سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز – پنجشنبه – در ادامه برنامه های سفر دولت مردمی به استان چهارمحال و بختیاری، در نشست نخبگان و فعالان اقتصاد دانش بنیان این استان، ارتقای کیفیت، کارایی و کاهش هزینه های تولید ضروری بود. . اتحاد علم و دانش با تولید و افزود: حمایت از فعالیت های دانش بنیان در اولویت کاری همه مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی است.

رئیس جمهور اقدامات دولت برای رفع موانع فعالیت شرکت ها و شرکت های دانش بنیان، اعطای تسهیلات به این شرکت ها، تسهیل در صدور مجوز به ویژه برای فعالیت های کوچک دانش بنیان و استارت آپ ها را با اولویت شرکت های ملی تشریح کرد. محصولات دانش بنیان که تشویق و سرمایه گذاری از سوی هلدینگ های بزرگ را می طلبد. وی در فعالیت های دانش بنیان توجه به توزیع عادلانه منابع و تسهیلات با اولویت استان های کم برخوردار، توسعه نظام ارزش گذاری ایده ها و موافقت با گنجاندن آنها به عنوان ضمانت نامه بانکی را از جمله اقدامات ضروری و مهم دولت برشمرد. حمایت از فعالیت های دانش بنیان

رئیسی با اشاره به افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان فعال در کشور از 5 هزار واحد در ابتدای دولت مردمی به بیش از 10 هزار واحد در حال حاضر، گفت: استان چهارمحال و بختیاری از قابلیت های خوبی در حوزه دانش نیز برخوردار است. در حوزه گردشگری دارای قابلیت‌های خوبی است که باید برای فعال‌تر شدن تجهیز شود.

رئیس جمهور همچنین به موضوعات و درخواست های مطرح شده در این جلسه از جمله در زمینه استقلال بیشتر بنیاد ملی نخبگان، توجه بیشتر به تکمیل زنجیره ارزش بادام به عنوان یکی از محصولات مهم استان، کمک به بازی پرداخت. نقش تسریع پارک های علم و فناوری در این زمینه. وی به اقتصاد استان و کشور و توجه به نیازهای فعالان مبتنی بر شناخت استان اشاره کرد و دستور بررسی مشکلات مطرح شده و رفع آنها توسط کارشناسان را صادر کرد. و نیازهای بیان شده را برطرف کند.