیتی، شرکت های تابعه مطابق با قوانین داخلی کشوری هستند که در آن به ثبت رسیده اند. اما آنها دستورالعمل های صادر شده توسط شرکت مادر را دنبال می کنند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا شرکت های چندملیتی تنها با همکاری کشورهای تحریم کننده ایجاد می شود، تصریح کرد: این همکاری تنها با کشورهای تحریم نیست؛ بلکه تنها با کشورهای تحریم شده همکاری می شود. هر کشوری که علاقه مند به همکاری با جمهوری اسلامی باشد می تواند شریک تجاری ما شود.

معاون رئیس جمهور در خصوص شرکت های چندملیتی که کشورها با آنها مذاکره می کنند، گفت: با اندونزی و ازبکستان و تقریباً هر جا که جلسه داشته باشیم به این موضوع می پردازیم.

شرکت چند ملیتی یکی از انواع شرکت های قابل ثبت در ایران است. به گفته کارشناسان، این شرکت ها نقش مهمی در زمینه سرمایه گذاری خارجی دارند و فعالیت جهانی آنها قدرت اقتصادی بالایی به آنها می دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=154186

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.