افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 3 October , 2024
1

تاکید ریاض بر پایان دادن به اختلافات با تهران / پزشکان: عربستان برادر ماست – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 383883
تاکید ریاض بر پایان دادن به اختلافات با تهران / پزشکان: عربستان برادر ماست – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهربا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، مسعود مزیکیان در ادامه سفر دو روزه خود به قطر با حضور در محل اقامت خود به همراه آقای دکتر.فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان با افغانستان دیدار کرد. رئیس جمهور در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از توسعه روابط دو کشور، علاقه […]

به گزارش خبرگزاری مهربا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، مسعود مزیکیان در ادامه سفر دو روزه خود به قطر با حضور در محل اقامت خود به همراه آقای دکتر.فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان با افغانستان دیدار کرد.

رئیس جمهور در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از توسعه روابط دو کشور، علاقه جمهوری اسلامی ایران به توسعه تعاملات با عربستان در همه زمینه ها را برجسته کرد و گفت: ما کشورها را اسلامگرا می دانیم از جمله عربستان سعودی. عربستان ، به عنوان برادران ما و نیاز به ترک. ما اختلاف نظر، همگرایی و هم افزایی بین خود را برجسته می کنیم زیرا معتقدیم آنچه باعث گسترش اسلام در جهان شد، دوستی و برادری میان مسلمانان بود.

رئیس جمهور با اتفاقات تلخ ادامه داد و تاسف آور وی غزه و لبنان را ناشی از تجاوزات رژیم صهیونیستی از مهم ترین مسائل و مشکلات جهان اسلام خواند و با اشاره به اقدام اخیر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه ارتش و امنیت گفت. وی گفت: همانطور که بارها اعلام کرده ایم از افزایش تنش و بحران در منطقه استقبال نمی کنیم و عملیات قاطع اخیر نیروهای مسلح ما نیز پاسخی مشروع به ادامه جنایات بود. این رژیم پس از وعده دروغین آتش بس در غزه در ازای اعتدال جمهوری اسلامی ایران.

وی با بیان اینکه کسانی که امروز آماج حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان هستند، دکتر مزیکیان خواهر و برادر ما محسوب می شوند و نباید نسبت به رنج و آوارگی آنها بی تفاوت باشیم، تصریح کرد: اگر امروز رژیم صهیونیستی است. شجاعت جنایت و نسل کشی غزه ناشی از بی تفاوتی کشورهای اسلامی است و اگر در برابر این تجاوز متحد و متحد نباشیم امروز نوبت غزه و لبنان و فردا نوبت شهرها و کشورهای اسلامی دیگر خواهد بود.

رئیس جمهور همچنین بر اهمیت نقش و جایگاه عربستان سعودی به عنوان یکی از کشورهای بزرگ اسلامی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی از طریق رایزنی با کشورهای غربی تاکید کرد.

«فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان در این دیدار پس از ابلاغ سلام گرم ولیعهد عربستان به دکتر و تاکید بر عزم این کشور برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: قصد داریم صفحه را ببندیم. از اختلافات دو کشور برای همیشه و به عنوان دو کشور دوست و برادر، مشکلات را حل کنیم و روابط بین خود را توسعه دهیم.

وزیر امور خارجه با اشاره به شرایط بسیار حساس و بحرانی منطقه در سایه تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان و همچنین تلاش این رژیم برای گسترش دامنه جنگ به سایر نقاط منطقه، گفت: وزارت خارجه عربستان گفت: از خرد و درایت شما در کنترل اوضاع و همچنین ایفای نقش قدردانی می کنیم. ما به مسیر دستیابی به صلح و آرامش در منطقه اعتماد داریم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=383883

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.