افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
1

تا امروز بیش از 14000 گزارش تحت عنوان تبلیغات زودهنگام انتخاباتی دریافت شده است.

  • کد خبر : 206249
تا امروز بیش از 14000 گزارش تحت عنوان تبلیغات زودهنگام انتخاباتی دریافت شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با تاکید بر اینکه در حال حاضر فعالیت زودهنگام تخلف محسوب می شود، گفت: تاکنون بیش از 14 هزار شکایت تحت عنوان اعلام انتخابات زودهنگام دریافت شده است. به گزارش ایسنا، اصغر جهانگیر در برنامه تهران 20 با اشاره به اینکه پیشگیری مقوله ای با زاویه […]

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با تاکید بر اینکه در حال حاضر فعالیت زودهنگام تخلف محسوب می شود، گفت: تاکنون بیش از 14 هزار شکایت تحت عنوان اعلام انتخابات زودهنگام دریافت شده است.

به گزارش ایسنا، اصغر جهانگیر در برنامه تهران 20 با اشاره به اینکه پیشگیری مقوله ای با زاویه خاص و همگانی است، اظهار کرد: قوه قضاییه به تنهایی مسئول پیشگیری از وقوع جرایم نیست؛ بلکه باید به عنوان پیشگیری از وقوع جرم اقدام کرد. پیشگیری یک موضوع فراملی، فراملی و فرامرزی است.

جهانگیر ادامه داد: به هر موضوعی که بخواهیم به آن بپردازیم باید به ابعاد نگاه کنیم. وظیفه او این نیست که معاون پیشگیری در همه زمینه ها و در تک تک آنها دخالت کند، در واقع اگر دخالت کند در حوزه های تخصصی دیگر نهادها دخالت می کند و وظیفه او نیست.

وی همچنین تاکید کرد: پیشگیری اگر فرهنگ سازی شود می تواند موفق باشد. بحث پیشگیری باید در همه زمینه ها به یک اصل تبدیل شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تصریح کرد: در حال حاضر اقدامات زودهنگام تخلف محسوب می شود و باید توسط کارگروه بررسی شود. در کارگروه نوع پیش آگهی بررسی می شود و در آنجا تشخیص می دهند که تخلف است یا خیر.

جهانگیر به دریافت بیش از 14 هزار گزارش با عنوان تبلیغات زودهنگام انتخابات اشاره کرد و افزود: این گروه های ضربتی در سراسر کشور این موضوع را بررسی کرده اند که از این 14 هزار، نزدیک به 440 مورد به عنوان پرونده انتخاباتی شناسایی شده است. تخلفاتی صورت گرفته است در این زمینه از 370 نفر از داوطلبان دعوت به عمل آمد و موارد لازم برای خودداری از تبلیغات زودهنگام را یادآور شد، در غیر این صورت مشمول تایید نهایی صلاحیت آنها می شود و برای آنها پروسه ای باز می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: ما در صورتی می توانیم چیزی را جرم تلقی کنیم که قانونگذار قبلاً آن رفتار را منع کرده باشد و ضمانت اجرای آن را فراهم کرده باشد وگرنه رفتارهایی که افراد به طور طبیعی انجام می دهند تا زمانی که مجازات نشود جرم یا تخلف محسوب نمی شود. اینکه مردم در مراسم مذهبی، سیاسی و… شرکت می کنند. به خودی خود نمی تواند تخلف یا جرم باشد. عنوان تخلف یا جنایتی وجود دارد که قانونگذار در مورد آن پیش بینی لازم را کرده است.

ادامه بده…

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=206249

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.