افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
1

تاکید مخبر بر حمایت از بورس و درخواست از وزیر اقتصاد

  • کد خبر : 278561
تاکید مخبر بر حمایت از بورس و درخواست از وزیر اقتصاد

به گزارش بازار، محمد مخبر در جلسه صبح امروز چهارشنبه حکومت نظامی با محکومیت شدید تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه به ویژه حمله به شهرک آوارگان در رفح، از وزیر امور خارجه کشورمان خواست تا حمایت جدی از نیروهای حامی را داشته باشد. اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از حقوق ملت فلسطین به […]

به گزارش بازار، محمد مخبر در جلسه صبح امروز چهارشنبه حکومت نظامی با محکومیت شدید تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه به ویژه حمله به شهرک آوارگان در رفح، از وزیر امور خارجه کشورمان خواست تا حمایت جدی از نیروهای حامی را داشته باشد. اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از حقوق ملت فلسطین به ویژه مردم غزه با همت و همت شهید امیر عبداللهیان.

سرپرست رئیس جمهور حمایت و پیگیری حقوق مردم فلسطین به ویژه غزه را یکی از حقوق رئیس جمهور شهید بر دوش دولت دانست.

مخبر در بخشی دیگر از سخنان خود، مهارت ها و توانمندی های فردی شهید دکتر رئیسی در احیای روابط بین الملل کشورمان را یکی از نقاط مشترک سخنان سران و مقامات خارجی که با آنها دیدار و یا با آنها داشته است، تجلیل کرد. در روزهای پس از شهادت دکتر رئیسی صحبت کرد و اظهار داشت: تقریباً همه این مسئولان اعلام کردند که رئیس جمهور شهید نقش موثری در احیا و ارتقای سطح روابط خارجی کشورمان داشت.

سرپرست رئیس جمهور گفت: یکی از وظایف خطیر همه اعضای دولت، اجرای مسئولانه و مستمر قراردادها، تفاهم نامه ها و تفاهم نامه های خارجی است که در دوران ریاست جمهوری شهید دکتر رئیسی منعقد شده است. همچنین لازم است سرپرست وزارت امور خارجه گزارش جامعی از تلاش ها و دستاوردهای رئیس جمهور شهید و وزیر امور خارجه کشورمان برای گسترش و ارتقای سطح روابط بین الملل کشور تهیه و ارائه کند.

سرپرست ریاست جمهوری در بخشی دیگر از سخنان خود به توسعه برنامه ها در وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی با هدف کمک به تسهیل و تسریع در تحقق شعار سال و تخصیص اعتبار به این برنامه ها اشاره کرد و خواستار شد. وزرا و رؤسای دستگاه های اجرایی مسئول تشکیل کارگروه ویژه ای برای نظارت و اجرای برنامه های تدوین شده در دستگاه های متبوع خود و نظارت شخصی بر مسئولیت های خود در این زمینه.

مخبر با اشاره به وضعیت مطلوب و رو به بهبود شاخص‌های اقتصادی کشور و گزارش‌های سازمان‌ها و سازمان‌های بین‌المللی در این زمینه و پیش‌بینی آنها در خصوص ادامه این روند، به وزیر امور اقتصاد و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی دستور داد: این گزارش ها را تدوین کرده و اقدامات لازم را برای اطلاع رسانی موثر مردم در مورد آنها انجام دهد.

سرپرست رئیس جمهور همچنین با اشاره به برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای توسعه تولید و استفاده از خودروهای برقی عمومی و شخصی و همچنین موتورسیکلت برقی، از وزرای حراست و نیرو و شهردار تهران خواست: اجرای این برنامه باید با هدف مدیریت مصرف سوخت و کاهش آلاینده های زیست محیطی از حوزه حمل و نقل و تردد خودروهای بنزینی و دیزلی با جدیت دنبال شود.

مخبر در پایان سخنان خود با اشاره به تصمیمات روز گذشته برای ساماندهی وضعیت بورس و تاثیرات مثبتی که در همان روز بر وضعیت بورس داشت، تداوم حمایت ها از این بازار را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: وزیر اقتصاد و مسئولان سازمان بورس برای ایجاد اطمینان و ثبات بیشتر در بورس، ورود هر چه سریعتر شرکت ها و شرکت های بزرگ به این بازار را تسهیل کنند.

