افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

تاکید همتی بر مذاکره عرضه خودرو در بورس کالا و رعایت نرخ سود بانکی

  • کد خبر : 404317
تاکید همتی بر مذاکره عرضه خودرو در بورس کالا و رعایت نرخ سود بانکی

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوزعبدالناصر همتی وزیر اقتصاد در جلسه شورای عالی بورس که بعدازظهر دیروز در وزارت اقتصاد برگزار شد، با اشاره به فشار سازمان امور مالی برای افزایش نرخ مالیات بر عملکرد شرکت ها از 20 به 25 درصد، گفت: وی با این پیشنهاد موافق نیست و بر لزوم حفظ نرخ فعلی مالیات […]

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوزعبدالناصر همتی وزیر اقتصاد در جلسه شورای عالی بورس که بعدازظهر دیروز در وزارت اقتصاد برگزار شد، با اشاره به فشار سازمان امور مالی برای افزایش نرخ مالیات بر عملکرد شرکت ها از 20 به 25 درصد، گفت: وی با این پیشنهاد موافق نیست و بر لزوم حفظ نرخ فعلی مالیات بر شرکت های بورسی تاکید کرد. همچنین درخواست حذف معافیت از افزایش سرمایه سود انباشته شد، اما لزوم حفظ این معافیت برای حمایت از شرکت ها مورد تاکید قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

آیا خودروهای وارداتی و برقی به بازار بورس باز می شوند؟

وی افزود: از چالش های تاثیرگذار بر عملکرد کسب و کار موضوعات مهمی مانند تفاوت نرخ ارز نیمه آزاد و باز و محدودیت انرژی و صادرات است. پیشنهاد شد این موضوعات در ستاد اقتصادی دولت مطرح شود تا با اتخاذ تصمیمات مناسب از بازار سرمایه حمایت شود.

این مقام مسئول درباره موضوع عرضه خودرو در بورس کالا نیز توضیح داد: بین نهادهای مختلف در این زمینه اختلاف نظر وجود دارد. این در حالی است که شورا بر این باور است که عرضه خودرو در بورس کالا می تواند به شفافیت و عملکرد بازار کمک کند که برخی از مسئولان دولتی از جمله وزیر صنعت در این خصوص مخالفت کردند. قرار است مذاکرات جدی بین وزیر اقتصاد و صنعت در این زمینه انجام شود.

همتی با اشاره به لزوم کاهش نرخ سود بانکی گفت: از معاون بانک مرکزی خواسته شد با بانک هایی که این مصوبه را رعایت نمی کنند برخورد جدی شود و مقرر شد جلسه شورای انتظامی بانک مرکزی تشکیل شود. روز بعد این بانک دستگیر و از 4 بانک متخلف رسیدگی می شود. در بخش دیگری از این جلسه موضوع سهام مورد بحث قرار گرفت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=404317

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.