افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

تاکید رئیس جمهور بر رواج و استفاده از فناوری های روز در حفاظت از محیط زیست.

  • کد خبر : 251054
تاکید رئیس جمهور بر رواج و استفاده از فناوری های روز در حفاظت از محیط زیست.

به گزارش بازار، در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست که بعدازظهر امروز (پنجشنبه) به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، 6 دستور کار این جلسه از جمله حل معارضات زیست محیطی نهادهای مختلف در استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. استان ها استان های فارس، زنجان، خراسان شمالی و مازندران و […]

به گزارش بازار، در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست که بعدازظهر امروز (پنجشنبه) به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، 6 دستور کار این جلسه از جمله حل معارضات زیست محیطی نهادهای مختلف در استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. استان ها استان های فارس، زنجان، خراسان شمالی و مازندران و اصفهان، اصلاح 5 منطقه حفاظت شده، بازنگری، بازنگری و انتزاع محدوده و شمول 5 منطقه حفاظت شده، تعدیل بهای ادعایی تلفات حیوانات وحشی و تعیین حق الزحمه آزمایشگاه های معتمد مصوب شد. .

رئیس جمهور در این جلسه در سخنانی همگانی سازی حفاظت از محیط زیست با ایجاد احساس مسئولیت و اهتمام در حفظ محیط زیست در بین عموم را از مهمترین رسالت های سازمان و شورای عالی برشمرد. برای حفاظت از محیط زیست اظهار داشت: تحقق این هدف مستلزم تهیه و تدوین برنامه ای جامع است که شامل تعریف دقیق ملاحظات زیست محیطی همراه با برنامه زمانی مشخص باشد.

رئیسی تلاش برای تحقق عدالت زیست محیطی و استفاده از روش ها و دستاوردهای دانش بنیان در جهت ارتقای سیاست ها و راهکارهای حفاظت از محیط زیست را از دیگر مسئولیت ها و مأموریت های مهم سازمان و شورای حفاظت محیط زیست برشمرد و سازمان محیط زیست را موظف به اعمال قانون امروز کرد. فناوری‌ها با تعریف دقیق شاخص‌های زیست‌محیطی برای استفاده‌کنندگان صنعتی، کشاورزی و عمرانی عرصه‌های طبیعی، علاوه بر بهره‌مندی از ظرفیت نهادهای مختلف از جمله ظرفیت نیروهای نظامی و انتظامی که بر همه‌جانبه دارای اقتدار کامل هستند. در مناطق کشور، ظرفیت و اثربخشی اقدامات حفاظت از محیط زیست باعث ارتقای کشور می شود.

رئیسی از کلیه کارشناسان ادارات محیط زیست خواست نظر خود را برای تعیین خط مشی ها، بررسی درخواست های فعالان صنعتی، معدنی و کشاورزی و اقدامات حفاظت از محیط زیست بر اساس شاخص ها و مبانی قابل دفاع و قانع کننده و نه تنها بر اساس سوابق آن مناطق و عدم اجازه بهره برداری و عدم اجازه بهره برداری اعلام کنند. استفاده از ثروت ملی و عمومی به دلایل غیرقابل دفاع متوقف یا ممانعت می شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه کشور دارای مجموعه ارزشمندی از کارشناسان است، بر استفاده مناسب از نظرات کارشناسی و تخصصی برای پاسخگویی به درخواست های بهره برداری از عرصه های طبیعی تاکید کرد و اظهار داشت: پس از اعمال دقیق قوانین و مقررات در صدور مجوزها. یک رویکرد حل مسئله گام بعدی نظارت و نظارت دقیق بر اجرای سیاست ها و چارچوب های حفاظتی توسط اپراتورها و اجرای قاطع و جدی قانون در برابر متخلفان و متخلفان است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=251054

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.