وی پیش از سخنان سرپرست رئیس جمهور در جلسه امروز هیات دولت وزیر نفت در گزارشی از اقدامات وزارت نفت در دولت شهید دکتر رئیسی بیان می کند که بنا به شهادت همه فعالان این عرصه. وی، نخبگان و کارگران صنعت نفت، اقدامات انجام شده توسط این دولت در صنعت نفت را به هیچ وجه دوره مشابهی نداشته است، اعلام کرد: طی هفته های آینده 23 پروژه در حوزه های بالادستی و پایین دستی افتتاح می شود. صنعت نفت با اعتباری بالغ بر 4.6 میلیارد دلار، همه خواسته ها و خواسته های رئیس جمهور شهید است.

مهندس اوجی برداشت 4 میلیون مترمکعب گاز فلر، افزایش 3 میلیون تنی ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی، افزایش 8 میلیون تنی ظرفیت مخازن نفت و بهره برداری از 460 کیلومتر خط لوله را برشمرد. انتقال فرآورده های نفتی بین پروژه های آماده افتتاح و افزود: اینها پروژه هایی هستند که علیرغم اهمیت آنها در دولت های گذشته مغفول مانده و بهره برداری از آنها علاوه بر نتایج متعدد و متنوع با کاهش 4 میلیون مترمکعبی گازهای حاصل از احتراق و کاهش روزانه 1500 تا 2000 تردد کامیون های تانکری که فرآورده های نفتی را در جاده های کشور حمل می کنند، تأثیر بسزایی در اجرای قانون خواهد داشت. هوای پاک، مصرف گازوئیل و تصادفات و قربانیان در جاده ها وجود خواهد داشت.

در این جلسه، رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به برگزاری موفق همایش پولی و بانکی در هفته گذشته و حضور تقریباً تمامی کارشناسان پولی و بانکی کشور در این همایش، اظهار داشت: نوسانات تغییر نرخ ارز و نرخ بهره در کوتاه مدت و رشد نقدینگی در بلندمدت بر نرخ تورم تاثیر می گذارد. در دولت مردمی، تمام متغیرهای پولی که بر تورم تأثیر می‌گذارند طی سال‌ها کاهش یافتند.

فرزین افزود: بر این اساس نرخ رشد نقدینگی کشور که به طور متوسط ​​در 25 سال گذشته 28.2 درصد و در 62 سال گذشته 25.7 درصد بوده است، در پایان سال 1402 به 24.3 درصد کاهش یافت که اقدامی بلندمدت است. . -اثرات بلندمدت مثبت بر اقتصاد و نرخ تورم. همچنین نرخ رشد پول در اسفند 1402 به 15.3 درصد کاهش یافت که تأثیر بسزایی در کاهش انتظارات تورمی داشت و این رقم در 23 اردیبهشت به 12.8 درصد کاهش یافت.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین نرخ تورم مولد را در ابتدای دولت سیزدهم 107 درصد و در ابتدای سال 1402 50 درصد دانست و کاهش این رقم را به 23.2 درصد فعلی به عنوان شاخص مهم پیش بینی اعلام کرد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی نیز در این جلسه به اقدامات دولت مردمی برای انحصار زدایی مناطقی که سال هاست دسترسی آنها بسته شده بود، اشاره کرد و در توضیح خود گفت: یکی از این ادارات مشاوران رسمی مالیاتی بودند که مشاوران رسمی مالیاتی بودند. در طول 10 سال این دولت تنها 548 کارشناس جدید مجوز کار دریافت کرده بودند اما در دولت مردمی در مرحله اول یک هزار و 130 مجوز اخذ شد و در آزمون اخیر 530 کارشناس جدید پذیرفته شدند که نتایج آن روز گذشته اعلام شد. این اقدام علاوه بر ایجاد فرصت های شغلی برای فارغ التحصیلان آموزش دیده در زمینه های اقتصادی، دسترسی فعالان اقتصادی به مشاوران رسمی مالیاتی را نیز تسهیل می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=278561

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.